Beba Mama poslije poroda 2315 prikaza 16. svibnja 2018.

Savjeti za zdravo mršavljenje nakon poroda: Kako vježbati i što jesti?

mama, beba, zdrava
Foto: Thinkstock

Doznajte nakon koliko vremena od poroda možete početi s laganim vježbanjem i kojim vježbama te kako bi trebao izgledati zdrav jelovnik za mame koje žele izgubiti višak kilograma na zdrav način

Intenzivno vježbanje i drastične dijete te postavljanje visokih očekivanja kad je riječ o mršavljenju odmah nakon poroda nikako se ne preporučuju novopečenim majkama. Stručnjaci stoga savjetuju zdravu prehranu i umjereno vježbanje, a većina majki kroz nekoliko mjeseci nakon poroda vratit će se na težinu koju su imale prije trudnoće. Najveći problem zapravo su rastegnuti trbušni mišići, ali i oni će se s vremenom vratiti u prijašnje stanje. 

"Tijekom trudnoće dolazi do separacije centralne linije abdomena i razvlačenja mišića, a na tom dijelu tijela se i nakuplja masno tkivo", objašnjava pilates trenerica Mirela Anić.

Kako se riješiti trbuha i kilograma nakupljenih u trudnoći?

Nakon vaginalnog poroda i ako oporavak teče normalno, s laganim vježbanjem može se početi već četiri tjedna nakon poroda. Kod poroda carskim rezom oporavak traje nešto dulje pa se vježbanje ne preporučuje prvih 12 tjedana nakon operacije, a u tom slučaju na početku se ne kreće odmah s trbušnjacima.

Možda te zanima... Dani, tjedni, mjeseci: Kako se trbuh smanjuje nakon poroda Beba

"U prvoj fazi programa rade se vježbe za abdomen koje su parcijalizirane i nisu invazivne. To znači da su noge na podlozi, a tijelo se diže. Kralježnica se treba držati ravno. Bitno je da se s vježbanjem kreće blago", savjetuje pilates trenerica.

Kako bi se tijelo vratilo u stanje prije trudnoće, uz vježbe snage, odnosno izolirani program trenerica preporučuje i kardio vježbe, odnosno lagano trčanje i brzo hodanje

"Ako žena nakon poroda tri do četiri puta tjedno radi kardio vježbe i vježbe snage, promjene se vide već nakon tri mjeseca. Rezultati ovise o tome kojim se intenzitetom vježba i u kojem je stanju tijelo bilo prije poroda", objašnjava.

vježbanje beba mama Možda te zanima... 5 razloga zbog kojih ne gubite kilograme nakon porođaja Beba

 

mama, beba, zdrava | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Zdrava prehrana

Osim vježbanja, bitna je i odgovarajuća prehrana, a nutricionistica Mirna Trumbetaš iz nutricionističkog savjetovanja Nutriteka donosi savjete koji će majkama pomoći u zdravom mršavljenju:

  • Unaprijed napravite jelovnike za tjedan i nabavite sve sastojke kako biste mogli nesmetano pripremati obroke.
  • Doručkujte obavezno, dobar primjer su: zobene pahuljice s voćem i jogurtom, kriška kruha s maslacom i marmeladom uz jutarnju kavu, kajgana s povrćem i kriškom integralnog kruha uz sok od naranče.
  • Kupujte sezonsko povrće i pripremajte variva, ukusna su, jednostavna za pripremu i niskokalorična. Povrće je i odličan prilog, npr. kuhan na pari i začinjen maslinovim uljem, češnjakom ili nekim drugim preljevom.
  • Konzumirajte kruh od cjelovitog zrna, ali smanjite njegov unos te izbacite pekarske proizvode.
  • Izbacite prazne kalorije, slatke i slane kupovne grickalice, a za međuobroke kombinirajte sir i orašasto voće, jogurte, sjemenke.
  • Za večeru jedite sezonske salate sa sjemenkama, tvrdokuhanim ili poširanim jajetom, tvrdim sirom, kuhanom piletinom ili puretinom. 
  • Sami pripremajte slastice i uživajte u malim zalogajima preko vikenda ili jednom u tjednu.
  • Obratite pažnju na količinu konzumirane hrane i postupno je smanjujte.

Koliko kalorija potrošite u jednom danu dojenjem?

Sandra Labudović Možda te zanima... 'Kako sam nakon poroda smršavjela 14 kilograma' Roditelji

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.