Razvojna faza djeteta: Trudnoća:

Pregledaj
Trudnoća Beba u trbuhu 9923 prikaza 05. travnja 2018.

10. tjedan trudnoće: Intenzivan razvoj mozga

trudnoća 10 tjedan žena
Foto: Thinkstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Beba

Deseti tjedan trudnoće, odnosno osmi tjedan od začeća, predstavlja prekretnicu u razvoju: završivši najkritičniji dio razvoja, iz faze embrija beba je prešla u fazu fetusa, u kojoj sve do porođaja tkiva i organi nastavljaju brzo rasti i počinju normalno funkcionirati.

Fetus je sada velik otprilike kao manja jagoda. Od vrha glave do trtice dugačak je približno četiri centimetra i težak oko pet grama. Glava se zaokružuje i počeo se oblikovati vrat. Žumanjčana vrećica polako nestaje, a umjesto nje jetra preuzima svoju zadaću proizvodnje crvenih krvnih zrnaca. I ostali vitalni organi, uključujući srce, bubrege, želudac i crijeva, na svom su mjestu i počinju obavljati svoje funkcije.

Možda te zanima... Kratki vodič za trudnice: Što izbjegavati i na što paziti? Trudnoća

Mozak se razvija nevjerojatnom brzinom: svake minute u njemu se stvori oko 250 tisuća novih živčanih stanica. Iz leđne moždine počinju se protezati spinalni živci.

Beba već može savijati ruke i noge i sve se više kreće i okreće, a na malom tijelu pojavljuju se i neki finiji detalji: na prstićima nastaju nokti, a tanku, prozirnu kožu polako prekrivaju paperjaste dlačice.

Mama - Aktivirajte se

Budući da se rizik od spontanog pobačaja naglo smanjuje nakon 10. tjedna trudnoće, sada možete biti mirniji. Ako ste zbog opreza izbjegavali intenzivnije fizičke aktivnosti, znajte da sada možete nastaviti, ili početi vježbati. Puno je mogućnosti, no neka odabir aktivnosti bude u skladu s vašom kondicijom.

Možda te zanima... Detaljni vodič kroz vježbanje u trudnoći Trudnoća

Plivanje i hodanje sigurni su oblici tjelovježbe, prikladni za svih devet mjeseci trudnoće, koje možete provoditi samostalno. Ako vam treba poticaj, potražite individualne ili grupne treninge joge, pilatesa, fitnessa i drugih programa specijaliziranih za trudnice. Njihova je prednost što su posebno usmjereni na olakšavanje raznih trudničkih tegoba, poput križobolje i oticanja nogu, kao i na pripremu za porod.

Vježbanje će vam općenito učvrstiti mišiće i povećati snagu i izdržljivost, što će vam sve biti potrebno dok nosite bebu u trbuhu, ali i prilikom poroda. Također, ako sada budete aktivni, brže ćete se vratiti u formu i nakon trudnoće.

Magnezij doprinosi normalnoj funkciji mišića, normalnom funkcioniranju živčanog sustava, smanjenju umora i iscrpljenosti i normalnom metabolizmu stvaranja energije.

Saznajte što se događa s bebom i vašim tijelom u svih 40 tjedana trudnoće!

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.