Vrtić Igre za djecu 1106 prikaza 29. travnja 2013.

Ako mu čitate, dijete će biti uspješnije

Kristina Čunović Čitaj mi kampanja
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Koordinatorica nacionalne kampanje "Čitaj mi" za Klokanicu.hr otkrila je zašto je važno djeci naglas čitati već od najranije dobi i kako odabrati kvalitetnu slikovnicu

Čitanje djetetu od najranije dobi izuzetno je važno za njegov razvoj i budući školski pa i poslovni uspjeh. U želji da se kod roditelja i cjelokupnog društva razvije svijest o važnosti čitanja, u Hrvatskoj je pokrenuta nacionalna kampanja "Čitaj mi" posvećena čitanju naglas djeci od rođenja.

Koje su sve važnosti čitanja te koje se sve aktivnosti u okviru ove nacionalne kampanje provode, za Klokanicu.hr otkrila je koordinatorica kampanje i predsjednica Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskog knjižničarskog društva (HKD) Kristina Čunović.

"Istraživanja pokazuju da se djeca, kojoj se čitalo od najranije dobi, brže razvijaju, pokazuju veće zanimanje za okolinu, bolje komuniciraju, brže uče i to je direktno povezano s njihovim budućim uspjehom. Također, istraživanja su pokazala i da je nenadoknadivo ono što nije stimulirano u ranom djetinjstvu. Radi se šteta pravilnom razvoju djeteta", objašnjava Kristina Čunović.

Čitati se može gotovo svugdje

U okviru kampanje, koju su pokrenuli Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež HKD-a, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatsko čitateljsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti i UNICEF, u pedijatrijskim ordinacijama, rodilištima, domovima zdravlja i knjižnicama postavljeni su plakati i letci, koji ističu važnost čitanja, a kampanja će se posebnim aktivnostima promovirati i u knjižnicama te u pedijatrijskim ordinacijama.

"Pedijatri djeci daju slikovnice u ruke pa gledaju je li dijete zainteresirano za knjigu, može li je držati i okretati stranice, a roditelje bi liječnici trebali ohrabriti i potaknuti ih da svom djetetu čitaju u svakoj prilici", kaže koordinatorica kampanje te dodaje da se čitati može tijekom putovanja u automobilu, autobusu, u vlaku, na izletu, u liječničkoj čekaonici.

Knjige se mijenjaju kako dijete raste

Bitno je, naglasila je Kristina Čunović, da se stvori i ritual čitanja u točno određenom terminu, odnosno da se djetetu čita navečer prije spavanja ili pak uz poslijepodnevni odmor. No, treba naglasiti da djecu ne treba prisiljavati na slušanje priče i treba im čitati onoliko dugo koliko žele slušati. Kako djeca rastu, tako se i produljuje vrijeme slušanja priče. No, samo 15 minuta glasnog čitanja dnevno pomaže razvoju djeteta.

Knjige za najmlađe, odnosno slikovnice, mijenjaju se kako dijete raste, kao i sadržaj i količina informacija koje te slikovnice nude. Primjerice, za bebe su to slikovnice od tekstilnog materijala s velikim slikama. Slikovnice su izuzetno korisne i za rješavanje pojedinih problema, kao što su predugo nošenje pelena, rođenje brata ili sestre, pospremanje igračaka, nasilje i slično.

"U našoj kampanji želim naglasiti i to da je bitno prepoznati dobru slikovnicu. Slikovnice s likovima iz crtića najčešće nisu baš kvalitetne, odnosno ne rješavaju nikakav problem", kaže Kristina Čunović.

Kako bi čitanje naglas došlo do svakog djeteta, u kampanju se uključio i Prvi program Hrvatskog radija emisijom "Priča za laku noć", a kampanju podržavaju i mnoge lokalne radiopostaje. Knjižnice su se, pak, u kampanju uključile i organiziranjem pričaonica "Pričam ti priču" u kojima sudjeluju i mnoge osobe iz javnog života.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.