Trudnoća Trudnica 28. svibnja 2019.

Jesu li ugljikohidrati ključ za začeće i zdravu trudnoću?

Foto: Thinkstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Trudni ste ili želite zatrudnjeti? Imamo dobre vijesti. Istraživači sa Sveučilišta North Carolina kažu da trebate jesti više ugljikohidrata

Novo istraživanje objavljeno u časopisu "Birth Defects Research" otkriva da bi žene koje žele zatrudnjeti i trudnice trebale izbjegavati prehranu bez ugljikohidrata ili s niskim udjelom ugljikohidrata. Prije svega, ugljikohidrati daju energiju i služe kao važan izvor vlakana (vrlo važno jer beba raste u vama). Osim toga, žene koje ograničavaju unos ugljikohidrata imaju 30 posto veći rizik da će dijete imati defekte neuralne cijevi što može dovesti do smrti djeteta ili cjeloživotnog invaliditeta u odnosu na žene koje ne ograničavaju unos ugljikohidrata.

Možda te zanima... Superhrana u trudnoći: 10 namirnica za trudnice Trudnoća

"Već znamo da prehrana prije i za vrijeme rane trudnoće ima značajan utjecaj u razvoju fetusa", objašnjava Tania Desrosier, voditeljica istraživanja i profesorica na UNC Gillings School of Global Public Health."Ono što je novo u ovom istraživanju je da prehrana s niskim unosom ugljikohidrata može povećati rizik od 30 posto da će djeca imati defekte neuralne cijevi. To je zabrinjavajuće jer je prehrana s niskim udjelom ugljikohidrata prilično popularna", objašnjava dalje za The Bump.

U istraživanju, prvom koje povezuje unos ugljikohidrata s deformacijama neuralne cijevi kod fetusa, pregledani su podaci 11 285 novorođenčadi iz različitih dijelova Sjedinjenih Američkih Država u periodu između 1998. i 2011. godine. Oko 9 545 majki otišlo je kući s djecom koja nisu imala zdravstvenih problema, dok je 1740 žena rodilo mrtvo dijete ili dijete koje ima oštećenja neuralne cijevi.

Možda te zanima... 10 velikih 'da' i 'ne' u prehrani trudnice Trudnoća

Naravno, ako imate intoleranciju na gluten, još uvijek možete zaštititi svoje dijete. U ovom slučaju fokus je bio na svim vrstama kruha, žitaricama, tjesteninama, riži i brašnu jer sadrže folnu kiselinu, koja jedino dokazano smanjuje rizik od defekata neuralne cijevi. Zato američki Centar za kontrolu bolesti i prevenciju preporučuje da svaka trudnica unese 400 mikrograma folne kiseline dnevno, to je dobro osiguranje budući da se neuralna cijev kod djeteta zatvara između 49. i 56. dana, u vrijeme kada žene tek otkrivaju da su trudne.

Kad saznate da ste trudni povećajte dozu folne kiseline na 600 do 800 mikrograma. Uzimanje dodataka i konzumiranje puno cjelovitih žitarica, lisnatog zelenog povrća, agruma i nekih mahunarki dobro je za vašu bebu. Naravno, o svemu razgovarajte sa svojim liječnikom.

Možda te zanima... Koju vrstu folne kiseline trebam piti u trudnoći? Trudnoća


 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.