Polovica četverogodišnjaka redovito koristi računalo i to pozitivno djeluje na učenje i prepoznavanje slova, pokazalo je nedavno australsko istraživanje
Učenje slova djetetu je puno lakše ako već u ranoj dobi redovito koristi računalo, pokazala je nova studija provedena u Australiji, objavljena u časopisu Journal of Paediatrics and Child Health.
Znanstvenici su proučavali više od 1500 četverogodišnjaka te su otkrili kako polovica ispitanika redovito koristi računalo i da je korištenje računala imalo pozitivan učinak na učenje i prepoznavanje slova. Istraživači su testirali i neverbalnu inteligenciju, izražavanje i razvoj govora kod djece. Pokazalo se da učenje i prepoznavanje slova nema veze s pismenošću "u kući" te socio-ekonomskim statusom kao što se ranije smatralo.
Pet posto ispitanih znalo sva slova
Studija je pokazala da nešto više od 5 posto ispitane djece zna sva slova, a 21 posto nije moglo imenovati sva slova. Analiza djece, koja nisu znala niti jedno slovo, pokazala je da čak 61 posto njih uopće nije koristilo računalo.
Voditeljica istraživanja, profesorica Anna Dvorci, objasnila je da su se brojne studije fokusirale na povezanost korištenja televizije s razvojem pismenosti te da su istraživanja o vezi između korištenja računala i razvoja literalnih vještina u ranoj dobi bila mnogo manje zastupljena.
"Istraživanja o uporabi računala potrebna su jer su se djeca u posljednja dva desetljeća znatno više počela koristiti računalima i tabletima. Naša je studija pokazala da korištenje računala u predškolskoj dobi ima pozitivan utjecaj na razvoj pismenosti kod djece", rekla je profesorica Anna Dvorci.
Utjecaj na rani razvoj pismenosti
Profesorica Sheena Reily, koja je također sudjelovala u navedenom istraživanju, pojasnila je da je identificiranje veze između korištenja računala te učenja i poznavanja slova prvi korak u određivanju uloge i potencijalne koristiti od ranog korištenja računala u razvoju pismenosti.
"Studija je 'mjerila' općenito korištenje računala, a nije se proučavala razlika između obrazovnih i zabavnih sadržaja. To se još treba istražiti budući da je dokazano da se povezanost između pismenosti i korištenja drugih oblika elektroničkih medija, poput televizije, mijenja ovisno o literalnoj kvaliteti sadržaja", rekla je profesorica Sheena Reily. Znanstvenici su složni da su potrebna nova istraživanja koja bi ispitala koji su sadržaji prilikom korištenja računala najviše povezani s pismenošću kod djece, odnosno što je u pozadini te povezanosti.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7Mama dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7Mama te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.