Mnogi su se roditelji koji su aktivni na TikToku požalili posljednjih dana na želje svoje djece za Božićne poklone. Čini se da tinejdžeri više ne znaju za jednostavne, jeftine poklone…
Sve se mijenja. Ili da to malo uzvišenije kažemo – stalna na tom svijetu samo mijena jest. A negdje putem ta mijena je postala nama roditeljima, ili nama odraslima općenito, ipak malo prebrza ili pretjerano drastična, da tako kažemo. Jer kako inače drukčije objasniti činjenicu da su roditelji diljem svijeta jednostavno zgroženi ili malo blaže rečeno jako iznenađeni božićnim željama svoje djece?
Barbike i setovi plastelina, kao i autići na daljinski ili čak nove igrice za PS – sve je to stvar prošlosti. Danas djeca i tinejdžeri žele skupocjene proizvode za njegu kože, tenisice 100 eura i pametne satove. I to se ne događa tamo nekom tko je „razmazio svoje dijete i čije dijete ne zna vrijednost novca“. Ne, to se događa mnogim roditeljima, i to u tolikoj mjeri da su mnoge mame na TikToku odlučile pitati druge događa li se i njima to. I – događa.
„Upravo sam saznala da moja devetogodišnjakinja misli da živimo u nekom drugom poreznom razredu", našalila se mama Annabel Macias Havill u svom videu. Nakon te šale, podijelila je nekoliko želja koje su se našle na popisu božićnih poklona njene 9-godišnjakinje. Među tim su poklonima dva para cipela iznad 100 dolara (cca 100 eura), nekoliko skupocjenih poklon setova za njegu kože, kao i tajice neke poznate skupocjene marke.
@cocobelle2000 #greenscreen #over40mom ♬ Elf - Main Theme - Geek Music
„Ova djevojka je luda. Ona ima devet godina,“ kaže ova mama, vidno iznenađena ovakvim izborom poklona, budući da ona sama, kaže, nikad nije imala takve skupocjene stvari. „Mislim da nije još dobila dopis o inflaciji i gospodarstvu. Ima li još tko posla s ovakvim s**njem? Na popisu nema niti jedne igračke.”
Nekoliko pratitelja komentiralo je video, a mnogi su za ovakav izbor poklona okrivili prekomjerno dugo vrijeme ispred ekrana, kao i – influencere.
„Božićni popis 100% inspiriran tiktokom," napisala je jedna mama komentatorica.
„Stalno vidim mame kako objavljuju popise želja svoje djece, a artikli su svi jako slični. Influenceri stvarno 'influensaju' (utječu, op.a.) ovih dana,” uz tužni emotikon napisala je jedna korisnica. No ova mama, kao i njene pratiteljice, nisu jedine koje su šokirane i koje se osjećaju poprilično zbunjeno dok gledaju popise želja za božićne poklone svoje djece.
Mama s TikToka Janie Ippolito uključila je i svog supruga Davea i pokušala ga navesti na mali kviz ili igru pogađanja o tome koliko misli da će koštati božićni pokloni koje su poželjeli njihovi sinovi koji imaju 9, 11 i 12 godina. Razgovor je išao ovako nekako:
Mama: Yeezy sandale?
Tata: Oko 20 dolara.
Mama: Od 80 dolara naviše.
Tata: ?!?
Mama: Bokserice marke Ethika.
Tata: “U redu, dakle jedne bokserice — 12 dolara. Toliko ja plaćam, donje rublje mi je bokserice od 12 dolara.“
Mama: "Ovo je 20 dolara".
Tata: “Jesi li luda? To je donje rublje!”
@daveandjanie What happened to Legos and hot wheels?!? Anyone else’s kids Christmas list absurd!? 🎁🫠
♬ original sound - Janie Ippolito
Janie zatim otkriva da bi njezini sinovi također željeli majice s kapuljačom od 150 dolara, kratke košarkaške hlače od 130 dolara i Alienware računalo za igrice koje bi koštalo samo 2000 dolara – na akciji.
“Ne znam odakle mojoj djeci ideja da traže te stvari! Oni su razmažena derišta,” primjećuje Dave.
Njihovi pratitelji slažu se s tatom u nerazumijevanju čemu trošiti toliko novca. “Nikad neću razumjeti suludu količinu novca koju ljudi troše na božićne darove”, napisao je jedan, dok su mnogi suosjećali s tatom u smislu pogrešnog procjenjivanja cijena.
No, roditelje zapravo ne zbunjuje samo cijena ovih predmeta. Činjenica je da živimo u ludom vremenu kad su cijene jednostavno podivljale. Logično je za očekivati da će tenisice nekih od skupocjenih marki koštati puno, baš kao i skupocjeni, fensi setovi kozmetike ili pametni satovi. Roditelje zbunjuje – sama činjenica da djeca žele ovakve stvari, i to da ih žele za poklone, više od jednog.
Činjenica je da u tom izboru zasigurno važnu ulogu igra utjecaj vršnjaka – ili možda i onih malo starijih, ali i neprekidan niz napadnih reklama, kao i prikrivenih reklama na društvenim mrežama ili – bilo gdje na internetu. Pokušajte otvoriti TikTok ili Instagram ili YouTube shorts ili što već klinci danas prate, a da ne vidite oglas za neki proizvod, nekog influencera koji hvali neki proizvod ili slično. Sve je „must have“!
I sad zamislite da ste 9-godišnje ili 10-godišnje dijete. Gledate to i bez obzira na to što vam roditelji govore, to NEŠTO djeluje kao najbolja stvar na svijetu. Budimo iskreni, i mi odrasli itekako lako padnemo na priču ako nam se dobro proda, a kamoli djeca.
Imamo li neki univerzalni savjet za sve roditelje ili neko čarobno rješenje? Pa, ne baš. Ono što možemo napraviti jest pokušati svoju djecu naučiti zahvalnosti i pojasniti im zašto uistinu nije dobro biti nezahvalan. Možemo im ukazati na onu drugu stranu božićnih želja djece koja nemaju niti priliku poželjeti božićni poklon. Možemo pokušati klincima pokazati da nije tajna u tom da imamo sve, niti naša sreća leži u stvarima.
Daleko, jako daleko od tog da je to lako. Ali je važno, jako važno. Nisu sva djeca jednaka, pa neće kod svakog djeteta upaliti isti pristup. No, važno je dati sve od sebe da to postignemo na ovaj ili onaj način. Jer ako s 9 godina želi tenisice od 150 eura, što će biti do 15. godine?