Djeca se moraju igrati, jer je to ono što djeca rade i trebaju raditi. S godinama se, pak, na neki način zaboravimo igrati. No, kad postanemo roditelji ponovno imamo tu priliku – i trebali bismo je iskoristiti.
Kako je nekoć davno rekao dječji psiholog Jean Piaget „Igra je najvažniji dječji posao“. I to je ono čemu se uvijek vraćamo, to je ono na što stalno podsjećamo, to je ono što je nekad postalo malo drukčije nego što bi trebalo biti uz sve ove moderne naprave i ometala pažnje. Igra je ono što djeca trebaju raditi i to je ono što im pomaže u razvoju.
S godinama se, logično, sve manje igramo. Neki s igrom prestanu ranije, drugi kasnije, pa makar to i ne bila klasična igra. Kad postanemo roditelji, ponovno nam se pruža prilika da se igramo. Ipak, ne prihvaćaju je svi. Neki se jednostavno ne znaju igrati s djecom, neki ne žele, a neki uopće ne vide smisao u tome. No, čini se da bi trebali promijeniti taj način razmišljanja i jednostavno se igrati s djecom, jer to može biti korisno za odrasle i njihov uspjeh na poslu.
Sigurno je mnoge upravo ova posljednja rečenica zaintrigirala, jer zapravo mnogima igra nije na popisu prioriteta, ali ako donosi uspjeh na poslu… O tom bi se već dalo razmisliti. A tu je teoriju potvrdilo i istraživanje.
Naime, istraživačka tvrtka Opinium, provela je anketu u ime Legolenda u New Yorku, u sklopu koje je pitala 100 američkih izvršnih direktora o njihovim razmišljanjima o tome primjećuju li razliku kod svojih zaposlenika koji se igraju sa svojom djecom kod kuće, te kako se to odražava na njihov stil rada, a rezultati su bili izrazito pozitivni.
„Svakodnevno gledamo roditelje koji su u potpunosti uronjeni u to iskustvo Legolanda i stvaraju uspomene sa svojom djecom kroz igru. Pojavila se teorija da roditelji mogu prenijeti ovu kreativnu, maštovitu, razigranu energiju i na svoje odrasle poslovne živote,“ rekla je Stephanie Johnson, direktorica odjela Legoland New York Resorta, za portal Motherly. „U ovom smo istraživanju vidjeli da se većina izvršnih direktora (68%) slaže da vrijeme koje odrasli provedu u igri s djecom može dovesti do veće kreativnosti na poslu.“
Zbog ovog su istraživanja direktori koji su u njemu sudjelovali rekli da bi razmotrili ponudu pogodnosti koja bi uključivala više slobodnog vremena za roditelje, odnosno slobodno vrijeme koje bi roditelji mogli provesti u Legoland New York Resortu. Wow. Znamo da se radi o reklamnoj kampanji, znamo da je ovo vrlo dobar marketinški potez, ali ne bismo to odbili, zar ne?
Inače, odvajanje vremena za igru nije jedini način na koji poslodavci mogu pružiti podršku zaposlenim roditeljima. Nedavno je u Americi objavljeno izvješće pod nazivom “The R.O.I. of Caregiving Benefits” koje je otkrilo neke izvanredne statistike o tome kako obiteljski nastrojene prakse na radnom mjestu poboljšavaju produktivnost i povećavaju profit.
Gotovo polovica ispitanika (42%) koji su razmišljali o napuštanju posla u prošloj godini rekli su da su ostali zbog načina na koji ih poslodavac podržava u skrbi za obitelj, a 59% je reklo da bi vjerojatno ostali da su imali pomoćno ili subvencionirano čuvanje djece u kojem bi im pomogla tvrtka najmanje četiri godine. Zauzvrat, predani zaposlenici rezultiraju većim profitom za tvrtke.
Ove studije mogu proizvesti različite vrste podataka, ali postoji zajednička poruka: podrška zaposlenim roditeljima dobra je za posao.