Vrtić Dijete u vrtiću 1068 prikaza 09. svibnja 2018.

'Naš vrtić je prilagođen djeci s teškoćama u razvoju'

Foto: DV Bambi Renata Brekalo, osnivačica i ravnateljica DV Bambi
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Renata Brekalo, osnivačica jedinog privatnog vrtića s programom za djecu s težim teškoćama u razvoju, ispričala je za Klokanicu po čemu se njihov program razlikuje od ostalih vrtića i što ga sve čini posebnim

Dječji vrtić Bambi jedini je privatni vrtić na području okolice Zagreba s programom za djecu s težim teškoćama u razvoju, a osnivačica DV Bambi, prof. Renata Brekalo, ispričala nam je koja je posebnost njihovog vrtića, što sve djeca u vrtiću uče i kakav je plan vrtića u budućnosti. 

'Želimo senzibilizirati okolinu za potrebe djece s teškoćama u razvoju'

"Ideja o takvom vrtiću rodila se prije nekoliko godina, tražili smo adekvatan prostor na više lokacija. U Općini Pušći radimo od 2011. godine u novom adaptiranom prostoru stare škole, a prostor u kojem je bio smješten vrtić ostao je prazan te se polako ideja počela realizirati. Općina Pušća se nalazi  u sredini svih susjednih općina okolice te se vrlo lako može do nje. Procijenili smo da bismo time mogli obuhvatiti sve općine i pomoći roditeljima da više ne putuju u Zagreb do drugih vrtića s takvim programom", govori Renata Brekalo i dodaje kako u skupini trenutno imaju troje djece koja putuju iz susjednih općina

Možda te zanima... 'Roditelji su svjesni važnosti rane edukacije koja je vani već dio vrtićkog programa' Vrtić

Također, dječji vrtić Bambi je vrtić koji ima redovit program za predškolsku djecu. Svi programi su verificirani, a od njih nude učenje stranih jezika, folklor, program predškole, ali i waldorfski program.

 | Author: DV Bambi Foto: DV Bambi

Osim toga, DV Bambi nastoji senzibilizirati okolinu za potrebe djece s teškoćama u razvoju, razvija međusobnu toleranciju, uči poštivanju različitosti i stvara humane odnose za suživot s potrebitim osobama u društvu.

"U našim vrtićima je specifičnost da se pažljivo pazi na boje koje se biraju u prostoru te se mijenjaju s promjenom godišnjeg doba. Koliko god da je svaki prostor zasebna cjelina, ovo je nešto što se može prepoznati kao zajednička crta čitavog vrtića. Glavne aktivnosti skupine su i umjetničke aktivnosti koje su podijeljene po danima: jedan dan pričanje priče, zatim likovna aktivnost, modeliranje, pjesma, ples i dramatizacije. Na taj način dijete lakše prati temu tjedna ili mjeseca. Ostale aktivnosti koje odgojitelji rade biraju po vlastitom odabiru", objašnjava ravnateljica. 

'Cilj nam je razvijati socijalne vještine djece i osposobiti ih za integraciju u redovite odgojne skupine dječjeg vrtića'

 | Author: DV Bambi Foto: DV Bambi Iako u Hrvatskoj ima nekoliko vrtića s posebnim skupinama za djecu s težim teškoćama u razvoju, u zapadnom dijelu Zagrebačke županije zasad jedino DV Bambi ima takvu skupinu. "Vjerujemo da je bilo pokušaja za otvaranje takvih skupina ili prostora, međutim to su vrlo skupi i dugotrajni projekti. Mi smo imali jednostavno sreću da smo našli prazan prostor koji je odgovarao i odličnu suradnju s Općinom Pušća."

S obzirom da su Općina  Pušća i načelnica Anđela Cirkveni uložili puno napora, strpljenja i truda da bi se prostor adaptirao i preuredio kako bi bio adekvatan za rad s djecom s teškoćama u razvoju, želja im je da ovaj projekt opstane te da uspiju proširiti kapacitete i uslugu za novi objekt.

Stručni tim vrtića za svako dijete s težim teškoćama u razvoju donosi individualizirani odgojno-obrazovni program uključivanja prilagođen njegovim sposobnostima, potrebama i interesima, na temelju čega se određuje i primjeren oblik i trajanje odgojno-obrazovnog programa, a upisana djeca, sukladno svojim sposobnostima, mogućnostima i interesima, uključuju se dijelom i u redovite odgojno-obrazovne skupine.

Trenutno je upisano troje djece u poseban program za djecu s teškoćama u razvoju, ali vjeruju da će se ta brojka s vremenom povećavati. "Želja nam je pružiti djeci s teškoćama u razvoju kvalitetan edukacijsko-rehabilitacijski program uz individualizirane rehabilitacijske, terapeutske i savjetodavne postupke kako bismo što bolje razvijali djetetove individualne sposobnosti i samopoštovanje", govori ravnateljica i dodaje kako im je cilj razvijati socijalne vještine djece i osposobiti ih za integraciju u redovite odgojne skupine dječjeg vrtića, što pokušavaju postići svakodnevnim zajedničkim aktivnostima djece iz posebne skupine s djecom iz redovnih skupina.

Sanja Šimleša, autizam Možda te zanima... Znakovi autizma kod beba i predškolaca Vrtić

Pogram namijenjen djeci s težim teškoćama u razvoju bez obzira na vrstu dijagnoze

 | Author: DV Bambi Foto: DV Bambi U odgojno-obrazovne skupine s posebnim programom upisuju se djeca s različitim dijagnozama: djeca s oštećenjem vida, djeca s oštećenjem sluha, djeca s poremećajima glasovno-govorne komunikacije, djeca sniženih intelektualnih sposobnosti, djeca s motoričkim oštećenjima, djeca s autizmom, djeca s poremećajima u ponašanju, djeca s promjenama u osobnosti uvjetovanim organskim čimbenicima, djeca sa zdravstvenim teškoćama i neurološkim oštećenjima i djeca s višestrukim teškoćama.

"Naš program namijenjen je djeci s težim teškoćama u razvoju bez obzira na vrstu dijagnoze. Skupine sastavljamo tako da budu što homogenije s obzirom na teškoće djece. Naša trenutna skupina prilično je homogena jer se u njoj nalaze djeca s poremećajima iz autističnog spektra i višestrukim teškoćama."

Možda te zanima... 6 važnih vještina i životnih lekcija koje dijete nauči u vrtiću Vrtić

Ravnateljica Brekalo ispričala nam je i što sve djeca uče u vrtiću: "Kroz naš program u vrtićkim skupinama imamo aktivnosti koje se redovno održavaju u određenom dnevnom i tjednom ritmu, kao npr. jutarnji krug, pričanje priča, dramatizacije, likovne aktivnosti, glazbene aktivnosti", govori i dodaje kako su koncipirali i poseban program za djecu s teškoćama u razvoju u kojem su aktivnosti prilagođene njihovim mogućnostima, potrebama i interesima. "Naime, u posebnom programu naglasak je na svakom pojedinom djetetu te mu se pruža maksimalna potpora u izvršavanju postavljenih zadaća s ciljem da ga se osposobi za kolektiv. Kod djece je vidljiv vrlo lijep napredak i brzo ostvarivanje predviđenih ciljeva."

Ravnateljica je na kraju rekla kako je najbitnije da djeca s radošću dolaze i borave u vrtiću, a prema povratnim informacijama roditelja, zaključuje kako su itekako zadovoljni njihovim radom, vrtićem i programom. 

Možda te zanima... Mitovi i istine: Što roditelji misle da je vrtić, a što je zapravo vrtić Vrtić

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.

Vezani članci