Beba Mama poslije poroda 12. svibnja 2021.

Što svaka mama treba znati nakon što s bebom dođe doma iz rodilišta?

Beba stiže iz rodilišta
Foto: Shutterstock Tijekom babinja, odnosno tih prvih šest do osam tjedana, mama doživljava fizičke i emotivne promjene.

Powered by:

klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Ne kaže se uzalud: Sretna mama - sretna beba, zato nemoj zaboraviti na sebe. Donosimo ti nekoliko savjeta kako brinuti o sebi koji će ti pomoći smanjiti stres i opustiti se kako bi mogla pružiti najbolje svom djetetu i uživati u majčinstvu

Otkad si saznala da si trudna sigurno si slušala razne savjete o tome što te čeka kad dođeš kući s bebom iz rodilišta. Tijekom devet mjeseci slatkog iščekivanja imala si vremena pripremiti sve za rodilište kao i sve potrebno za bebu, od odjeće do opreme, ali tek nakon izlaska iz rodilišta čeka te prava avantura.

Majčinstvo dolazi uz veliku odgovornost koja može biti šok novim roditeljima, posebno onima s prvim djetetom. Tijekom babinja, odnosno tih prvih šest do osam tjedana, mama doživljava fizičke i emotivne promjene. U to vrijeme i mama i tata uče brinuti o novorođenčetu, ali i kako funkcionirati kao nova obitelj.

Prvih dana i tjedana, posebno kad traje babinje, koncentrirana si na bebu, na hranjenje, presvlačenje, uspavljivanje, pa kao svaka mama, većinom zaboravljaš na sebe. Ako jedva nalaziš vremena za sve dnevne obaveze, a pogotovo za sebe, nisi sama. Većina mama osjeća se slično i ima grižnju savjesti jer briga o bebi je na prvom mjestu. 

Kako se često kaže: Sretna mama - sretna beba, što znači da je važno brinuti o sebi i nakon što dobiješ taj najvažniji zadatak u životu, postaneš mama malom biću koje potpuno ovisi o svojim roditeljima. Tako ćeš moći pružiti najbolje svom djetetu.

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Nitko te ne može sasvim pripremiti na rođenje djeteta i na ono što te čeka kasnije jer svaka žena je drugačija kao i svaka beba, ali neke sitnice kroz koje brineš o sebi pomoći će ti da budeš opuštenija mama koja lakše reagira na djetetove potrebe. 

Važno je pravilno jesti, odmoriti se i potražiti pomoć, ali i uzeti predah i ugoditi sebi.

1. Naspavaj se

Iako si se već pripremila na manjak sna, a pogotovo ako tvoja beba baš ne spava, pokušaj se odmoriti kad god možeš. Sjeti se poznatog savjeta "Spavaj kad beba spava". Novorođene bebe ne spavaju dugo u komadu, tako da slobodno zatvori oči kad beba zaspi, a ako ne spavaš, nemoj raditi ništa prezahtjevno. To vrijeme iskoristi za opuštanje s partnerom ili djecom ili sama. Zanemari neoprano posuđe ili prljavo rublje, važnije je slušati svoje tijelo koje treba i zaslužuje odmor.

2. Dopusti drugima da kuhaju i čiste za tebe 

Mame na porodiljnom većinu dana su s bebom, često same, pa kad se tata vrati s posla, možeš uzeti kratak predah i prošetati do svoje omiljene trgovine ili drogerije i priuštiti si nešto za sebe. 

"Nakon poroda tvoje tijelo najviše treba odmor - i fizički i psihički. Kako bi se što kvalitetnije odmorila, dopusti svojim bliskim ljudima da kuhaju ili počiste stan, a članovi obitelji mogu i pričuvati bebu preko dana. Posebno ako dojiš, ti si glavna za hranjenje, a drugi mogu pomoći oko prematanja pelena ili kupanja, tako da možeš uzeti predah", savjetuje dr. Whitney Casares, autorica knjiga o roditeljstvu. Možda je tata umoran od posla, ali beba je vaša zajednička odgovornost, a i za bebu i tatu je važno provoditi vrijeme zajedno.

3. Jedi kvalitetno

Mnoge nove mame razmišljaju o gubitku kilograma nakupljenih u trudnoći, ali o dijeti nikako ne moraš razmišljati u početku, posebno ako dojiš. Tvoje tijelo treba nutrijente, stoga na tvom jelovniku treba biti puno voća, povrća, žitarica, mliječnih proizvoda i proteina, namirnica iz svih skupina. "Jedi zdravu hranu, manje, ali češće obroke, smanji unos šećera i pij puno tekućine. I uzimaj vitamine", kaže dr. Mitchell S. Kramer, predstojnik Odjela za Opstetriciju i ginekologiju iz Bolnice Huntington.

4. Šetnja je važna za mamu i bebu

Svjež zrak i boravak na otvorenom godi i bebi i mami, a to je i lagana tjelovježba koja se svakako preporučuje tijekom oporavka od porođaja. Tijekom prvih tjedana nakon poroda, možeš šetati oko kuće, a kasnije možeš produljiti svoju šetnju na duže relacije. 

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

5. Slušaj omiljenu glazbu

Iako je prvi bebin plač najljepša glazba za mamine uši, kasnije neprestano plakanje može biti naporno za slušati. Ako si slušala klasičnu glazbu tijekom trudnoće, nastavi s tom navikom i dalje. Istraživanja su pokazala da je klasična ili bilo koja opuštajuća glazba dobra za bebu u trbuhu, ali i nakon rođenja. Pomaže u opuštanju i smirivanju uma, smanjuje stres i umor. Puštaj si glazbu tijekom dana kad obavljaš druge poslove oko djeteta i po kući. 

6. Meditiraj

Svakodnevica se mijenja kad postaneš mama. Svaki dan imat ćeš popis stvari i obaveza koje trebaš obaviti, a kada osjećaš da ti je previše, duboko udahni i stani malo. Tada pomaže meditacija. Vježbe opuštanja pomoći će ti otpustiti tjeskobu i da živiš u trenutku. Česta meditacija pomaže ti da ostaneš fokusirana na ono što je važno. 

kupka, trudnica | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

7. Priušti si opuštajuću kupku

Prve tjedne s bebom ćeš provesti najviše kod kuće, ali to ne znači da se ne možeš počastiti toplom i opuštajućom kupkom i priuštiti si spa tretman mirisnim svijećama, mirisnim uljima i kupkama koje si obožavala prije nego si postala mama.

8. Potraži podršku u grupama mama

One koje su to već prošle i one koje to proživljavaju u isto vrijeme često su vrijedna podrška i pomoć. To što si sama kod kuće s bebom, ne znači da moraš biti usamljena, nazovi prijateljicu, mamu, učlani se u grupe mama online ili se poveži s prijateljicama, rođakinjama i poznanicama koje imaju malu djecu. Ženska prijateljstva su važna, kao podrška i rame za plakanje, ali i dijeljenje lijepih stvari.

I najvažnije od svega, nemoj si postavljati nerealna očekivanja. Zapamti da nitko ne može sve napraviti potpuno sam i bit će trenutaka kad ćeš vidjeti da ne možeš sve. Ako si postavljaš neke ciljeve, poput gubitka kilograma nakupljenih u trudnoći, neka budu realni, nemoj se forsirati, voli sebe i ne zaboravi uživati u najvažnijoj, ali i najljepšoj ulozi u životu - majčinstvu.

Kupnjom proizvoda za bebe u dm-u u svibnju 10 x više bodova na kartici

U bilo kojoj dm prodavaonici svaka trudnica može preuzeti besplatan paket koji će joj uljepšati slatko iščekivanje, a isto tako dm je osigurao pakete i za svako dijete rođeno u Hrvatskoj, a preuzeti ga mogu roditelji. U svibnju iskoristi super pogodnostikupnjom proizvoda za bebe u razdoblju od 1. do 15.5. dobit ćeš 10 x više bodova na svojoj kartici. 10x više bodova je kao 10 % popusta. Potrebno je aktivirati e – kupon online putem dm aplikacije ili na portaluKako bi ti olakšali bebin prvi mjesec kod kuće, prati dm bebecedu u prijepodnevnom terminu subotom na RTL Kockici u kojoj ćeš dobiti bitne informacije od obiteljskih liječnika, pedijatara, nutricionista, psihologa i psihijatara na temu odgoja, zdravlja i prehrane.

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.