Školarci 08. travnja 2024.

Dijete svira instrument, a ne vježba dovoljno? Evo kako ga potaknuti i na što paziti

Foto: Freepik
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Dijete voli svirati instrument i dobro mu ide. No, treba vježbati, a to nije uvijek lako jer – ne vidiš odmah rezultate tog vježbanja. Pa je lako odustati ili odgoditi…

Vidiš da dijete voli svirati instrument koji uči svirati. Vidiš da djetetu ide jako dobro sviranje i učenje. No, treba vježbati, treba odvojiti vrijeme za to, i to svakodnevno, a to nije lako uvijek. Zapravo je vrlo lako odustati i odgoditi vježbu za sutra, za kasnije, misliti kako dobro sviraš i ne treba ti trenutno vježba, pomisliti kako ćeš sve odraditi na satu u glazbenoj školi. I kad djetetu bude tog jednostavno dosta, poželi odustati.

I to je sasvim u redu, ako misliš da djetetu ne ide i da jednostavno više ne želi svirati taj instrument. Nije to smak svijeta i sve se može dogovoriti. No, ako znaš da dijete zapravo to želi i ima talenta, a ima tek neku malu krizu, bilo bi šteta odustati, zar ne? Treba prebroditi tu krizu i ne uliti djeci negativan stav prema glazbenom obrazovanju.

Evo nekih savjeta koje su sastavili učitelji glazbene škole u New Yorku, a prenio portal Mother.ly.

Postavi cilj koji će djetetu pomoći da se osjeća motivirano

Uvriježeno je mišljenje da će učenik koji je motiviran biti učenik koji vježba. Međutim, vrlo je važno razumjeti da akcija potiče motivaciju, a ne obrnuto. Za mladog početnika važno je postaviti dnevnu rutinu za vježbanje. Učenje glazbe je slično učenju drugog jezika, stoga zahtijeva marljivost i disciplinu. Može biti od pomoći ako postoji cilj prema kojem dijete može ići, kao na primjer recitali, natjecanja i različita ocjenjivanja. To može učeniku pružiti priliku da odluči da želi biti dobar, te shvati da za to postoji samo jedan način da se postigne: vježbanje.

Teži dosljednosti umjesto dužini vježbanja

Vježbanje pruža stabilnost i podršku za rast i usavršavanje. To se ne odnosi samo na školovanje i sport, već i na glazbu. Glazba je jednako mentalni kao i fizički izazov. Svaki instrument zahtijeva posebnu motoriku, spretnost, kao i samostalnost udova, a za sve to potrebno je dosta vremena da se razvije. Dobra kontrola, pravilno držanje, učinkovita tehnika, sve to treba postati automatizirano, prirodno, a to se postiže samo dosljednošću redovitog ponavljanja. Isto vrijedi i za razumijevanje pročitanog, kao i za sve druge vještine vezane uz umjetnost, pa i samo muziciranje.

 | Author: Unsplash+ Foto: Unsplash+

Teško je odgovoriti na pitanje koliko vremena je idealno za vježbanje. To pitanje nije nužno i najvažnije. Umjesto toga, treba se zapitati koliko često je dobro vježbati, a odgovor je, što je češće moguće! Svakodnevno vježbanje najučinkovitiji je način postizanja postojanog i relativno brzog rasta, budući da se uvježbane informacije osvježavaju prije nego što se zaborave. Vrijeme utrošeno na određenu vježbu varirat će ovisno o razini iskustva, kao i duljini i težini repertoara. Važno je znati da će šestodnevna rutina vježbanja čak i samo 10 minuta na dan dati daleko bolje rezultate od vježbe od 60 minuta jednom tjedno.

Učini vježbanje zabavnim

Vježbanje se ponekad može činiti kao obaveza i to ju može učiniti težom. Vježbe treba pretvoriti u male događaje poput izvedbe, malog koncerta koje će dijete izvesti za tebe ili obitelj. Okupi obitelj i neka vježba (nastupi) pred njima. Još jedna zabavna strategija je da sa svojim djetetom posjećujete što više živih nastupa, i to bilo koje vrste. Svjedočenje vještini i umijeću drugih može djetetu poslužiti kao inspiracija i motivacija da izbrusi svoj zanat.

Osim tog, vođenje dnevnika vježbanja također može biti vrlo učinkovita strategija. Svakoj sesiji vježbanja ili glazbenoj aktivnosti može se dodijeliti određeni broj bodova, a skupljeni bodovi se zatim mogu iskoristiti za nagrade. Bez obzira na to koja se metoda koristila, s vremenom bi je trebalo postupno ukinuti, tako da vježbanje ne ostane zauvijek vezano za ideju fizičke nagrade, već da osjećaj uspjeha i postignuća postane nagrada sama po sebi.

Prepoznaj kad je vrijeme za promjenu instrumenta

Nije neuobičajeno da se učenik ne poveže u potpunosti s instrumentom na kojem je počeo pohađati nastavu. Brojni su razlozi zašto se to može dogoditi, a vrlo je važno da o svim važnijim odlukama prvo porazgovaraš s djetetom. Općenito je dobra ideja pokušati postići barem srednju razinu s instrumentom prije pokušaja trajnog prebacivanja. Ponekad početak paralelnog učenja dvaju instrumenata može stvarno dobro funkcionirati. Često to može pospješiti brzi napredak u razumijevanju glazbe. Ako se učenik bolje povezuje s drugim instrumentom za razliku od prvog, tada bi trajno prebacivanje moglo biti korisnije.

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.