Kroz igru djeca eksperimentiraju s pravim životnim ulogama i uvježbavaju različite vještine koristeći svoju maštu i kreativnost, a vrlo je važan i pozitivan stav odraslih prema važnosti dječje igre i zato bi roditelji trebali stvarati uvjete i biti spremni sudjelovati u igri, piše psihologinja Jelena Klopotan
Djeca veći dio svog vremena provode u igri. Igra koja donosi užitak praćena je zadovoljstvom i radošću, iako dijete ponekad u tu aktivnost mora uložiti određeni napor.
Igrom potičemo djetetov emocionalni razvoj i pridonosimo oblikovanju njegove ličnosti. Također je vrlo važan i pozitivan stav odraslih prema važnosti dječje igre i zato bi roditelji trebali stvarati uvjete i biti spremni sudjelovati u igri. Igra je zapravo zabavno sredstvo putem kojeg djeca najlakše uče o sebi, drugima i svijetu koji ih okružuje. Kroz igru djeca eksperimentiraju s pravim životnim ulogama i uvježbavaju različite vještine koristeći svoju maštu i kreativnost. Od posebne je važnosti za dječji emocionalni, socijalni, intelektualni i fizički razvoj jer kroz igru djeca uče govoriti, hodati, jesti, ophoditi se s drugima i izraziti svoje potrebe i želje. Zbog svega toga važno je da se roditelji igraju s djecom.
Predškolci obožavaju igre s loptama
Mnoga istraživanja potvrdila su da djeca predškolskog uzrasta od svih aktivnosti najviše vole one s loptama svih vrsta i veličina jer to zadovoljava njihovu potrebu za kretanjem. Lopta se lako može iskoristiti i u zatvorenom prostoru, posebno s manjom djecom jer će ona čak i više uživati u kotrljanju lopte, bojama, različitim teksturama i načinu na koji se odbija od tla. Loptu tako možete iskoristiti za razne aktivnosti kao što su primjerice dodavanje lopte nogama dok sjedite na podu, kotrljanje lopte niz različite kosine.
Aktivnost u kojoj bi mlađa djeca mogla posebno uživati je da ih pokušate zabaviti i "zaposliti" tako da dozvolite da sami oslikaju loptu uz pomoć flomastera koji se lagano ispiru. Naravno da će dijete svim silama pokušati dekorirati svoju omiljenu loptu, ali ona će mu stalno ispadati iz ruke. Takve ponavljajuće radnje djeca vole, a mogu ponešto naučiti i o strpljenju. Kasnije zajedno možete lopti prirediti kupku i okupati je u puno pjene.
Napravite predstavu ili izradite slikovnicu
Djeca predškolske dobi također vole plišane igračke i lutke. Za one nešto starije taj interes može se iskoristiti za izrađivanje raznih lutkica "zijevalica", lutkica na štapu i slično. Djeca uživaju u stvaranju i kreiranju nečega pa će u aktivnostima u kojima naprave nešto svoje rado sudjelovati, a one će i pozitivno utjecati na stvaranje dobre slike o sebi i samopoštovanja. S druge strane, razvijat će njihovu maštu i kreativnost.
Uz stvaranje lutkica djecu možete poticati i na kreiranje lutkarske predstave, smišljanje priče ili izradu vlastite slikovnice. Dječja potreba za istraživanjem i stvaranjem lako se može zadovoljiti raznim konstruktivnim igračkama, od najjednostavnijih umetaljki pa do složenijih, kao što je konstruiranje lego kockicama.
Boje, olovke, flomasteri, kolaž-papir i druga likovna pomagala izvrsna su za poticanje kreativnosti, za izražavanje emocija i svega što dijete još ne može iskazati riječima, i konačno knjige i slikovnice na koje ne smijemo zaboraviti čak i prije no što je dijete može držati samostalno. Njihova važnost je u razvoju mašte, govora, komunikacije kao i za poticanje čitanja i pisanja.
Važnost zajedničkog igranja
I na kraju važno je znati da kroz sve aktivnosti koje provodite sa svojim djetetom dijete i roditelj imaju novo iskustvo zajedničkog igranja, provođenja kvalitetnog i posvećenog vremena, što vrlo često olakšava situacije kada se podiže razina stresa i nervoze. Kao i u svim drugim odnosima, ako prevladavaju osjećaji zadovoljstva, radosti i međusobnog užitka, tada će se stresni trenuci lakše prebroditi jer će postojati pamćenje na vrijeme bez stresa.