Razvojna faza djeteta: Trudnoća:

Pregledaj
Trudnoća Beba u trbuhu 10749 prikaza 11. srpnja 2019.

10. tjedan trudnoće: Intenzivan razvoj mozga

trudnoća 10 tjedan žena
Foto: Thinkstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Beba

Deseti tjedan trudnoće, odnosno osmi tjedan od začeća, predstavlja prekretnicu u razvoju: završivši najkritičniji dio razvoja, iz faze embrija beba je prešla u fazu fetusa, u kojoj sve do porođaja tkiva i organi nastavljaju brzo rasti i počinju normalno funkcionirati.

Fetus je sada velik otprilike kao manja jagoda ili maslina. Od vrha glave do trtice dugačak je približno četiri centimetra i težak oko pet grama. Glava se zaokružuje i počeo se oblikovati vrat. Žumanjčana vrećica polako nestaje, a umjesto nje jetra preuzima svoju zadaću proizvodnje crvenih krvnih zrnaca. I ostali vitalni organi, uključujući srce, bubrege, želudac i crijeva, na svom su mjestu i počinju obavljati svoje funkcije.

Možda te zanima... Kratki vodič za trudnice: Što izbjegavati i na što paziti? Trudnoća

Mozak se razvija nevjerojatnom brzinom: svake minute u njemu se stvori oko 250 tisuća novih živčanih stanica. Iz leđne moždine počinju se protezati spinalni živci.

Beba već može savijati ruke i noge i sve se više kreće i okreće, a na malom tijelu pojavljuju se i neki finiji detalji: na prstićima nastaju nokti, a tanku, prozirnu kožu polako prekrivaju paperjaste dlačice.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock Tvoja beba je sada otprilike veličine poput malo veće masline i može rastegnuti svoju kralježnicu. Njezine oči i očni kapci su sve više razvijeni i počinju rasti. 

Bebina dužina: 3.09 cm

Bebina težina: 3.97 grama

Mama - Aktiviraj se

Budući da se rizik od spontanog pobačaja naglo smanjuje nakon 10. tjedna trudnoće, sada možeš biti mirnija. Ako si zbog opreza izbjegavala intenzivnije fizičke aktivnosti, znaj da sada možeš nastaviti, ili početi vježbati. Puno je mogućnosti, no neka odabir aktivnosti bude u skladu s vašom kondicijom.

Možda te zanima... Detaljni vodič kroz vježbanje u trudnoći Trudnoća

Plivanje i hodanje sigurni su oblici tjelovježbe, prikladni za svih devet mjeseci trudnoće, koje možete provoditi samostalno. Ako ti treba poticaj, potražite individualne ili grupne treninge joge, pilatesa, fitnessa i drugih programa specijaliziranih za trudnice. Njihova je prednost što su posebno usmjereni na olakšavanje raznih trudničkih tegoba, poput križobolje i oticanja nogu, kao i na pripremu za porod.

Vježbanje će ti općenito učvrstiti mišiće i povećati snagu i izdržljivost, što će ti sve biti potrebno dok nosiš bebu u trbuhu, ali i prilikom poroda. Također, ako sada budeš aktivnija, brže ćeš se vratiti u formu i nakon trudnoće.

Saznajte što se događa s bebom i vašim tijelom u svih 40 tjedana trudnoće!

Test Clearblue Digital za utvrđivanje trudnoće s pokazateljem tjedana prvi je i jedini test koji je pouzdan kao i ultrazvuk u utvrđivanju trajanja trudnoće.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.