Trudnoća Trudnica 864 prikaza 08. siječnja 2019.

Najbolje i najgore vježbe za trudnice

Foto: Thinkstock

Donosimo popis vježbi koje su sigurne za mamu i bebu u trudnoći, na što treba paziti i što izbjegavati

Vrlo je važno nastaviti se kretati tijekom trudnoće, kažu stručnjaci, jer je umjerena tjelovježba dobra za mamu i bebu. Za mamu to znači da ima manji rizik za dobivanje gestacijskog dijabetesa, a za bebu da je smanjen rizik od pretilosti i potiče se razvoj mozga. Ali zbog toga što je svaka trudna žena drukčija, najbolje je da s liječnikom razgovora o planu aktivnosti, kaže ginekologinja Melissa Walsh. Također predlaže usporavanje aktivnosti pogotovo od ulaska u treće tromjesečje. Sljedeće pravilo kod vježbanja: izbjegni svaki pokret u kojem osjećaš da nisi u ravnoteži. "Tvoj osjećaj za ravnotežu mijenja se tijekom trudnoće", kaže dr. Walsh. 

Detaljni vodič kroz vježbanje u trudnoći

Donosimo aktivnosti koje su dobre i one koje treba staviti na čekanje tijekom trudnoće.

1. Joga

Prema istraživanjima i stručnjacima, nježna joga dobra je za trudnoću. U nedavnom istraživanju objavljenom u časopisu Obstetrics & Gynecology, istraživači naglašavaju da joga ne izaziva stres mami i bebi. "Joga će pomoći kod fleksibilnosti zglobova, smanjuje mogućnost ozljeda i radi se na cijelom tijelu. Da ne spominjemo da će pomoći kod čistog uma i fokusiranja", kaže osobni trener Jenn Mathis za Health.

Međutim, dr. Walsh naglašava da trudnice izbjegavaju teže satove joge. I svaku pozu u kojoj se glava naopako te da je važno konzultirati se s instruktorom jer "normalne promjene u trudnoću mogu uzrokovati vrtoglavice". Dobro bi bilo pronaći grupe koje su namijenjene trudnicama.

joga trudnica trudnoća Možda te zanima... Joga trudnicama pomaže naučiti pravilno disanje Trudnoća

2. Vježba na rukama i nogama istovremeno

Ova je vježba u kojoj si na rukama i koljena u stabilnom položaju. Podigni desnu ruku ispred sebe i lijevu nogu iza sebe (držeći ih obje ravno). Zatim spusti i podigni suprotnu nogu i ruku. "Ova vježba je odlična za istezanje cijelog tijela, aktivaciju cijelog tijela i kontrolu disanja", kaže Mathis.

3. Plank ili izdržaj

S laktovima na podu, direktno ispod ramena, drži cijelo tijelo u ravnini. Usredotoči se na svoje disanje, stisni stražnjicu. "Ovo će pomoći ukupnoj izdržljivosti tijela, osnažiti trup i noge - što će ti pomoći tijekom trudnoće i porođaja. Samo pazi da trbuh ne padne na pod tijekom držanja kralježnice u ravnoj liniji", objašnjava Mathias.

trudnica trudnoća vježbanje | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

4. Plivanje

Bez obzira radi li o plivanju ili aerobiku u vodi ovo su dobre vježbe u trudnoći. Kako se tijelo tijekom plivanja ne mora boriti s gravitacijom osjetit ćeš da se puno lakše krećeš kroz vodu i osnažit ćeš cijelo tijelo. 

Trudnica vježbanje plivanje trudnoća Možda te zanima... Plivanje je idealna aktivnost za trudnice Trudnoća

Što izbjegavati?

1. Kontaktni sportovi

Nije potrebno ni reći, ali dr. Walsh naglašava da treba izbjegavati sve sportove u kojima može doći do udarca u trbuh.

2. Adrenalinski sportovi

Bilo koji sportovi u kojima može doći do padova. Skijanje i slične sportove ostavi za vrijeme nakon šo beba stigne.

3. Zahtjevni treninzi

Vježbanje u kojem se zahtjeva da se nešto gura iznad glave, također se ne preporučuje zbog ravnoteže. "Ovo povećava rizik od padova Plus, tvoj trup nije tako snažan i može doći do ozljede vrata i leđa, a to se češće događa kada se ruke drže prema gore", kaže Mathis.

stacie venagro Možda te zanima... Kritiziraju trudnicu zbog 'pločica' na trbuhu u 8. mjesecu trudnoće Trudnoća

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.