Beba Mama poslije poroda 2713 prikaza 18. studenoga 2016.

Kako spriječiti bježanje mokraće nakon poroda?

mokrenje žena
Foto: Thinkstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Mogućnost urinarne inkontinencije veća je kod žena koje su imale vaginalni porod nego one koje su rodile carskim rezom, otkrili su finski istraživači. Zašto dolazi do nje i kako ju spriječiti, objašnjava ginekolog Erden Radončić

Žene koje rode vaginalno imaju veću mogućnost razvijanja urinarne inkontinencije od žena koje su rodile carskim rezom, zaključak je studije finskih istraživača. To je česta pojava koja pogađa milijune žena diljem svijeta. Poznato je da starenje, pretilost i porođaj povećavaju rizik, ali nije bilo poznato da i vrsta poroda ima utjecaj. Pretpostavlja se da je i urezivanje međice moguć razlog inkontinencije.

Vrste urinarne inkontinencije

Finski tim usporedio je podatke iz 16 različitih studija i otkrili su da vaginalni porod povećava mogućnost razvijanja stresne urinarne inkontinencije za 8 posto, skoro dvaput više od žena koje su rodile carskim rezom. Do stresne inkontinencije najčešće dolazi kod kihanja, kašlja, smijeha i dizanja tereta i žena nema nagon za mokrenje. Stresna inkontinencija je češća u žena koje su rodile više puta.

Glumica otkrila neugodnu žensku tajnu nakon poroda

Druga vrsta je urgentna urinarna inkontinencija koja uključuje jaku i iznenadnu potrebu za mokrenjem. I kod nje su istraživači došli do zaključka da je mogućnost za razvijanje kod vaginalnog poroda veća za 3 posto

Carski rez je ipak operacija

Ipak, istraživači upozoravaju da relativno manji rizik za inkontinenciju nakon poroda, ne može biti važniji od drugih rizika operacijskog postupka, što carski rez jest. Najčešće komplikacije carskog reza su infekcija, gubitak krvi, teško cijeljenje rane i povećana opasnost od tromboze, naglašava ginekologinja Senka Sabolović Rudman. Oporavak rodilje zahtjevniji je nego iza vaginalnog poroda, a za potpuni oporavak treba i nekoliko tjedana. 

"Vaginalno rođena djeca imaju manji rizik od perzistentne plućne hipertenzije, astme, alergija na hranu i različitih drugih alergija, te intolerancija laktoze i dijabetesa. Čini se kako se majke lakše zbližavaju s djecom nakon vaginalnog porođaja zbog neprekinutog kontakta i osjećaja bliskosti s procesom rađanja. Također, veća je uspješnost dojenja", objašnjava ginekologinja.

Kegelove vježbe sprječavaju inkontinenciju

Dno zdjelice sastoji se od nekoliko slojeva mišića. Tijekom života, za vrijeme trudnoće i nakon poroda dolazi do slabljenja mišića, što može dovesti do problema kao što je inkontinencija. Kod žena koje su više puta rodile, mišićni tonus popušta te se time remeti funkcija mokrenja, stvaraju se češće upale mokraćnih puteva pa čak i organa (prije svega maternice). Neki od ovih poremećaja mogu se  spriječiti izvođenjem Kegelovih vježbi.

Zašto je važno izvoditi Kegelove vježbe

"Kegelove vježbe uglavnom djeluju na cjelokupnu tzv. dijafragmu zdjelice. Za normalan spolni život neophodan je potpuni integritet zdjeličnih organa i mišića te bilo kakvo remećenje svakako pogoršava spolni život, a time vrijedi i obrnuto. Olakšavanje poroda je svakako značajna prednost ovakvih vježbi jer se mišićima povećava elasticitet, njihova snaga i voljna relaksacija, što sve zajedno može biti povoljno'', objašnjava ginekolog Erden Radončić

Kako se izvode Kegelove vježbe?

vježbanje trudnica trudnoća | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

  • Lezite na leđa, postrance ili na trbuh, s razmaknutim nogama i opuštenim prsima
  • Stisnite mišiće i uvucite donji dio zdjelice. Trebali biste osjetiti kako se mišići sa strane zatežu, a unutarnji fiziološki prolazi postaju napeti. Usredotočite se na prednje mišiće, oko uretre i vagine
  • Stavite ruku iznad stidne kosti i podignite gornji dio tijela prema ruci kao da stišćete porođajni kanal. Zadržite taj položaj 2-3 sekunde, a onda se vratite u početni položaj i potpuno opustite. Vježbu ponovite
  • Prije vježbanja valja isprazniti mokraćni mjehur
  • Preporučujemo da eksperimentirate pokušavajući stiskati pojedine mišiće dna zdjelice i varirajući trajanje pojedine kontrakcije, na primjer usporite stisak, izvedite više snažnijih stisaka i slično
  • Pri izvedbi Kegelovih vježbi veliku pozornost valja obratiti kvaliteti izvedbe

Jednom kad ste ih usavršili, Kegelove vježbe možete izvoditi bilo kada, a pritom to nitko neće primijetiti.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.