Trudnoća Liječenje neplodnosti 25. listopada 2017.

Savjeti stručnjaka: 5 namirnica koje povećavaju plodnost

Foto: Thinkstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Kao žena koja je imala problema s neplodnošću, nutricionistica Elizabeth Shaw zna jednu stvar koju možete kontrolirati - prehranu! Zbog toga je sastavila popis namirnica koje povećavaju plodnost

1. Rajčice

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Nije tajna da su rajčice odličan izvor likopena, snažnog antioksidansa koji ima jedinstvenu sposobnost inaktivacije slobodnih radikala koji mogu oštetiti naše stanice, a kao glavni karotenoid u ljudskoj krvi, štiti lipide, proteine i DNA od oksidacije. Budući da dijagnoza muške plodnosti često nije postavljena, važno je znati da je likopen povećava kvalitetu i izdržljivost sperme. Bez obzira nalaze li se na vašem tanjuru svježe rajčice ili jela od rajčice poput juhe, tjestenine ili pizze - ne možete pogriješiti!

juha rajčice Možda te zanima... Juha od rajčice za hladnije dane Vrtić

2. Biljni proteini

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Bjelančevine ili proteini su osnovni makronutrijenti, i najvažniji čimbenik u rastu i razvoju svih tjelesnih tkiva. Glavni su izvor tvari za izgradnju mišića, krvi, kože, kose, noktiju i unutarnjih organa, uključujući srce i mozak. Mnoga istraživanja potvrdila su da biljni proteini štite i povećavaju plodnost, za razliku od životinjskih. Pritom se ne misli da izbacite iz prehrane nemasnu govedinu, ali svakako povećajte unos ukusnih i zdravih biljnih namirnica poput mahunarki, heljde, kvinoje, chia sjemenki, amaranta i sličnih namirnica.

zdrava hrana Možda te zanima... Hrana za začeće: Jaja i leća za nju, riba za njega Trudnoća

3. Cjelovite žitarice

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Cjelovite žitarice prirodni su izvor proteina i ugljikohidrata, a tijelu su potrebne za pravilnu probavu te smiruju živčani sustav, potiču spavanje, zadovoljavanju glad i reguliraju šećer u krvi. Kada se vaša prehrana sastoji od mnogo prerađenih ugljikohidrata (bijeli kruh, zašećerene žitarice, slatkiši...) , vaša gušterača mora ispuštati hormon inzulin kako bi normalizirala razinu šećera u krvi. Istraživanja su pokazala kako visoka koncentracija inzulina u krvi povećava neplodnost kod žena. Kako biste povećali unos cjelovitih žitarica, uvedite u prehranu namirnice poput ječma, zobi, pira, smeđe ili crne riže, prosa i sličnih. 

4. Punomasni mliječni proizvodi

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Jeste li znali jedno ili dva serviranja punomasnih mliječnih proizvoda (mlijeko, jogurt, svježi sir) štiti od ovulacijske neplodnosti? Ako pokušavate začeti, svakako upotrebljavajte punomasne mliječne proizvode i na taj način povećajte šanse za začeće. Kada se masnoće izbace iz mliječnih proizvoda, uklanjaju se estrogen i progesteron, a ostavljaju se androgeni 'muški' hormoni. Dodajte čašu punomasnog mlijeka, malu porciju sladoleda ili punomasni jogurt u svoju dnevnu rutinu, a nemojte konzumirati obrano mlijeko s niskim ili bez masnoće. Ipak, treba imati na umu da sa punomasnim proizvodima dolazi i više kalorija, stoga pripazite na uravnoteženu prehranu.

mršavimo zajedno klub mršavljenje prehrana zdrava hrana žena Možda te zanima... Dijeta za začeće prema menstrualnom ciklusu Trudnoća

5. Gljive

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Osim što imaju nisku razinu natrija, kalorija i masnoća, gljive također pružaju važne nutrijente poput vitamina D i selena (koji je važan za imunološki sustav i plodnost muškaraca). Istraživanja su pokazala da vitamin D, osim što poboljšava plodnost također poboljšava i kvalitetu sperme, koncentraciju testosterona i cjelokupnu plodnost kod muškaraca. Zbog svega navedenog, nije loše u prehranu uključiti najčešće vrste gljiva poput šampinjona, vrganja, bukovače, blagve, lisičarke ili shiitake gljive i jesti ih same ili kao prilog mesnim jelima. 

gljive Možda te zanima... Pet jednostavnih jela s gljivama Vrtić

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.

Vezani članci