U radu s predškolcima najvažniji je opušten pristup i neopterećenost rezultatima: sat jezika se unaprijed planira samo okvirno te se prilagođava i uvijek uključuje igru koja u sebi nosi 'gradivo', a dopunjava se pjesmom, crtićem i igrom
"Idealno vrijeme za početak učenja stranog jezika je oko treće ili četvrte godine djetetova života, kad su već postavljeni dobri temelji materinjeg jezika. Ako uči opušteno, uz igru i u svakodnevnim situacijama, tako malo dijete će i strani će jezik usvajati kao materinji, potpuno prirodno", kaže Petra Šešljaga Paradi iz jezičnog studija Lingu Lingu, u kojem, uz prevođenje i poduku stranih jezika za odrasle, ima i programe za djecu predškolske dobi.
Što se ranije počne, lakše je usvojiti izvorni izgovor
Dodaje kako su prednosti učenja stranog jezika u ranoj dobi brojne: "Sa strogo jezične strane, malo dijete vrlo lako usvaja izvorni izgovor, što će mu itekako biti od koristi odluči li s jezikom i nastaviti, jer će tako razviti samopouzdanje koje vrlo često nedostaje odraslim učenicima početnicima. Nadalje, dijete razvija vještinu slušanja, razvija koncentraciju, kreativnost i toleranciju, a postavljaju se i temelji za višejezičnost i višekulturalnost što je u današnje vrijeme vrlo vrijedno."
Sudski tumač i profesorica francuskog jezika i književnosti te povijesti umjetnosti, Petra uz francuski, govori i engleski, talijanski, njemački i španjolski jezik, a u njezinom dosadašnjem radu zanimljivo je da je prevoditeljski staž odrađivala u Europskom parlamentu u Luxembourgu. Potaknuta ljubavlju prema jezicima i željom za prenošenjem znanja, nedavno je u zagrebačkim Gajnicama, u Bolničkoj 96, otvorila 'Lingu Lingu - mali jezični studio', u kojem djeca mogu učiti strane jezike u malim grupama, do najviše petero, uz igru, čitanje, kreativno izražavanje, druženje.
Vrijeme za igru i učenje bez pritiska
U radu s predškolcima ističe opušteni pristup. "Najvažnije je da im je ugodno te da nisu opterećeni. Sat jezika se unaprijed planira samo okvirno, a na licu mjesta se prilagođava. Svaki sat uključuje igru koja u sebi nosi 'gradivo' i čitanje, a naizmjenično se dopunjava pjesmom, crtićem i sličnim. Moj glavni cilj je djeci, a i odraslima, s ljubavlju prenijeti znanje, bez opterećenja.
U današnje vrijeme teško je pronaći ravnotežu između učenja i igre, a upravo je to ono što želim postići: spojiti ugodno s korisnim. Djeci ne želim oduzeti vrijeme za igru, nego ga stvoriti. Smatram da je cijeli program, za male i velike, izuzetno dobro iskorišteno vrijeme, višestruko je koristan, donosi znanje, životnu radost i prijateljstva za cijeli život", kaže Petra Šešljaga Paradi.
Riješite anketu!
Pozivamo vas na sudjelovanje u anketi o navikama kupovanja zabavnih i edukativnih proizvoda namijenjenih djeci, uključujući i knjige i DVD-e za učenje stranih jezika za najmlađe! Ispunite anketu ovdje