Kad pomislimo na budućnost i našu djecu u njoj, svi imamo potrebu pripremiti ih za neka druga vremena, za ono vrijeme kad mi možda nećemo uvijek biti uz njih…
Svi mi želimo svoje dijete pripremiti za budućnost. Nemamo svi istu ideju o tome što je zapravo bitno za tu budućnost i kako tu svoju djecu moramo pripremiti za sve one trenutke, dane, godine kad mi možda nećemo stalno biti tu ili kad nećemo uopće biti tu. Osim tog, ideja o tom se mijenjala kroz godine ili bolje desetljeća.
Nekoć se vjerovalo da je najbolje da dijete postane svećenik, pa se kasnije počelo vjerovati u široko obrazovanje, pa se to pretvorilo u važnost poznavanja rada rukama, raznih obrta, pa smo se onda putem prebacili na računala i to nam je postala glavna preokupacija. No, čini se da nam je dosta i računala, pa se vraćamo nekim osnovnim vještinama.
Roditelji generacije alfa, dakle djece koja su rođena od 2010. godine pa do danas djecu za budućnost pripremaju tako da im razvijaju kreativno razmišljanje. Pokazala je to anketa koju je naručila tvrtka Littlest Pet Shop, a provedena je na više od 2000 roditelja djece generacije alfa.
Anketa je pokazala da je kreativnost ovim roditeljima uvjerljivo najvažnija. Čak 85% roditelja koji su sudjelovali u anketi složilo se da je upravo to vještina koja će pomoći njihovoj djeci da se istaknu na tržištu rada u budućnosti. Nakon kreativnosti, drugo mjesto su sa 63 posto podijelile vještine – rješavanje problema i socijalne vještine.
U anketi je postavljeno i pitanje roditeljima kako vjeruju da bi umjetna inteligencija mogla utjecati na buduće karijere ove generacije i kako to planiraju unaprijed. Gotovo polovica roditelja (47%) zabrinuta je zbog utjecaja umjetne inteligencije na dostupnost posla za njihovu djecu, a 45% zabrinuto je da će umjetna inteligencija naštetiti sposobnosti njihove djece da generiraju nove ideje i originalne misli.
Što se kreativnosti tiče, moramo se složiti s roditeljima. Budući da je tako puno odlikaša na svakom području, a ne možemo se oteti dojmu da je već gotovo sve izmišljeno, napravljeno i da se teško istaknuti na taj način, nekako je logično da će kreativnost biti ta koja će presuditi u puno slučajeva.
Ipak, dobra je strana tog što se također slažemo s rezultatima ankete, prema kojima je 68% roditelja izjavilo je da su današnja djeca kreativnija nego što su oni bili kao djeca. Možda je to istina, a možda je samo stvar u tom što puno više pažnje posvećujemo razvoju kreativnosti. Kako god, dobro je to znati! Istina, više od trećine (36%) roditelja vjeruje da će kreativnost i mašta njihova djeteta vjerojatno opadati kako budu starjeli, ali to je nešto što je gotovo očekivano.
Roditelji su shvatili važnost kreativnosti, a u sklopu tog znaju da je važno djeci pričati priče – četiri od pet roditelja (81%) slaže se da bi pričanje priča trebalo biti dio dnevnog rasporeda djeteta. Kako bi potaknuli vještinu kreativnog pripovijedanja, roditelji čitaju svojoj djeci i pričaju im priče. Njih 35% čak glumi priče sa svojom djecom.
Roditelji njeguju kreativnost tijekom igre potičući crtanje (62%), slušanje glazbe (55%), rješavanje zagonetki (48%) i plesanje (40%).