Djeci često govorimo: "Moraš dijeliti" ili "Podijeli s bratom/sestrom", ali je li to doista ispravan pristup? Trebamo li maloj djeci jednostavno reći da moraju dijeliti svoje stvari, bez rasprave?
Bivša odgajateljica i sadašnja trenerica za roditeljstvo, Layne Deyling Cherland, tvrdi da kada tjeramo malu djecu da dijele, zapravo ih učimo da postanu "ljudi koji ugađaju drugima". Layne, koja živi u Los Angelesu, iznijela je mišljenje da kada hvalimo djecu zato što dijele, stvaramo osobe koje neće znati reći "ne".
U viralnom videu pod nazivom "Dijeljenje nije brižnost", objašnjava da ne bi trebali prekidati nešto što radimo kako bismo to dali nekome drugome samo zato što oni to žele. To, kaže, nije životna vještina, već ponašanje kojim ugađamo drugima, prenosi everymum.
@enquiryco My previous video has gotten some attention… And I have three points to double down on 😂🫣 #1 TODDLERS are a specific age group. “Sharing” is not something they can do as a matter of BRAIN DEVELOPMENT. I absolutely want OLDER children to be cooperating, considering each other, and even delaying their own gratification for the good of the group. TODDLERS (approx 1-3 years old) can’t do that. Requiring them to give up something they are actively using just because someone else also wants it does not teach cooperation or consideration. It’s just a boundary violation and it lays the groundwork for people pleasing. Stay tuned TOMORROW for a post that doubles down on (and further explains) PEOPLE PLEASING! #toddlersharing #toddlerbehavior #toddleradvice #toddlerlife ♬ original sound - Layne at Enquiry Co.
Umjesto da samo učimo djecu da dijele, Layne preporučuje učenje o granicama, čekanju i pažljivosti. Djeca trebaju naučiti reći "još uvijek koristim ovo" i tek kada završe, mogu drugome dati predmet. Također, mogu učiti strpljenje čekanjem dok netko drugi koristi nešto što žele, a odrasli im u tome mogu pomoći objašnjavajući situaciju.
U dodatnom videu, Layne objašnjava da su mališani, od jedne do tri godine, prirodno egocentrični jer u toj dobi tek izgrađuju svoju osobnost. Njihov mozak još nije razvijen da bi mogli surađivati ili misliti o drugima na način na koji to odrasli mogu. Umjesto toga, važno je podržati ih u uspostavljanju zdravih granica, kako bi znali kada su spremni nešto podijeliti.