Vrtić Razvoj od 2. do 6. godine 12. prosinca 2024.

Dječja psihologinja otkrila zašto djecu moraš stalno iznova moliti da nešto naprave

Foto: Freepik
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Dječja psihologinja objasnila je zašto roditelji često imaju osjećaj da djecu moraju uputiti milijun puta prije nego što ih poslušaju. Razumijevanje ovog fenomena moglo bi ti olakšati svakodnevne izazove.

Zvuči li ti ovo poznato? Kažeš djetetu da nešto napravi, ono te ignorira. Ponoviš, opet ništa. Frustracija raste dok tražiš po peti, šesti put – i tako svaki dan. Reci im da obuju čarape, isključe televizor ili isprazne školsku torbu, a sve izgleda kao beskonačan proces.

Iako ovo može biti izrazito frustrirajuće, postoji znanstveno objašnjenje koje ukazuje da djeca zapravo ne ignoriraju roditelje, makar tako izgledalo.

Možda te zanima... Što napraviti kad dijete bezobrazno odgovara ili je neposlušno? Vrtić

Dječja psihologinja i majka, dr. Jazmine, podijelila je svoje stručno mišljenje na Instagramu, donoseći zanimljivu perspektivu.

Opisala je situaciju poznatu svim roditeljima: "Tvoje dijete se igra, a ti kažš da je vrijeme za polazak. Odjednom te potpuno ignorira, gotovo kao da te ne čuje."

Prema dr. Jazmine, djeca ne ignoriraju roditelje niti namjerno pružaju otpor. Evo što se zapravo događa u njihovim glavama:

1. Procesuiraju gubitak trenutne aktivnosti – Djeca moraju mentalno obraditi činjenicu da prestaju raditi ono što im je zanimljivo.
2. Upravljaju stresom zbog prijelaza – Svaka promjena ili tranzicija, poput prelaska s igre na oblačenje, aktivira stresni odgovor u mozgu.
3. Traže povezanost kako bi se osjećala sigurno – Djeca često trebaju dodatnu emocionalnu podršku kako bi se prilagodila promjeni.

Dr. Jazmine objašnjava da promjene i prijelazi aktiviraju stresni sustav u mozgu djeteta, zbog čega "mozak ide u offline način rada" i otežava procesuiranje vaših uputa.

Zato se može činiti da djeca nekad slijede upute savršeno, a drugi put kao da su zaboravila osnovne rutine. Ponekad riječi nisu dovoljne – potrebna im je fizička blizina ili dodatna sigurnost kako bi prešli na sljedeću aktivnost.

Zaključuje kako problem nije u neposlušnosti niti lošim slušnim sposobnostima, već u tome što nam djetetov mozak šalje važne signale o potrebama u tom trenutku. Ključ je u pružanju podrške kako bi im tranzicija bila lakša i sigurnija.

Možda te zanima... Logopetkinja videom pokazala da toddleri doslovno ne razumiju značenje riječi 'ne' u rečenici Vrtić

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.