Renata Brekalo, osnivačica jedinog privatnog vrtića s programom za djecu s težim teškoćama u razvoju, ispričala je za Klokanicu po čemu se njihov program razlikuje od ostalih vrtića i što ga sve čini posebnim
Dječji vrtić Bambi jedini je privatni vrtić na području okolice Zagreba s programom za djecu s težim teškoćama u razvoju, a osnivačica DV Bambi, prof. Renata Brekalo, ispričala nam je koja je posebnost njihovog vrtića, što sve djeca u vrtiću uče i kakav je plan vrtića u budućnosti.
'Želimo senzibilizirati okolinu za potrebe djece s teškoćama u razvoju'
"Ideja o takvom vrtiću rodila se prije nekoliko godina, tražili smo adekvatan prostor na više lokacija. U Općini Pušći radimo od 2011. godine u novom adaptiranom prostoru stare škole, a prostor u kojem je bio smješten vrtić ostao je prazan te se polako ideja počela realizirati. Općina Pušća se nalazi u sredini svih susjednih općina okolice te se vrlo lako može do nje. Procijenili smo da bismo time mogli obuhvatiti sve općine i pomoći roditeljima da više ne putuju u Zagreb do drugih vrtića s takvim programom", govori Renata Brekalo i dodaje kako u skupini trenutno imaju troje djece koja putuju iz susjednih općina.
Također, dječji vrtić Bambi je vrtić koji ima redovit program za predškolsku djecu. Svi programi su verificirani, a od njih nude učenje stranih jezika, folklor, program predškole, ali i waldorfski program.
Osim toga, DV Bambi nastoji senzibilizirati okolinu za potrebe djece s teškoćama u razvoju, razvija međusobnu toleranciju, uči poštivanju različitosti i stvara humane odnose za suživot s potrebitim osobama u društvu.
"U našim vrtićima je specifičnost da se pažljivo pazi na boje koje se biraju u prostoru te se mijenjaju s promjenom godišnjeg doba. Koliko god da je svaki prostor zasebna cjelina, ovo je nešto što se može prepoznati kao zajednička crta čitavog vrtića. Glavne aktivnosti skupine su i umjetničke aktivnosti koje su podijeljene po danima: jedan dan pričanje priče, zatim likovna aktivnost, modeliranje, pjesma, ples i dramatizacije. Na taj način dijete lakše prati temu tjedna ili mjeseca. Ostale aktivnosti koje odgojitelji rade biraju po vlastitom odabiru", objašnjava ravnateljica.
'Cilj nam je razvijati socijalne vještine djece i osposobiti ih za integraciju u redovite odgojne skupine dječjeg vrtića'
Iako u Hrvatskoj ima nekoliko vrtića s posebnim skupinama za djecu s težim teškoćama u razvoju, u zapadnom dijelu Zagrebačke županije zasad jedino DV Bambi ima takvu skupinu. "Vjerujemo da je bilo pokušaja za otvaranje takvih skupina ili prostora, međutim to su vrlo skupi i dugotrajni projekti. Mi smo imali jednostavno sreću da smo našli prazan prostor koji je odgovarao i odličnu suradnju s Općinom Pušća."
S obzirom da su Općina Pušća i načelnica Anđela Cirkveni uložili puno napora, strpljenja i truda da bi se prostor adaptirao i preuredio kako bi bio adekvatan za rad s djecom s teškoćama u razvoju, želja im je da ovaj projekt opstane te da uspiju proširiti kapacitete i uslugu za novi objekt.
Stručni tim vrtića za svako dijete s težim teškoćama u razvoju donosi individualizirani odgojno-obrazovni program uključivanja prilagođen njegovim sposobnostima, potrebama i interesima, na temelju čega se određuje i primjeren oblik i trajanje odgojno-obrazovnog programa, a upisana djeca, sukladno svojim sposobnostima, mogućnostima i interesima, uključuju se dijelom i u redovite odgojno-obrazovne skupine.
Trenutno je upisano troje djece u poseban program za djecu s teškoćama u razvoju, ali vjeruju da će se ta brojka s vremenom povećavati. "Želja nam je pružiti djeci s teškoćama u razvoju kvalitetan edukacijsko-rehabilitacijski program uz individualizirane rehabilitacijske, terapeutske i savjetodavne postupke kako bismo što bolje razvijali djetetove individualne sposobnosti i samopoštovanje", govori ravnateljica i dodaje kako im je cilj razvijati socijalne vještine djece i osposobiti ih za integraciju u redovite odgojne skupine dječjeg vrtića, što pokušavaju postići svakodnevnim zajedničkim aktivnostima djece iz posebne skupine s djecom iz redovnih skupina.
Pogram namijenjen djeci s težim teškoćama u razvoju bez obzira na vrstu dijagnoze
U odgojno-obrazovne skupine s posebnim programom upisuju se djeca s različitim dijagnozama: djeca s oštećenjem vida, djeca s oštećenjem sluha, djeca s poremećajima glasovno-govorne komunikacije, djeca sniženih intelektualnih sposobnosti, djeca s motoričkim oštećenjima, djeca s autizmom, djeca s poremećajima u ponašanju, djeca s promjenama u osobnosti uvjetovanim organskim čimbenicima, djeca sa zdravstvenim teškoćama i neurološkim oštećenjima i djeca s višestrukim teškoćama.
"Naš program namijenjen je djeci s težim teškoćama u razvoju bez obzira na vrstu dijagnoze. Skupine sastavljamo tako da budu što homogenije s obzirom na teškoće djece. Naša trenutna skupina prilično je homogena jer se u njoj nalaze djeca s poremećajima iz autističnog spektra i višestrukim teškoćama."
Ravnateljica Brekalo ispričala nam je i što sve djeca uče u vrtiću: "Kroz naš program u vrtićkim skupinama imamo aktivnosti koje se redovno održavaju u određenom dnevnom i tjednom ritmu, kao npr. jutarnji krug, pričanje priča, dramatizacije, likovne aktivnosti, glazbene aktivnosti", govori i dodaje kako su koncipirali i poseban program za djecu s teškoćama u razvoju u kojem su aktivnosti prilagođene njihovim mogućnostima, potrebama i interesima. "Naime, u posebnom programu naglasak je na svakom pojedinom djetetu te mu se pruža maksimalna potpora u izvršavanju postavljenih zadaća s ciljem da ga se osposobi za kolektiv. Kod djece je vidljiv vrlo lijep napredak i brzo ostvarivanje predviđenih ciljeva."
Ravnateljica je na kraju rekla kako je najbitnije da djeca s radošću dolaze i borave u vrtiću, a prema povratnim informacijama roditelja, zaključuje kako su itekako zadovoljni njihovim radom, vrtićem i programom.