Potrebu za znanjem stranih jezika prepoznali su mnogi roditelji te ih danas djeca sve ranije počinju učiti. Razgovarali smo s Ivanom Šarčević, ravnateljicom škole stranih jezika 'Mali princ', o tome kada djeca trebaju početi učiti strani jezik i što je važno u tom procesu
Škola stranih jezika "Mali princ" iz Novog Zagreba specijalizirala se za mališane, a upisuje djecu u dobi od 4 do 15 godina. Od rujna 2016. godine podučavaju djecu engleski, talijanski i njemački jezik te odnedavno imaju i kineske radionice, a od jeseni planiraju i taj jezik uvesti u redovnu ponudu. Ravnateljica Ivana Šarčević ističe da se engleski jezik najviše traži, međutim iznenađeni su interesom za kineski jezik, a izgleda da je velik broj roditelja postao svjestan da je to jezik budućnosti.
Ravnateljica naglašava da je rano učenje jezika izuzetno važno za razvoj djeteta, a nedavno je objavila članak ''Metodika ranog učenja stranih jezika'' te ističe kako je rano učenje stranih jezika imperativ modernog društva u kojem živimo.
"Rano učenje stranog jezika pozitivno utječe na cjelokupan djetetov razvoj. Razvija intelektualne sposobnosti, jača toleranciju i pozitivne stavove prema drugim kulturama, pridonosi razvoju govora na materinjem jeziku, usvajanju novih znanja i povećanju mogućnosti za odabir budućeg zanimanja te stvaranju pozitivne slike o sebi i vlastitim sposobnostima. Učenjem stranih jezika odmalena dijete razvija pozitivan stav prema učenju", objašnjava.
"Brojni autori naglašavaju kako je idealna dob za početak učenja stranog jezika između treće i četvrte godine jer je tada dijete već dobro usvojilo materinji jezik. Također ističu kako učenje stranog jezika u ranoj dobi pruža djetetu mogućnosti koje u budućnosti više neće imati, i to zbog specifičnih načina na koje djeca uče i zadivljujuće sposobnosti brzog upijanja novih znanja. Predškolska djeca posjeduju urođenu želju za komuniciranjem i istraživanjem te spontanost u govorenju", dalje dodaje.
Djeca najbolje uče kroz igru ples i glumu
Predavači u školi "Mali princ" rade u malim grupama do osmero djece, a sve se uči kroz didaktičku igru, pjesmu, ples i glumu. Stručni tim škole sastavljen je od mladih stručnjaka, profesora stranih jezika koji još posjeduju diplomu iz pedagogije i sličnih znanosti, što im omogućava da lagano vode djecu kroz usvajanje novih jezika te da nauče puno o stranim kulturama. S nekoliko godina iskustva rada u raznim poljima te zajedničkim znanjima doprinijeli su stvaranju metode učenja "Mali princ".
"Uspješan se proces ranog učenja stranog jezika odvija isključivo kroz igru. Dijete se stavlja u centar navedenog procesa te ga se potiče na aktivno djelovanje u svim segmentima. Sudjelovanjem u mnogobrojnim aktivnostima i igrama dijete će strani jezik usvajati kao i materinji, prirodno i nevjerojatnom brzinom", rekla je Ivana Šarčević te dodala da igra ne predstavlja sredstvo koje pomaže pri učenju nego se ova dva pojma u predškolskoj pedagogiji poistovjećuju.
"Za dijete igra je ugodna, smislena i spontano odabrana aktivnost. Bitno je naglasiti da djeca u ovoj dobi, pogotovo predškolci, najbolje i najbrže uče kroz igru i u tom procesu učenje se odvija spontano i bez opterećenja", objasnila je te dodala kako je u njihovom radu sve podređeno djeci i kako se poštuje individualnost djece.
Koliko je učenje stranih jezika važno za današnju djecu pokazuje i preporuka Europske unije da se s učenjem najmanje dvaju stranih jezika započne što je ranije moguće, već u predškolskoj dobi.