Mnogi roditelji su zabrinuti zbog toga što im dijete ide u jaslice, međutim francusko istraživanje pokazuje da nema razloga za brigu
Je li djeci bolje otići u vrtić ili ostati kod kuće s roditeljem, česta je roditeljska rasprava. Obje strane imaju svoje prednosti i nedostatke. Novo istraživanje iz Francuske potpuno je na strani vrtića. Između ostalog, otkrili su da su djeca koju idu u jaslice više društvena u odnosu na djecu koja ne idu. Iako se ovakvi rezultati mogu očekivati u jaslicama i vrtiću, ono što iznenađuje u ovom istraživanju je da su se ova djeca bolje ponašala u odnosu na djecu koja su kod kuće s nekim članom obitelji ili dadiljom.
U studiji pod nazivom Early Child Care Type koje je radilo francusko Sveučilište Sorbonne objavljeno je u časopisu Journal of Epidemiology and Community Health, istraživači su pratili emocionalni razvoj 1.500 djece od rođenja do navršenih osam godina. Odlučili su koristiti Francusku kao fokus svog istraživanja budući da je tamo razina djece koja odlaze u vrtić vrlo visoka. Tijekom tog vremena, roditelji su popunjavali anketu o dječjem ponašanju i mentalnom zdravlju kao i o status skrbi prve tri godine života.
Biramo najbolju ekipu iz vrtića! Prijavite naj odgojitelje i pokažite nam zašto su najbolji!
Studija je dokumentirala emocionalna i bihevioralna ponašanja djece i uspoređivala one koji su pohađali formalni vrtić ili dnevnu skrb o djeci s onima koji su bili u neformalnom okruženju, poput onih koji ostaju kod kuće s roditeljem, članom obitelji ili dadiljom.
Pokazalo se da su djeca koja su pohađala vrtiće ili dnevnu skrb o djeci imala manje problema u ponašanju te su bila bolja u odnosima s vršnjacima u odnosu na djecu koja su ostala kod kuće s roditeljem ili skrbnikom. Tako je potvrđeno da izlaganje djece okruženju u kojem svakodnevno komuniciraju s drugom djecom definitivno može biti od koristi. Omogućuje djeci da nauče kako dijeliti, igrati se i komunicirati s vršnjacima, dok mnoga djeca koja su kod kuće možda neće biti izložena tolikom broju djece.
Studija je također pokazala da su djevojčice iz obitelji s višim prihodima imale najviše koristi od boravka u vrtiću, "posebno u pogledu odnosa s vršnjacima, emocija i prosocijalnog ponašanja".
"Pristup visokokvalitetnoj njezi djece u prvim godinama života može poboljšati dječji emocionalni i kognitivni razvoj, spriječiti kasnije emocionalne poteškoće i promovirati prosocijalno ponašanje", objasnila je dr. Maria Melchior, jedna od autorica studije. To sigurno ne znači da bi roditelji čije je dijete kod kuće trebali promijeniti strukturu skrbi o djeci, ali se roditelji čije dijete ide u jaslice mogu osjećati smireno zbog izbora koji su napravili.
Lidlova robna marka Lupilu nudi bogat i kvalitetan asortiman za mališane: hranu, pelene, kozmetiku, odjeću, omekšivače i deterdžente. Na Lidlovoj web stranici lupilu.hr, namijenjenoj prvenstveno mladim obiteljima, možete pronaći mnoštvo edukativnih i zanimljivih informacija. Za portal pišu etablirani stručnjaci – liječnici specijalisti i nutricionisti, kao i mame blogerice koje dijele svoja svakodnevna iskustva i daju vrijedne savjete. Lidl Hrvatska nedavno je pokrenuo suradnju svog brenda Lupilu s istaknutim hrvatskim pedijatrom, prof. dr. sc. Milivojem Jovančevićem, novim zaštitnim licem kampanje naziva „Sve što beba treba“. Kroz 12 epizoda serijala na Lidlovu Youtube kanalu, obrađuju se edukativne teme vezane uz majčinstvo – od prenatalne dobi djeteta do polaska u školu.