Bebe s kojima je više uspostavljan kontakt očima su u dobi od 2 godine naučile u prosjeku 30 riječi više od ostalih
Novo istraživanje navodi da uspostavljanje kontakta očima u prvim mjesecima života bebe može utjecati na razvoj njihovih komunikacijskih vještina.
Studija predstavljena ovog tjedna na Britanskom festivalu znanosti otkrila je da će bebe, u dobi od jedne godine, koje uz vokalizaciju uspostavljaju kontakt očima sa svojim skrbnicima do drugoga rođendana imati naprednije razumijevanje jezika, navodi Guardian.
Istraživači su analizirali videozapise interakcija između beba i njihovih skrbnika, a kasnije su putem pismenih upitnika propitali postignuti napredak.
Studija koju su vodili istraživači sa Sveučilišta Sheffield i Sveučilišta u Warwicku promatrali su komunikaciju beba u dobi od jedanaest i dvanaest mjeseci i njihovih skrbnika, uzimajući u obzir vokalizacije, geste i poglede.
Znale su više riječi u dobi do dvije godine
To je otkrilo da su bebe, koje su se usredotočile na lice skrbnika, dok su se vokalno izražavale, znale više riječi u dobi od dvije godine. U prosjeku je to bilo 30 dodatnih riječi u odnosu na ostale.
"Ovo nam govori da bebe pokušavaju komunicirati prije nego što postignu izgovarati samostalno riječi", rekao je vodeći istraživač Ed Connellan sa Sveučilišta Sheffield.
"Kada to rade, pružaju svojim skrbnicima priliku da komuniciraju natrag, a kada skrbnici to i rade, učenje riječi se poboljšava."
Studija koju je vodio laboratorij Baby-LINC na Sveučilištu u Cambridgeu, a objavljena je 2017. godine, čak je išla toliko daleko da je sugerirala da kontakt očima omogućava roditeljima i dojenčadi da sinkroniziraju svoje moždane valove. To je dovelo do veće vokalizacije dojenčadi.
Slični efekti pokazali su se u studijama provedenim na odraslima i ističu kako kontakt očima komunikaciju čini uspješnijom.
„Poruka ovog rada je da je to zajednički napor; opažajući ono što vaše dijete želi reći i ono o čemu želi razgovarati potaknut će njihov jezični razvoj“, kaže Michelle McGillion, koautorica studije.