Logopedija je interdisciplinarna znanost koja objedinjuje znanja iz psihologije, medicine, pedagogije i lingvistike. Kao i u mnogim drugim djelatnostima, tako i u logopediji, na samu uspješnost terapije utječu brojni čimbenici
Važno je napomenuti da je svaka logopedska terapija različita i posebno osmišljena za svako dijete individualno te u skladu s njegovim sposobnostima i mogućnostima. Važno je težiti ostvarenju postavljenih kratkoročnih i dugoročnih terapijskih ciljeva, ali i biti fleksibilan promijeniti smjer terapije ukoliko se ne približavamo postavljenim ciljevima.
Neki od najvažnijih čimbenika uspješnosti logopedske terapije su:
Redovitost i dinamika dolazaka
Izuzetno je važno da dijete kontinuirano pohađa logopedsku terapiju kako bi se ostvarili terapijski ciljevi. Rijetkim, neredovitim dolascima te isprekidanom terapijom dijete će sporije i teže postići očekivane i željene rezultate. Kao i kod većine vještina koje se uvježbavaju (npr. sport, učenje stranog jezika, ples...) i kod pohađanja logopedske terapije važno je da roditelji i djeca budu vrijedni, uporni i dosljedni.
Provođenje logopedskih vježbi kod kuće prema uputama logopeda
Provođenje vježbi 1- 2 tjedno samo kod logopeda nije dovoljno kako bi dijete napredovalo. Roditelji trebaju vježbati s djecom kod kuće prema uputama logopeda i vježbama koje je dijete dobilo. Na taj način dijete će puno brže i temeljitije utvrditi i usvojiti naučeno. Ne kažemo uzalud da je ponavljanje majka znanja, a upravo to možemo primijeniti i na logopedski rad. Isto tako, važno je da se vježbe odrade kvalitetno te uvijek trebamo dati prednost kvaliteti vježbi u odnosu na kvantitetu. Odraditi 15 minuta kvalitetnih vježbi kada je dijete odmorno i voljno za rad puno je kvalitetnije od sat vremena vježbanja u trenutku kada dijete je dijete neraspoloženo, nemotivirano, umorno, kada ga nešto boli ili kada jednostavno u potpunosti odbija suradnju. Roditelji mogu pokušati uklopiti vježbanje u svakodnevne obiteljske aktivnosti i tako iskoristiti 'prazan hod' u danu upravo za vježbanje (npr. put od kuće do vrtića).
Početak logopedske terapije
Bitno je da se s logopedskom terapijom krene na vrijeme. Ovisno o kojoj poteškoći je riječ, postoji određena dob u kojoj se simptomi mogu u većoj ili manjoj mjeri otkloniti i/ili ublažiti. Isto tako, važno je znati da nikada nije kasno za započeti logopedsku terapiju, ukoliko je ona potrebna. Međutim, u tom slučaju treba biti svjestan okolnosti i postaviti realna očekivanja vezana za uspješnost i trajanje logopedske terapije.
Motiviranost i suradnja između djeteta i terapeuta
Dijete je prije svega dijete i svako dijete je drugačije. Neka djeca su zaigrana i vrckasta, neka sramežljiva i plaha, neka su po prirodi sklona radnim navikama, a neka su u šarenom svijetu mašte. Važno je da mi logopedi pokušamo u dovoljnoj mjeri zainteresirati dijete za terapiju te da nastojimo pronaći najbolji način kako pristupiti svakom djetetu posebno. Suradnja između djeteta i terapeuta je najčešće ono što najviše utječe na motiviranost djeteta. Važno je ne zaboraviti da trebamo stalno hrabriti i poticati dijete kako bi se ono pokazalo u najboljem svjetlu.