Roditelji koji brinu što vrlo malu djecu odvode u vrtiće ili ih daju na čuvanje, mogu odahnuti - istraživanje je pokazalo da djeca koja su kvalitetno zbrinuta kao mala, kasnije postižu dobre rezultate u školi
Djeca koja idu u vrtić ili ih čuva teta čuvalica aktivnija su od djece koja su imala nekvalitetno čuvanje kao sasvim mala, rekli su istraživači, dodajući da takva djeca pokazuju veću impulzivnost i spremnost na riskiranje. Kvaliteta čuvanja djece obično se mjeri količinom vremena koja djeca provode u komunikaciji s osobama koje ih čuvaju, kao i toplinom, podrškom i kognitivnom stimulacijom koju dobivaju.
Dugotrajno istraživanje koje je pratilo djecu od najranije dobi do tinejdžerskih godina proveo je Nacionalni institut za zdravstvene studije u SAD-u. Deborah Love Wandel sa Sveučilišta u Kaliforniji i njene kolege, pratili su razvoj 1.364 djeteta od uzrasta od mjesec dana od 1991. godine. Oni su analizirali kvalitetu čuvanja djece, sate provedene s njima i vrstu čuvanja u obiteljima koje su se razlikovale po društvenom statusu.
Njezin tim je ustanovio da je 40 posto djece bilo kvalitetno zbrinuto, a da je 90 posto djece provelo bar neko vrijeme s osobom koja im nije roditelj do četvrte godine. "Ovi rezultati naglašavaju važnost interakcije između djeteta i osobe koja ga čuva", istaknula je za Reuters
Rezultati su pokazali da djeca koja su primila kvalitetnu i dobru njegu u jaslicama, pokazuju bolje rezultate u školskim i kognitivnim testovima u tinejdžerskoj dobi. Isto tako, ta su djeca imala manje problema u ponašanju od vršnjaka koji su u najranijoj dobi primili manje kvalitetnu njegu i brigu.
S druge strane, djeca koja su većinu dana provela u jaslicama, s 15 godina su pokazivala nešto veću tendenciju prema impulzivnom i rizičnom ponašanju od djece koja su samo dio vremena provela u interakciji s odgajateljima i vršnjacima, stoji u članku objavljenom u stručnom časopisu Child Development.
Kvaliteta njege u jaslicama mjerila se prema tome koliko odgajateljice provode vremena u interakciji s djecom, kao i kroz količinu topline, podrške i kognitivne stimulacije koju djeca primaju.
Istraživanje je provedeno kako bi se dobio odgovor na pitanje trebaju li oba roditelja raditi dok su djeca još mala i je li vrtić dobro rješenje?
"Visokokvalitetna njega djeteta osigurava bolji uspjeh u školi, možda zbog ranog poticanja učenja čitanja", izjavio je dr. James Griffin. Dodao je kako taj pozitivan utjecaj traje sve do srednjoškolskih godina. Čini se kako je vrlo važno da djeca i prije 4. godine dođu u interakciju s vršnjacima i odgajateljicama. Pritom je vrlo važna i kvaliteta samog odgoja, njege i brige.
Ako ste pronašli idealan vrtić s odgajateljicama koje potiču djecu na učenje, svladavanje određenih vještina i problema te im pružaju utjehu i motivaciju, nemojte se plašiti da će rano odvajanje imati negativnih posljedica na razvoj djeteta, sugerira istraživanje.