Vrtić Razvoj od 2. do 6. godine 19. ožujka 2018.

Dr. Rajović: Današnja djeca su intelektualno i motorički slabija

Foto: Zarko Basic/PIXSELL Ranko Rajović, stručnjak za dječji razvoj te autor NTC programa učenja
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Iako nam se možda čini da su današnja djeca zbog upotrebe tehnologije puno naprednija i sposobnija, dr. Rajović je objasnio da su nove generacije puno slabije na nekoliko područja - inteligencija, motorika i koncentracija

Dr. Ranko Rajović, specijalist interne medicine, magistar neurofiziologije, doktor sportskih znanosti i autor NTC programa već se godinama smatra specijalistom za odgoj djece. Ovaj strastveni liječnik objašnjava što je sve važno za odgoj i razvoj djece, a zanimljivo interaktivno predavanje održao je u sklopu konferencije "Mliječni zub".

Možda te zanima... Roditeljske greške zbog kojih su djeca nestrpljiva, misle da su povlaštena i dosađuju se Školarci

Iako nam se možda čini da su današnja djeca zbog upotrebe tehnologije puno naprednija i sposobnije, dr. Rajović je objasnio da su nove generacije puno slabije na nekoliko područja - inteligencija, motorika i koncentracija. Dječji mozak se intenzivno razvija do treće godine, a zatim slijede faze razvoja do pete odnosno dvanaeste godine. Kako navodi Rajović najveći problem današnjeg roditeljstva i razvoja dječjeg mozga je što djeca više ne trebaju misliti, a roditelji se previše zaštitnički odnose prema svojoj djeci.

Prve greške roditelji rade već u prvim mjesecima

 | Author: Nina Đurđević Foto: Nina Đurđević Kad se dijete rodi, ističe dr. Rajović, kreće intenzivno povezivanje regija mozga pa je važno educirati roditelje. "Prva pogreška je bojenje dječje sobe u plavu ili ružičastu. Za razvoj mozga bitan je kontrast, a beba koja ne vidi ništa osim kontrasta ima oko sebe pastelnu jednoličnu boju. Tu smo ih zakinuli za prvi pokret - pokret očiju. Onda kad nose bebu, roditelji panično fiksiraju glavu. Ja im kažem, ljudi, glavicu treba pridržavati, a ne imobilizirati kao da nosite pacijenta", priča dr. Rajović te ističe kako su ti prvi pokreti važni kako se ne bi razvili poremećaji koncentracije i mnogi drugi.

Najčešće greške koje usporavaju razvoj dječje inteligencije

Dr. Rajović navodi da je sve važno, od toga da pustimo djecu da žvaču kada prelaze na krutu hranu, naravno da ćete postupno povećavati komadiće i količinu. Bebe treba pustiti da se kreću, ako beba treba dopuzati do neke igračke, često ćemo joj poželjeti pomoći i približiti igračku, međutim to nije dobro za njezin razvoj. Odmaknite igračke od djece, pustite ih da sami dođu do njih. Dječji mozak intenzivno se razvija i sve je važno, kada djeca uče govoriti odmah ih učite da povezuju stvari i radnje sa simbolima koja okružuju djecu.

Možda te zanima... Dr. Rajović: Roditelji od rođenja bebe rade greške koje štete razvoju Beba

Previše zaštitnički odnos prema djeci

U svom predavanju dr. Rajović je istaknuo da su roditelji previše zaštitnički orijentirani prema djeci - svaki pokret je važan, ali i svako poticanje djeteta da misli. Kroz svoju okolinu djeca dobiju puno reproduktivnog znanja, ali teško povezuju. Čim djeca progovore treba ih učiti da misle, što se jako dobro može naučiti kroz pitanja. "Postavljajte djeci pitanja i dajte im da misle", kaže dr. Rajović.

U Hrvatskoj je funkcionalno znanje među djecom odnosno povezivanje informacija puno niže u odnosu na europsku djecu, a na vrhu su djeca iz Azije.

Kako poticati dječji razvoj?

Djeca se moraju igrati, skakati, kretati, biti vani i trčati za loptom i tako će do pete godine postati spretna i okretna.

djevojčica Možda te zanima... Mama, meni je dosadno! Školarci

Kako ističe dr. Rajović dosada nije neprijatelj našoj djeci i roditelji nisu dužni ispunjavati tu prazninu. "Dosada je kreativni pokretač", kaže dr. Rajović. Pustite djecu da im bude dosadno kako bi si naučili rješavati svoju dosadu, a jednog dana svoje probleme. Iako je dosada izvor stresa za djecu, ona će ih potaknuti na razmišljanje i pokret. Danas zbog takvog odgoja bez tih ključnih stvari radimo od djece biološke invalide.

Jesper Juul: 'Djeci ne treba samo postavljati zahtjeve ili odgovarati na njihove'

Osvrnuo se na školski i obrazovni sustav te istaknuo da ne trebamo težiti prema sjeveru i uzimati tuđe obrazovne programe, u posljednje vrijeme se vrlo često ističe Finska kao primjer, nego stvoriti vlastiti model u skladu s našim jezikom, kulturom i religijom.

Možda te zanima... Skačite po lokvama s djecom, bit će pametnija Vrtić

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.