Ovi su rezultati veoma važni zbog činjenice da više dječaka nego djevojčica završi na STEM fakultetima i poljima (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika).
Novo istraživanje uz pomoć magnetske rezonance dokazuje kako dječaci i djevojčice koriste iste mehanizme mozga za rješavanje matematičkih problema bez obzira na spol. Studija, objavljena u časopisu Science of Learning, je provedena nad 104 djece u dobi od 3 do 10 godina te je otkrila slične obrasce aktivnosti mozga kod dječaka i djevojčica za vrijeme bavljenja osnovnim matematičkim zadacima.
„Proučavali smo ponašanje djevojčica i dječaka na testovima iz matematike i primijetili smo da je njihova izvedba statistički jednaka; bili su nerazlučivi. U ranom djetinjstvu razvijale su iste sposobnosti istim stopama", kaže Jessica Cantlon, profesorica razvojne neuroznanosti na Sveučilištu Carnegie Mellon i stariji autor studije.
Ovi su rezultati veoma važni zbog činjenice da više dječaka nego djevojčica završi na STEM fakultetima i poljima (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika).
Cantlon i njezin tim za vrijeme istraživanja djecu se podvili izvođenju kognitivnih testova i gledanju videa vezanih uz matematičke zadatke i to sve za vrijeme magnetske rezonance. Ovo je prvo takvo istraživanje koje je za procjenu bioloških spolnih razlika u matematičkim sposobnostima kod djece koristilo prikazivanje različitih slika i videa za vrijeme provođenja magnetske rezonance.
„Pogledali smo koja područja mozga snažnije reagiraju na sadržaj matematike u videozapisima i zadacima, u usporedbi s nematematičkim sadržajima poput čitanja ili abecede. Na taj način može se definirati matematička mreža tako da se promatraju regije koje jače reagiraju “, kaže Cantlon.
„Kad to činimo kod djevojčica, vidimo da određena mreža mozga reagira, a kad radimo istu analizu kod dječaka vidimo potpuno iste regije.“ Cantlon navodi da su mreže i kod dječaka i kod djevojčica identične.
Cantlon smatra kako način na koji se djevojčice odgajaju utječe na njihov manji broj u STEM područjima. Također, napominje i kako se u školama, profesori matematike više fokusiraju na dječake nego na djevojčice, što je također jedan od faktora za manjak žena u STEM području.