NTC program potiče djecu da na lak i jednostavan način, kroz igru, budu pravilno stimulirana kad se najviše formiraju obrasci razmišljanja, zaključivanja i povezivanja, a Mensa ga je proglasila najboljim na svijetu
"Roditelji su prezadovoljni, a i iz škola u koje krenu prvašići javljaju nam se pedagozi i učitelji te ih hvale. Nama je to neopisivo drago, posebno kad su nam roditelji rekli da djeca ujutro žurno ustaju i oblače se te žele što prije doći u vrtić", tvrdi to Vedrana Jerkić Perić, vlasnica zadarskog vrtića Kocka kockica, u kojem se mališani igraju i uče po sustavu učenja Nikola Tesla Centra (NTC). Taj sustav je osmislio doktor Ranko Rajović, a Mensa ga je proglasila najboljim u svijetu.
NTC program potiče djecu da na lak i jednostavan način, bez opterećenja, odnosno kroz igru, budu pravilno stimulirana u razdoblju života kad se najviše formiraju obrasci razmišljanja, zaključivanja i povezivanja. U kratkom periodu pilot projekta već su jako vidljivi rezultati kod djece, uz dodatne asocijativne tehnike i svakodnevne tjelesne aktivnosti, kojima se utječe na razvoj inteligencije.
Ništa ne uče napamet
Osim Zadra, vrtići koji provode ovaj program postoje i u Dubrovniku, Splitu, Rijeci, Hrvatskom Leskovcu te u Rabu. Ovaj vrtić nazivaju “rasadnikom malih genijalaca”, no u njemu djeca nisu pod nikakvom posebnom “prismotrom”. Djeca ništa, pa ni pjesmice, ne uče napamet, jer se naučeno napamet brzo zaboravlja.
"Djeca jedva čekaju doći u vrtić, trčeći nam dolaze. Mi radimo po istom programu kao i svaki drugi vrtić u Hrvatskoj. Ono što nas razlikuje je taj dodatni program u kojem imamo vježbe ravnoteže, koordinacije, asocijacije, klasifikacije... Za razliku od reproduktivnog znanja i učenja napamet, mi potičemo funkcionalno znanje i razmišljanje, nakon čega dijete neće brzo zaboraviti ono što je usvojilo", objašnjava Vedrana Jerkić Perić.
Novi pristup učenju
NTC je sustav učenja zasnovan na teorijskim osnovama neurologije, neuropsihologije i drugih nauka, posebno pedagoških. Riječ je o novom pristupu učenja, u kojem dominira misaona aktivnost djeteta i njegov uspješan razvoj.
Program nudi načine prepoznavanja darovite djece, njihove karakteristike te putove prema povećanju kvocijenta inteligencije, razvoja sposobnosti i stvaralačkog mišljenja. Naglašava se značaj obitelji i šire društvene zajednice, kao što su vrtići, škole i centri za darovite, u razvoju darovite djece.
Djeca sama oko sličica koje im se pokazuju ispletu svoju priču, rade vježbe rotacije, valjaju se po podu ako to žele, vrlo su aktivni i svaki trenutak lijepog vremena provode vani, na svježem zraku. U vrtiću je, kao i u svakom, bučno te puno vike i smijeha. Rad u vrtiću najbolje se prikazuje vježbom u kojoj djeca na stolić pred sobom stave sličice predmeta, biljaka ili životinja i po njima slažu priču. Nakon ispričane priče sjećaju se svake pojedine slike koju su spominjali.
Mensa ga proglasila najboljim programom u svijetu
"Za razliku od klasičnog reproduktivnog znanja koje se zasniva na ponavljanju činjenica, funkcionalno znanje je sposobnost razumijevanja i upotrebe prethodno stečenog znanja za rješavanje problema. Njegov razvoj u ranoj fazi života odlična je osnova za kasnije dobro razmišljanje i učenje pomoću kojeg se potiče formiranje većeg broja veza između stanica mozga, a to omogućuje visok nivo intelektualnih sposobnosti", pojasnila je Jerkić Perić.
Najavila je da će dr. Ranko Rajović doći u Zadar 14. listopada. Tada će održati predavanje za odgojitelje, pedagoge i logopede, ali i roditelje koji su zainteresirani za drugačije metode odgoja djece. Mensa International proglasila je ovaj program najboljim programom u svijetu, a njegova tvorca, dr. Rajovića, imenovala na kongresu 2010. godine predsjednikom Komiteta svjetske Mense za darovitu djecu.