Igra je fenomen koji se ne može u potpunosti obuhvatiti jednom definicijom. Već je Aristotel vidio igru kao proces koji ne smije biti ni suviše lak ni suviše zamoran. Locke je smatrao igru odmorom od učenja. „Igra nema ciljeva kojima služi, ona svoj smisao ima u samoj sebi.“ (Duran,1995.)
U kontekstu suvremenih promjena, definicija obitelji, roditeljstva i djetinjstva se promijenila. Statistički podaci u vrtićima pokazuju da potrebe roditelja te psihofizičke razvojne karakteristike i interesi djece više nisu kao prije nekoliko godina. Djeca pokazuju značajni intelektualni skok, međutim slabije motoričke, socio-emocionalne sposobnosti i pažnju.
Djeci je danas dostupno bezbroj opcija igračaka te oni vrlo brzo gube interes. Neće sve igračke djeci pomoći u holističkom razvoju. Ono što djeci pomaže u cjelokupnom razvoju su bogata senzorna iskustva korištenjem promišljenih poticajnih igračaka. Didaktička igračka je igračka koja poziva na interakciju i suptilno “testira”.
Za djecu mlađe dobi to mogu biti igračke koje podržavaju taktilnu, slušnu i vizualnu percepciju poput senzornih interaktivnih slikovnica, glazbenih instrumenata te igračke i mobili intenzivnijih boja za stimuliranje vida.
Djetetova prirodna potreba je za kretanjem. Pri tome razvoj grube motorike mogu podržati razni motorički setovi, rekviziti i kombinirane sprave.
Za vježbe fine motorike kinetički pijesak najbolji je izbor za svaku dob djeteta. Dijete će ga koristiti na bezbroj načina, svrhovito i planirano: nekada će to biti “ukusni ručak”, dijete će vježbati mišiće šake kao preduvjet za vještine pisanja. U slijedećoj minuti taj će pijesak postati “statua” oko koje će dijete stvoriti priču, na taj način će vježbati maštu, govor, komunikacijske vještine. Nekada će taj pijesak biti najbolja relaksacijska metoda.
Modularni setovi kocki ili konstruktori omiljeni su materijali koji pomažu u razvoju koordinacije oko-ruka, doprinose razvoju prostorne orijentacije.
Interaktivne slikovnice i društvene igre bit će odličan alat za razvoj koncentracije, govora i suradništva. Društvene igre s pravilima su strukturirane, imaju određena pravila i natjecateljske elemente. Takve igre važne su jer podržavaju suradništvo, timski duh i razvoj socijalnih vještina.
U trendovima neomanije, poražavajući statistički podaci o djeci nas podsjećaju da umoru inovacija zaboravljamo promišljati o kvaliteti. Koristimo igračke kao promišljen alat u procesu učenja. I ne zaboravimo pri tome važnost participiranja u igri s djecom.
Jedno od osnovnih dječjih prava je pravo na obrazovanje. Kvalitetno predškolsko obrazovanje omogućava djeci da izgrade samopouzdanje i steknu vještine za nadilaženje problema kroz sustavnu podršku odgojitelja i igru s drugom djecom. Kako bi se nagradio entuzijazam vrtićkog osoblja, missMAMA i web-shop Pandin brlog biraju vrtić s najzanimljivijim posebnim programom te ga nagrađuju vrijednom nagradom.