Davanje djetetu previše igračaka može utjecati na stvaranje niskog samopoštovanja, ako se definira po onom što ima, a ne po onome što je
Stručnjaci ne žele reći točan broj igračaka koje bi dijete trebalo imati, no mnoga istraživanja pokazuju da je manje igračaka uvijek bolje. Istraživanje Bjorklund i Bjorklund također ukazuje da je manji broj bolji. Njihovi istraživači pratili su 24-ero male djece koja su sudjelovala u desetminutnoj igri s 3, 12, ili 21 igračkom i zaključili su da je vrijednost velikog broja igračaka stvarno upitna.
U svojoj knjizi "ClutterFree with Kids" autor Joshua Becker podržava koncept da je manje igračaka bolje za djecu. Becker je napisao mnoge knjige o jednostavnosti u životu, a minimalizam je nešto što potpuno podržava. Njegovo uvjerenje je da manji broj igračaka potiče kreativnost, pomaže razviti pažnju i podučava djecu kako se brinuti za imovinu. "Dijete će rijetko naučiti u potpunosti cijeniti igračku, ako ispred njega postoji bezbroj mogućnosti koje još uvijek stoje na polici ispred njega", kaže Becker za Motherly.
Dobrobiti koje dijete ima zbog manjeg broja igračaka:
- Razvijanje socijalnih vještina - Djeca uče kako razviti odnose s drugim ljudima, a istraživanja pokazuju da prijateljstva u djetinjstvu imaju veze s boljim akademskim i društvenim uspjehom u odrasloj životnoj dobi.
- Bolja briga o stvarima - Kada dijete ima puno igračaka, ima tendenciju da se manje brine i da ih manje cijeni jer se uvijek nalazi još jedna igračka u blizini.
- Više vremena posvećuje se čitanju, pisanju i crtanju - Manji broj igračaka djetetu daje priliku da zavoli knjige i općenito otkrije i razvija svoje vještine.
- Razvijanje snalažljivosti - Počet će primjećivati i druge stvari i materijale oko sebe, ali i naučiti rješavati probleme. Vještina koja mu je svakako potrebna u životu.
- Manje svađe među djecom - Nova igračka je jedan razlog manje za stvaranje teritorija i određivanja vlasništva. No, djeca s manje igračaka prisiljena su više surađivati i dijeliti.
- Učenje ustrajnosti - Djeca s previše igračaka prebrzo odustaju od igračke, i zamjenjuju je novom. Ako im je previše izazovna vrlo brzo će je zamijeniti lakšom. Gube priliku za učenje strpljenja i odlučnosti.
- Razvijanje nesebičnosti - Djeca koja dobiju sve što požele razvijaju temelje za razvoj nesretnog i nezdravog načina života.
- Traženje novih izazova - Djeca će biti otvorenija za zabavu, ali će i potražiti veće izazove u prirodi oko sebe što stvara dobre temelje za razvoj sretnog i zdravog života jer će se više kretati.
Što je važnije od broja igračaka?
Djeca trebaju iskustvo, a ne igračke. Istraživači sa Sveučilišta Cornell otkrili su da su "ljudi više zahvalni i još velikodušniji kad uživaju u iskustvima, a ne u materijalnim stvarima". Profesor psihologije Thomas Gilovich proveo je nekoliko istraživanja o toj temi zadnjih desetljeća i došao do zaključka. "Sreća proizlazi iz iskustva, a ne stvari. Jedan od neprijatelja sreće je prilagodba. Kupujemo stvari da bismo bili sretni i uspjeli smo, ali samo na neko vrijeme. Nove stvari nas usrećuju prvo vrijeme, ali onda se naviknemo na njih", objašnjava Gilovich. Iskustva mogu uljepšati dječji život puno više nego igračke. Koristi novac koji bi potrošila na dodatne igračke na izlete ili odlazak u zoološki vrt. Istraživanja su pokazala da uspomene na iskustvo kod djece traju daleko dulje od uzbuđenja koje osjećaju kod dobiju novu igračku.
Davanje djetetu previše igračaka može utjecati na stvaranje niskog samopoštovanja, ako se definira po onom što ima, a ne po onome što je. Zapravo istraživanja pokazuju da djeca koja imaju manje materijalnih stvari, ali pozitivne odnose s roditeljima i prijateljima, postižu veću ocjenu na testovima samopoštovanja. Također, imaju manje problema u ponašanju i pokazuju više otpornosti kada se pojave prepreke u životu.