Djeca koje govore drugi jezik mogu puno bolje kontrolirati svoje ponašanje i imaju bolje razvijenu pažnju, pokazuje istraživanje
Istraživanje pokazuje da dvojezična djeca ima velike prednosti pred djecom koja govore jedan jezik. Djeca koja u dobi od četiri godine i mlađa govore ili uče drugi jezik brže napreduju kada je u pitanju kontrola ponašanja pokazalo je istraživanje sa Sveučilišta Oregon.
Kontrola ponašanja je sposobnost zaustavljanja brzog refleksnog odgovora u ponašanju ili kod donošenja odluka i korištenja veće kontrole reagiranje na prilagodljiviji način. Učenje dva jezika razvija kognitivne sposobnosti koje se odnose i na druga područja života.
Istraživanje Sveučilišta Oregon objavljeno je u časopisu Developmental Science, a sudjelovalo je 1,146 djece u dobi od četiri godine tijekom 18 mjeseci. Djeca su bila podijeljena u tri skupine: oni koji su govorili isključivo engleski, skupina koja je govorila engleski i španjolski te treća skupina koja je na početku govorila samo španjolski, ali su do kraja istraživanja govorili tečno oba jezika.
"Na početku istraživanja grupa koja je već bila bilingvalna imale je bolje rezultate na testu kontrole u odnosu na druge grupe", objasnila je voditeljica istraživanja psihologinja Jimena Santillán za Independent.
'Djeca koja počinju učiti strani jezik u najranijoj dobi, bit će bolja u više stvari'
"Kontrola i izvršne funkcije važne su vještine za akademski uspjeh i zdravlje te za dobrobit kasnije u životu Razvoj kontrole brzo se razvija tijekom predškolskog perioda. Djeca sa snažnom kontrolom imaju bolju pažnju, bolje slušaju instrukcije i prilagodljiviji su. Ovo istraživanje dokazuje da je učenje stranog jezika jedan od načina kako pozitivno utjecati na razvoj jezika, objašnjava profesorica Atika Khurana, koautorica istraživanja.