Poduzetničke vode nisu lake za jednu mamu malene djevojčice, ali njezino ju je kreativno srce vuklo baš u te vode i ona u njima uživa! Mateja Listeš predstavila nam je svoj Kjutak.
Iako je odmalena bila vrlo kreativna, obožavala razne DIY projekte i pronalazila svoju slobodu u njima, život ju je odnio u sasvim drugom smjeru, pa se tako Mateja Listeš odjednom našla kako radi razne korporativne poslove. Bilo je to itekako dobro za plaćanje računa, ali njezina kreativna strana nije bila zadovoljna monotonim i njoj nezanimljivim poslovima.
Kad je prije tri godine postala mama malene Lili, odlučila je da je dosta čekanja pravog trenutka i da će njezina dugogodišnja želja i žudnja za kreativnim poslom postati stvarnost. Majčinstvo ju je potaknulo da pomisli „Kad, ako ne sad?“ i odvaži se staviti svoje želje na prvo mjesto.
Tako je nastao Kjutak, brend koji nudi maštovite i zgodne predmete za uređenje dječje sobe, među kojima su baloni na vrući zrak, zmajevi, simpatične personalizirane slikice... Iako je svjesna svih rizika i strahova koje poduzetništvo nosi sa sobom, Mateja ne žali ni sekunde zbog svoje odluke.
„Upravo me ta sloboda odabira kada i kako ću raditi najviše potaknula jer sam si stvorila mogućnost da više i kvalitetnije provodim vrijeme s Lili,“ kaže Mateja, kojoj je upravo kći Lili najveća inspiracija, dok promatra kako ona percipira svijet oko sebe. „Svakodnevno se iznenadim koliko su djeca otvorenog uma i puna ideja pa upijam od nje sve što mogu kako bih neke zamisli prenijela i u dizajn Kjutak ukrasa,“ kaže Mateja, koja u svom radu polazi od sebe, odnosno onog što bi ona htjela imati za dijete.
Upravo su zato upravo dječje stvari glavni akteri ovog brenda ili kako to Mateja predstavlja: „Obožavam djecu i voljela bih svakom djetetu uljepšati životni prostor kjut ukrasima.“
Posebna emotivna vrijednost
Personalizirani kjut ukrasi, kako ih zove Mateja, posebna su uspomena za malene i njihove obitelji. To je ujedno i osnovna filozofija Kjutka kojom se Mateja vodi.
„Svojim ručno napravljenim kreacijama želim stvoriti posebnu emotivnu vrijednost, ali i moderan vizualni ukras koji će dječje sobice i njihov mali kutak učiniti posebnim, toplijim i na kraju malo više kjut.“
Kad govori o personaliziranju, to ne znači samo da svaki njen uradak ima ime djeteta na sebi, već ona često smišlja svoje natpise, poruke i fraze na hrvatskom jeziku specifične za pojedine regije, što kupci posebno vole. A te Kjutak uspomene nisu samo za kratko vrijeme, nego su osmišljeni da traju i roditelje i djecu nakon 5, 10 ili više godina.
Pored svega, Mateja u svojim radovima poseban naglasak stavlja na „zero waste“ filozofiju u procesu izrade ukrasa i pokušava maksimalno iskoristiti svaki materijal, a viškovima se trudi pronaći novu svrhu.
Ono što će mnogima privući pažnju je zasigurno jedan vrlo simpatičan i originalan naziv brenda. Kjutak – čini se kao potpuno pogođeno, simpatično, sveobuhvatno i kao – posao stručnjaka. A stručnjak je posao i odradio. Naime, Matejin suprug je copywriter, kojem je posao upravo to - brandiranje i kreiranje naziva za različite proizvode i kompanije. Mateja je dala smjernice, a suprug Josip je odradio ostalo – i to jako dobro.
„Kjutak zapravo sumira sve ono što sam htjela da brand predstavlja,“ priznaje Mateja, te uz smijeh dodaje: „Brzo smo se dogovorili pa se nadam da nisam bila zahtjevan klijent.“
Možda je daleko zahtjevnija kad zahtjeve stavlja pred – sebe. Jer za ono što izrađuje za brend Kjutak, često kreće od sebe, a sama je sebi, kaže, ciljana publika.
„Stalno razmišljam što bi meni kao mami bilo kjut vidjeti i kupiti za moju curku i njenu dječju sobu. Puno istražujem online i pričam s drugim mamama jer tako mogu iz prve ruke saznati što bi one željele imati i kakvi su trendovi. Također se inspiriram iz svega što me okružuje, najviše vezano za motive, uzorke i boje iz prirode,“ kaže Mateja, koja čim dobije neku ideju, brzo je skicira – pa makar na salvetu koja joj je pri ruci.
Unatoč stresu - sretnija
Uzbudljivi svijet poduzetništva je ono što Mateju oduševljava, a promjenu je osjetila kao mama najviše u dinamici svakodnevnog života i postavljanju prioriteta.
„Kao da mi se otvorio novi svijet koji treba istražiti bez mape i uputa za korištenje. 'Dobila' sam više slobodnog vremena u smislu da nemam fiksno radno vrijeme pa sam fleksibilnija s obavezama, ali se izgubila jasna vremenska granica između poslovnog i privatnog života pa sam morala prilagoditi način rada da i klijenti i obitelj i prijatelji budu zadovoljni. A na kraju i ja.“
No, unatoč stresu koji ovakav način rada od kuće nosi, Mateja je, kaže, puno sretnija ovako. Kako ona kaže „kuća je pos’o i pos’o je kuća“, ali uspjela je dio sobe urediti kao radionicu, sve organizirano rasporediti u tablice (bez kojih kaže da ne bi mogla organizirati vrijeme za sve), pa se trudi odvojiti vrijeme za posao i ono za obitelj. No, uz pravu podršku supruga i obitelji, sve je lakše.
Svi proizvodi koje Mateja u svojoj Kjutak radionici smisli i izradi, moraju najprije dobiti odobrenje malene Lili, pa ona u svojoj dobici ima već pravu malu Kjutak kolekciju. No, njena soba nije savršeno složena, „kao iz časopisa“, nego je na tragu mamine kreativnosti, koju će, vjerujemo, prenijeti i na nju.
„Soba definitivno nije kao one kakve vidimo u katalogu namještaja, nego je kao i većina dječjih soba puna drugih zabavnih stvari pa sve skupa više izgleda kao kjut kaotičan dječji prostor,“ govori Mateja o sobi svoje Lili.
Svaki pozitivan i simpatičan komentar, Mateji je vjetar u leđa, a kad čuje da djeca sama biraju mjesto u sobama gdje će staviti svoje Kjutak ukrase, to je oduševi. A što to najviše traže roditelji za djecu, pitali smo Mateju:
„Mislim da se zmaj, kasica i balon trenutno traže mrvicu više. Ali za svaki proizvod koji imam u ponudi postoji velik interes i to me posebno veseli jer nikad ne znate koliko će vaša ideja biti zanimljiva tržištu dok je ne pustite u prodaju.“
A moramo priznati da je naš osobni favorit definitivno romantični balon!