Beba Dohrana 1834 prikaza 16. siječnja 2019.

Organska kuharica za bebe: 5 recepata od 6. do 12. mjeseca

Foto: Guliver/Shutterstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Iz knjige 'Velika organska kuharica za bebe' izdvojili smo pet recepata za bebe u dobi od 6 do 12 mjeseci

 | Author: promo Foto: promo Stephanie Middleberg je poznata nutricionistica koja je posvetila život zdravoj prehrani, a kad je postala majka malog Juliana - posvetila se kreiranju recepata za zdravu prehranu beba.

U svojoj knjizi 'Velika organska kuharica za bebe' u izdanju Školske knjige, Stephanie daje stručne prehrambene savjete, dijeli svoje roditeljsko iskustvo i nudi više od 230 jednostavnih recepata za malu djecu, ali i cijelu obitelj. 

Izdvojili smo pet recepata za bebu u dobi od 6 do 12 mjeseci života:

Od prve žlice nadalje

Došao je i taj dan. Odlazite iz ordinacije svojeg pedijatra s blagoslovom (ili savjetom) da počnete uvoditi krutu hranu, a vama samo prolazi kroz glavu "Što ćemo prvo probati?"  To je jedan nevjerojatno uzbudljiv korak među svim onim koracima u razvoju vašeg djeteta. Nadam se da ćete se toga prihvatiti sa žarom, znajući da će, kao i kod svih novih iskustava, biti mnogo uspona ali i padova. Do sada vaša beba vjerojatno već ionako stavlja u usta sve što može dohvatiti, pa je hrana samo još jedna stvar za istraživanje. Snimajte je, gledajte poslije i smijte se gledajući kako se vaše dijete počinje izražavati – zgrčeno lice s prvim kiselim zalogajem, zadovoljno 'mmm' kada traži još. Pravila nema, stoga – svežite se i uživajte u vožnji!

Možda te zanima... Vodič kroz superhranu u dohrani: 17 namirnica za bebe Beba

Kašica od banane

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Za 15 porcija (po 30 g) zamrznutih u posudi za led

  • 700 g banana (oko 3 banane), oguljenih

Banane su među djecom (uključujući moje dijete!) nevjerojatno popularne jer su slatke i lako se gutaju. Banane su dobar izvor kalija i imaju visok udio vitamina C i antioksidansa koji su važni za otpornost organizma.

Začinsko bilje i začini: Banane su vrlo ukusne s mljevenim muškatnim oraščićem, cimetom, pimentom i đumbirom.

Banane i, ako želite, prstohvat začina stavite u blender ili multipraktik. Dobivenoj glatkoj smjesi dodajte malo majčina mlijeka, adaptiranog mlijeka ili vode kako biste postigli željenu konzistenciju.

Čuvanje: Posudu za led napunite porcijama od po 30 g. Zamrznite preko noći. Zamrznute porcije čuvajte u čvrsto zatvorenim vrećicama s patentnim zatvaračem do 6 mjeseci.

Kašica od tamnozelenog lisnatog povrća

kašica blitva špinat brokula | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Za 15 porcija (po 30 g) zamrznutih u posudi za led

  • 700 g tamnozelenog lisnatog povrća, odrezanih stabljika i narezanog

Tamnozeleno lisnato povrće uključuje mnogo različitih vrsta, no vjerojatno ćete najčešće kuhati špinat i blitvu. Kašice biste mogli pripremati od njih kao i od raštike, azijske smeđe gorušice, listova cikle, tušnja i endivije, a sve je to dostupno cijeloga ljeta. Svaka od tih vrsta odličan je izvor hranjivih tvari poput željeza, folata, vitamina C, vitamina K i vitamina A. Lisnatom povrću tvrdih stabljika odrežite stabljike i za kašicu upotrijebite samo lišće.

Začinsko bilje i začini: Ružmarin je izvrsno začinsko bilje za ove kašice, a izbor začina još je širi. Preporučujem mljeveni kumin ili muškatni oraščić ili čak naribanu narančinu koricu. Luk i češnjak u prahu izvrsni su slani dodatci.

1. U srednje velik lonac s umetkom za kuhanje na pari ulijte oko 3 cm vode i zakuhajte. Povrće stavite u umetak. Poklopite i kuhajte 5 do 10 minuta ili dok ne bude mekano.
2. Skuhano povrće premjestite u blender ili multipraktik. Dobivenu glatku smjesu razrijedite dodavanjem majčinog mlijeka, adaptiranog mlijeka ili vode kako biste postigli željenu konzistenciju.

Čuvanje: Posudu za led napunite porcijama od po 30 g. Zamrznite preko noći. Smrznute porcije čuvajte u čvrsto zatvorenim vrećicama s patentnim zatvaračem do 6 mjeseci.
Savjet: Ako odrezane stabljike ne želite baciti, možete ih narezati i upotrijebiti za vlastite obroke, primjerice za jela iz woka i juhe.

Nutricionistica o uvođenju dohrane: Kako znati da je beba spremna?

Kašica od cikle

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Za 15 porcija (30 g) zamrznutih u posudi za led

  • 700 g cikle (4-5 komada), oguljenih i narezanih na kockice od 1,5 cm

Cikla je sjajan način da dječju kašicu zasladite bez dodavanja šećera ili sladila, a uz to puna je antioksidansa. Cikla nije samo ona grimiznocrvena kakvu poznajemo. Kušajte i zlatnu ciklu, bijelu ciklu i druge vrste repe koje možete naći na svojoj tržnici. Osim što su jednako ukusne, te druge sorte poštedjet će vas nereda koji zna nastati pri pripremi crvene cikle, što sam ja naučila na svojoj koži. Julian je uvijek najviše volio zlatnu ciklu pripremljenu s komoračem.

Začinsko bilje i začini: Od začinskog bilja kušajte ružmarin ili estragon jer odgovaraju slatkoći cikle. Dobro će se slagati i sa slatkim začinima kao što su mljeveni cimet, piment, đumbir ili muškatni oraščić.

1. U srednje velik lonac s umetkom za kuhanje na paru ulijte oko 3 cm vode i zakuhajte. U umetak stavite narezanu ciklu. Poklopite i kuhajte 5 do 10 minuta ili dok ne bude mekana.
2. Skuhanu ciklu premjestite u blender ili multipraktik i dodajte prstohvat začinskog bilja ili začina po želji. Dobivenu glatku smjesu razrijedite dodavanjem majčinog mlijeka, adaptiranog mlijeka ili vode kako biste postigli željenu konzistenciju.

Čuvanje: Posudu za led napunite porcijama od po 30 g. Zamrznite preko noći. Zamrznute porcije čuvajte u čvrsto zatvorenim vrećicama s patentnim zatvaračem do 6 mjeseci.

Kašica od slanutka i manga

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Za 2 porcije (po 60 g)

  • 1 zamrznuta porcija (od 30 g) kašice od manga, odmrznuti: Mango stavite u blender ili multipraktik. Dobivenu glatku smjesu razrijedite dodavanjem majčinog mlijeka, adaptiranog mlijeka ili vode kako biste postigli željenju konzistenciju i zatim zamrznite
  • 3 zamrznute porcije (po 30 g) kašice od slanutka, odmrznuti: Na isti način se priprema i kašica od slanutka.
  • prstohvat mljevenog đumbira

Slanutak i mango ovdje se sreću u ukusnom spoju slatkog i zemljanog. Slanutak ima puno vlakana i zato je odlična kašica ako je neka druga kruta hrana izazvala djetetu probavne smetnje ili zatvor.

1. Odmrznute kašice stavite u zdjelicu. Dodajte đumbir. Žlicom dobro promiješajte. Ako je potrebno, kašicu razrijedite majčinim mlijekom, adaptiranim mlijekom ili vodom da biste postigli željenu konzistenciju.
2. Dio kašice koji niste dali djetetu stavite u hladnjak na najviše 3 dana. Nemojte ponovno zamrznuti.

kašica od leće i ječma Možda te zanima... Nutricionistica savjetuje: Šest kašica za bolju probavu Beba

Kockice pečene jabuke

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Za 4 porcije

  • 85 g lanenih sjemenki
  • 0,5 g mljevenog cimeta
  • prstohvat mljevenog đumbira
  • 1 jabuka, oguljena, izdubljena i narezana na komadiće od 1 ½ cm
  • 1 umućeno jaje

Lanene sjemenke i začini podižu ovdje zdravstvenu vrijednost jabuke na još višu razinu. Lanene sjemenke su dobar izvor prehrambenih vlakana važnih za djetetovu redovitu probavu. Bogate su također omega-3 masnim kiselinama koje sprečavaju upale i dugoročno koriste zdravlju srca.

1. Zagrijte pećnicu na 195 ˚C. Lim obložite papirom za pečenje.
2. U blenderu ili multipraktiku usitnite u prah lanene sjemenke, cimet i đumbir. Prah premjestite u zdjelicu.
3. Komadiće jabuke umačite u jaje, a zatim ih sa svake strane uvaljajte u smjesu od lanenih sjemenki.
4. Složite ih na papir za pečenje i pecite dok jabuke ne budu mekane (20 do 25 minuta). Dio pečenih jabuka koji djetetu niste ponudili stavite u hladnjak na najviše 3 dana ili u zamrzivač na najviše 6 mjeseci.

Savjet: Kako bi lanene sjemenke bile što dulje valjane, držite ih u hladnjaku u vrećici s patentnim zatvaračem.

kašica kruška Možda te zanima... Pet jednostavnih zimskih kašica Beba

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.