Beba Mama poslije poroda 02. studenoga 2020.

Znanstveno dokazano: Zašto je prvo jelo nakon poroda toliko dobro?

Foto: Shutterstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Sve majke će se složiti, prvi obrok nakon poroda je božanstven! A odgovore na pitanje zašto je tomu tako, donosimo u nastavku.

Nedavno se internetom širila viralna fotografija majke koja netom nakon poroda jede sendvič. Fotografija je s razlogom postala viralna: skoro svaka majka može se poistovjetiti s fotografijom i intenzivnom žudnjom za određenom hranom odmah nakon poroda.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"I dreamt about this turkey sandwich for about 9 months.⁣ ⁣ It’s all I wanted throughout my pregnancy, probably because it was one of the things I couldn’t have. I ate a ton of veggie subs over the last 9 months, but what I REALLY wanted was a turkey sandwich on wheat bread with cheese, tomato + mayo🥪.⁣ ⁣ So after 16 hours of not eating during my labor, here I am in my first moments as a mother. I’m feeding Bohdi, and Braden is feeding me my well-deserved turkey sandwich💙 𝘔𝘢𝘮𝘢𝘴, 𝘸𝘩𝘢𝘵 𝘸𝘢𝘴 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘧𝘪𝘳𝘴𝘵 𝘱𝘰𝘴𝘵 𝘭𝘢𝘣𝘰𝘳 𝘮𝘦𝘢𝘭 {𝘰𝘳 𝘪𝘧 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘱𝘳𝘦𝘨𝘯𝘢𝘯𝘵, 𝘸𝘩𝘢𝘵 𝘪𝘴 𝘪𝘵 𝘨𝘰𝘪𝘯𝘨 𝘣𝘦?}" 📷: @courtneyburtonfitness

A post shared by Motherly (@mother.ly) on

Mother.ly su zamolili čitateljice da napišu koji je bio njihov prvi obrok nakon poroda, a odgovori bi te mogli zaista iznenaditi:

  • Rižina kaša i prženi svježi grah
  • Biftek - medium rare
  • Kamenice i šampanjac
  • Losos
  • Kraljevske kozice
  • Domino’s pizza
  • Sendvič s puretinom
  • Glazirane krafne
  • Smrznuti pomfrit
  • Sushi
  • Cezar salata s piletinom
  • Sendvič s pršutom i mozzarellom
  • Špageti sa prilogom od pire krumpira
  • Domaći kolačići od zobenih pahuljica s maslacem od kikirikija
Možda te zanima... 6 stvari za koje nisi znala da se mogu dogoditi za vrijeme poroda Trudnoća

No jedno je sigurno, što god da jele nakon poroda, prvi obrok bit će božanstven! U nastavku pročitaj koja su tri razloga zašto obožavamo prvi obrok nakon poroda.

Stres izaziva glad- trudnoća i porod mogu biti stresni!

Kad smo pod stresom, naša tijela oslobađaju hormon stresa, kortizol. Kada se kortizol oslobodi, tijelo povećava brzinu obrade ugljikohidrata i masti; to čini kako bi bilo sigurno da imamo dovoljno energije za rješavanje stresne situacije u kojoj se nalazimo. Naše tijelo i dalje misli da moramo biti u stanju “pobjeći od medvjeda.” Rezultat takvih signala i pojačanog stresa, sagorijevanja masti i ugljikohidrata jest glad, a posebno želimo jesti mast ii ugljikohidrate.

Dakle,  ovo možemo povezati i s trudnoćom i porodom. Trudnoća je nevjerojatna, ali istovremeno je i veoma stresna: počevši od brige hoće li sve biti u redu, iščekivanja, velikog popisa obveza itd..  Prema istraživanja, gotovo 80% žena osjeća određeni stupanj nervoze zbog porođaja. a svi ovi čimbenici mogu dovesti do povećanog stresa. I sam porod donosi veliku razinu stresa - briga da sve protekne u najboljem redu, napetost uzrokovana nelagodom i boli, i naravno, uzbuđenje što ćete napokon upoznati svoju slatku bebu, sve to doprinosi višim razinama kortizola.

Možda te zanima... 'Tijelo je hram svake žene i sada sam puno svjesnija kroz što sam prošla da bi bila tu gdje sam danas' Beba

Određena hrana čini nas sretnijima!

Znanstvenici su otkrili da nam određena hrana može potaknuti lučenje serotonina, hormona koji nam pomaže da se osjećamo sretno. Jedan od načina na koji se to događa je upravo konzumiranje hrane koja sadrži aminokiselinu triptofan, a viša razina triptofana olakšava našem tijelu stvaranje i upotrebu serotonina. Evo nekoliko namirnica koje sadrže visoku razinu triptofana - i dok ih čitaš, primijetit ćeš neke sličnosti s gornjim popisom obroka nakon poroda:

  •     Losos
  •     Sir
  •     Jaja
  •     Purica
  • Orašasti plodovi
  •     Mlijeko
  •     Soja
  •     Špinat

Naša tijela su pametna i točno znaju što im je potrebno! To je jedan od razloga zašto se događa emocionalno jedenje. Kad se rastužimo (ili smo ljuti ili pod stresom), naše tijelo pokušava nam pomoći žudnjom za hranom koja bi nam mogla pomoći da se osjećamo bolje.

Možda te zanima... Stvarna slika ženskog tijela nakon poroda: Mame ponovno oduševljavaju fotkama Roditelji

Želimo ono što ne možemo imati

Većina zdravstvenih ustanova u Sjedinjenim Državama savjetuje da trudnice izbjegavaju određenu hranu. kako bi smanjile rizik od unošenja opasnih bakterija koje bi mogle uzrokovati infekcije. Neke od namirnica na "popisu izbjegavanja" uključuju:

  •     Hladno meso
  •     Sirova riba (poput sushija)
  •     Nedovoljno pečeno meso
  •     Nepasterizirani sirevi

Naše tijelo (i budimo iskreni, naše emocije) dugo je žudjelo za tom hranom tijekom trudnoće, ali nismo je mogli dobiti - i upravo zato je sada tako gorljivo želimo! Drage mame, slobodno planirajte taj prvi obrok nakon poroda, on je zaista i više nego zaslužen! 

Možda te zanima... 'Nijedno jelo nije tako dobro kao prvo jelo nakon poroda' Beba

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.