"Gdje je mama?", prošapće Matija. "U kuhinji. Sprema stvari, upravo smo stigli iz dućana, a znaš da ne voli da joj se ja motam po kuhinji", šapne otac. "Znam. Jer mi muški uvijek sve spremimo na krivo mjesto". Matija se tiho nasmije: "Idem je iznenaditi"
Matija je polako otključavao vrata, kao nekada prilikom dolaska iz noćnog izlaska, debelo nakon vremena koje je bilo dogovoreno s roditeljima. Okretao je ključ što je moguće sporije kako bi izbjegao onaj glasni „klik“. Roditeljima je rekao da nije siguran hoće li doći kući za Božić, iako je znao da hoće. Želio ih je iznenaditi. Nakon osam mjeseci napokon je opet stigao u svoj grad i kuću koja će uvijek biti njegov dom, bez obzira gdje je zapravo živio u tom trenutku.
Varka je uspjela. Nitko nije čuo da je ušao. Došao je do vrata dnevne sobe i ugledao oca zadubljenog u televizor. On ga primijeti i Matija brzo stavi prst na usta pokazujući mu da ne bude glasan. Zagrlili su se u tišini, obojica nasmiješeni od uha do uha.
- Gdje je mama? – prošapće Matija.
- U kuhinji. Sprema stvari, upravo smo stigli iz dućana, a znaš da ne voli da joj se ja motam po kuhinji. – šapne otac.
- Znam. Jer mi muški uvijek sve spremimo na krivo mjesto. - Matija se tiho nasmije – Idem je iznenaditi.
- Skinuo je jaknu i objesio je na vješalicu u hodniku kad začuje čudne zvukove iz kuhinje.
- Piip...
- Piip...
- Piip...
Odškrinuo je vrata i ugledao mamu. Sjedila je za stolom u kuhinji, ispred nje hrpa proizvoda iz dućana, koje je, jednog po jednog, slikala mobitelom. Nije imao previše vremena za čuđenje jer mama iznenada podignula glavu, ugledala ga kroz odškrinuta vrata, skočila kao vrhunska gimnastičarka i u dva koraka već ga je grlila i ljubila plačući.
- Matija!!!!
Dugo su stajali nasred kuhinje, jer ga mama nikako nije puštala iz zagrljaja, a njemu nije padalo na pamet prekidati je.
- Pa rekao si da nećeš doći. – reče mama prijekorno.
- Ma želio sam vas iznenaditi. Vidiš da je uspjelo. – Matija se nasmije.
- Bleso mamina, skoro mi je srce stalo. – nasmije se i mama. – Daj sjedni, jesi gladan, da ti složim nešto, ima graha od jučer, ali mogu ti i na brzinu nešto ispeći, imam i kolača, jesi možda za kavu, ili možda čaj, hladno je vani...
- Joj mama, ne treba sad ništa, hajde sjedni, odmori malo – Kroz smijeh će Matija. Mama će uvijek biti mama. Najbitnije je da nisi gladan i da ti nije hladno.
Malo su popričali, kako zdravlje, kako život, kad se misli oženiti? Mama bi bila baka. I to što prije.
Kad je napokon prestala s naizgled beskonačnim pitanjima, ponovno se primila mobitela.
- A što ti radiš s tim mobitelom?
- Skeniram bar kodove.
- Zašto?
- Pratim koliko trošimo, skupljam bodove i mijenjam ih za nagrade. Imam instaliran SmartScan.
- Što je to?
- Aplikacija za mobitele. Prijaviš se na web stranici GfK centra za istraživanje tržišta, odnosno njihovog Panela kućanstava*, ispuniš upitnik i instaliraš aplikaciju na svoj pametni telefon. Jednostavno je.
- I onda?
- I onda kad dođeš kući iz dućana, pomoću aplikacije skeniraš bar kodove na proizvodima i na kraju fotografiraš račun. I to je to. Onda imaš na jednom mjestu točne podatke što si i kada kupio, u kojem dućanu i koliko si potrošio.
- Zvuči super.
- I što je najbolje, ako to radiš redovno, sakupljaš bodove koje kasnije možeš zamijeniti za neki od proizvoda iz GfK kataloga. Prije dva tjedna mi je stigla nova pegla koju smo izabrali u zamjenu za bodove.
- Vidiš, to bi i ja mogao. Ionako nikad ne znam gdje mi odlaze novci.
- Pametno. Pokazat ću ti kasnije kad završim ovo sve.
- Može. Ostavljam te sad da ti ne smetam, idem do tate malo.
- Samo daj. I Matija...
- Molim?
- Hvala ti što si došao.
- Joj mama, ne pričaj gluposti. – Matija se nasmiješi, poljubi je i ode u dnevnu sobu.
Nije još ni sjeo kako treba, ni prozborio koju s ocem, kad se oglasi poruka na mobitelu. Od mame. Matija je otvori:
„Prijavi se.
https://panel.gfk.com/scan-hr/glavnastranica/
Mama“
Nasmije se glasno. Kod mame nema zafrkancije.
- I tata... Što ima kod tebe?
*Panel kućanstava (GfK Consumer Panel) je istraživanje koje GfK provodi po standardiziranoj metodologiji u više od 20 zemalja. Panel kućanstava prikuplja podatke o kupovinama robe široke potrošnje te, koristeći inovativne tehnologije, pretvara prikupljene informacije u nalaze i preporuke koje tvrtkama pomažu da unaprijede svoju ponudu i izbor za potrošača.