Ključ za uspješno pisanje je zabava. Sve što je zabavno uči se lako i brzo. Ako je pisanje svojevrstan teret za dijete, entuzijazam će izostati. STABILO stručnjak dr. Christian Marquardt pruža nekoliko savjeta kako roditelji mogu pružiti podršku djetetu koje uči pisati
Potaknite svoje dijete igrom
Roditelji mogu pružiti podršku djetetu u finim motoričkim vještinama već u najranijoj dobi. Na primjer, kroz igre oblikovanja i izrade uvježbavaju se pokreti koji kasnije mogu pomoći pri učenju pisanja. Dječje iskustvo s crtanjem također potiče razvoj finih motoričkih vještina. Raznobojne olovke i bojanke su zabavne i potiču dječji interes za aktivnošću.
Potaknite kreativnost
Važno je da ne hvalite samo identično / precizno crtanje tj. kopiranje oblika. Kod učenja kako pisati jednako je važna tečnost pokreta koliko i točnost oblika. Roditelji bi trebali djetetu dopustiti slobodu razvoja kreativnosti. Kreativnost je ključ: na primjer crtanje petlji potiče tečnost pokreta kod pisanja.
Ne tražite previše od djeteta
Roditelji trebaju voditi računa da dijete nije preopterećeno oblicima koji su preteški za crtanje, što vodi ka frustraciji i dijete više ne uživa u zadaći. Ključni motivirajući faktor upravo je zabava i užitak. Ako dijete više ne uživa kod upotrebe olovke vrlo je teško motivirati ih da uče pisati. Treba voditi računa da se djeca sama ne preopterete.
Odbir prikladne olovke – zajednička zadaća
Odabir prikladne olovke zajednička je zadaća roditelja i djece. Olovka treba biti praktična – drugim riječima ležati čvrsto u dječjoj ruci, zona hvata (grip zona) treba biti mekana, te omogućiti opuštenu šaku. Jednako važno je da se djetetu sviđa, jer takvu olovku djeca će rado koristiti.
Obratite pažnju na način držanja olovke
Prilikom učenja pisanja roditelji bi trebali pripaziti na djetetovo držanje olovke. Šaka treba biti opuštena jer zgrčena šaka onemogućuje tečnost pokreta. Napetost i naprezanje vrlo brzo umaraju ruke. O problemu treba diskutirati zajednički, te isprobati različite načine držanja olovke kao i različite olovke. Grčenje šake može biti i znak djetetove želje za preciznošću. Što su pokreti kod pisanja i crtanja ritmičniji, ruka je opuštenija a dijete zadovoljnije uspjesima koje postiže.
Osigurajte malo raznolikosti
Raznolikost je važna – djeca nisu roboti. Ponavljanje oblika slova često nije dovoljno : ritam pokreta pisanja jednako je važan kao i sama forma slova. Ritam pisanja je taj koji stvara oblike : na primjer tečnost u pokretima pisanja kod odraslih, ima određenu melodiku. Roditelji bi s djecom trebali obratiti pažnju upravo na ritmičnost pokreta te ih zajednički vježbati.
Pogreške su važne
Učenje pisanja ne znači izbjegavanje pogrešaka, naprotiv, motoričke vještine ne mogu biti naučene bez pogrešaka. Djeca najbolje uče iz pogrešaka: na primjer, prilikom vježbanja roditelji mogu namjerno koristiti različite veličine slova, o tome treba razgovarati i zajednički pronaći pravu veličinu.
Razvoj dječjih mogućnosti
Kako djetetu ne bi upropastili zabavu prilikom učenja pisanja, važno je da vježbaju već usvojene oblike. Tako ćete im pomoži da prošire i primjene svoje vještine. Ravnoteža je ključan faktor.
Oslonite se na već poznate oblike
Poznati oblici mogu biti dobra referenca za oblikovanje slova. Mnoga slova mogu se izvesti iz već poznatih i naučenih oblika. Na primjer, ‘O’ ima isti oblik kao i Uskršnje jaje ili ‘P’ koje može biti nacrtano kao linija i polovica lopte. Tako slova će biti manje apstraktan pojam i djeca će ih lakše usvojiti kroz već poznate oblike.
Otvoreni razgovor
Razgovor o školi treba biti otvoren i bez pritisaka. Tako rano ćete uočiti eventualni problem te ga zajednički riješiti. Ako se unatoč otvorenom razgovoru i zajedničkim naporima i dalje javljaju teškoće u učenju i pisanju pomoć potražite kod stručnih osoba kao što je psiholog.
Više pročitajte na Stabilo.hr