Beba Dojenje 20. svibnja 2020.

Kako na prirodan način povećati proizvodnju mlijeka?

Foto: Thinkstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Nutricionistički tim Vitaminoteke preporučuje namirnice koje mogu pozitivno utjecati na proizvodnju mlijeka

Briga o prehrani trudnice, odnosno majke ne prestaje onoga dana kada na svijet donese novorođenče. Baš naprotiv! Tek tada pažnju treba posvetiti pomnom planiranju prehrane kako bi beba dobila dobre temelje za rast, razvoj i otpornost organizma.

Znanstvena istraživanja pokazuju da prehrana žene tijekom laktacije ne mora nužno utjecati na kvalitetu, ali svakako utječe na količinu mlijeka koja se stvara. 

dojenje Možda te zanima... Smiju li dojilje jesti začinjenu hranu? Beba

Kada govorimo o prehrani tijekom laktacije, posebnu pozornost treba dati adekvatnom unosu energije. Smatra se da je ženama u ovom razdoblju potrebno dodatnih 500 kcal dnevno. Savjet je da se energetski unos dojilja ne spušta ispod 1800 kcal dnevno.

Osim unosa energije, poseban naglasak se stavlja i na dovoljan unos tekućine. Pokazalo se kako je suboptimalna količina proizvedenog mlijeka najčešće rezultat nedovoljnog unosa tekućine odnosno vode. Voda se smatra neophodnim nutrijentom, zbog niza čimbenika. Oni uključuju regulaciju tjelesne temperature i cirkulaciju krvi, prijenos hranjivih tvari do stanica, uklanjanje toksina iz organizma i poticanje metabolizma. Zbog toga se tijekom razdoblja laktacije preporučuje nešto više od uvriježenih 8 čaša vode dnevno, te je prihvatljiv unos do 12 čaša vode dnevno.

Ne zaboravite, voda je osnovni sastojak mlijeka! Stoga svojemu djetetu osigurajte dovoljne količine mlijeka unoseći adekvatne količine vode!

mama beba Možda te zanima... 'Upomoć, nemam mlijeka!' Beba

Prehrana tijekom laktacije

U principu, preporuka je da većina majki ne mora mijenjati svoju prehranu tijekom dojenja. „Dozvoljena“ i „zabranjena“ hrana za dojilje najčešće je uvjetovana kulturološki, budući da znanstvenim studijama nije utvrđena jasna veza između određenih namirnica i nepoželjnog utjecaja na majčino mlijeko i dojenje. Primjerice, ženama u Indiji preporučuje se češnjak tijekom dojenja, dok se u zapadnom svijetu zagovara izbjegavanje češnjaka budući da može utjecati na okus mlijeka. 

Ipak, postoje određene namirnice čiji se unos posebno preporučuje tijekom razdoblja laktacije jer se smatra kako one mogu pozitivno utjecati na proizvodnju mlijeka.

Namirnice koje pozitivno utječu

Šparoge – vrlo su poželjna namirnica na tanjuru dojilja. Bogate su vlaknima, folnom kiselinom, vitaminima A, C i K te fitoestrogenima koji imaju pozitivan učinak na proizvodnju mlijeka. Osim toga, šparoge sadrže i triptofan, aminokiselinu koja stimulira  proizvodnju prolaktina, važnog hormona uključenog u laktaciju.

Mrkva i špinat – poznati su po svojem povoljnom učinku na proizvodnju mlijeka. Sok od mrkve posebice je poželjan u prehrani dojilja.

Zobena kaša – već se duže vrijeme preporučuje dojiljama kao odlična namirnica za poboljšanje proizvodnje mlijeka. Zobena kaša pomaže u sniženju kolesterola i održavanju poželjne razine krvnog tlaka što su vrlo važna svojstva i kod procesa laktacije.

mama bebea kuhinja hrana Možda te zanima... Zabranjena hrana za dojilje Beba

Losos – ova namirnica idealan je izvor esencijalnih masnih kiselina koje su jedan od ključnih sastojaka majčinog mlijeka.
Smeđa riža – znanstvenici su otkrili kako redovita konzumacija smeđe riže može utjecati na povećanje razine serotonina u mozgu. Jedna od brojnih uloga ovog hormona je i stimuliranje izlučivanja prolaktina.

Marelice – posebice one sušene, sadrže fitoestrogene koji pomažu u održavanju ravnoteže hormona uključenih u proces laktacije.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.