Dok mnogi raspravljaju o štetnostima ekrana i lošem utjecaju na djecu koja se njima previše koriste, ova učiteljica iznijela je sasvim novi aspekt ovog trenda generacije Alfa.
Ekrani su loši. Ekrani loše utječu na djecu. Ekrani loše utječu na brojne aspekte dječjeg ponašanja. Ekrani loše utječu na mozak. Ma ima takvih tvrdnji baš, baš puno. Navikli smo se na njih, a većinom se i slažemo s njima. Znamo da ekrani nisu dobri. Svako toliko javi se netko tko kaže da mu to nije od životne važnosti i ne bježi od ekrana, odnosno ne uskraćuje ih djeci. No, takvi su rijetki.
I onda se pojavi ova učiteljica i kaže da djeca generacije Alfa, koje na američkom govornom području često zovu „iPad kids“, imaju posebno visoku razinu emocionalne inteligencije.
Molim?
Naime, Elysse Landy, učiteljica petog razreda, podijelila je na TikToku iskustvo kojem je svjedočila među svojim desetogodišnjim učenicima te prepričala situaciju u kojoj se iznenadila kako su oni uspjeli riješiti sukob. Neka su joj se djeca, kaže, činila vrlo emocionalno zrela.
„Osjećam se kao da ih je odgajala generacija roditelja koji su bili na terapiji, kao da oni prekidaju te cikluse generacijske traume, završavaju s njima, i to se stvarno vidi kod neke od ove djece,” rekla je Landy.
Objasnila je kako je nedavno primijetila svađu između dvoje svojih učenika, koji imaju 10, 11 godina. Prije nego što je imala priliku uskočiti i zaustaviti svađu, jedno od djece smireno se obratilo drugom učeniku. Dječak mu je rekao da je primijetio kako se "puno toga događa kod njega", te da je to projicirao na njega. Predložio je da pričekaju dok se "oboje ne smire" kako bi zrelo raspravili situaciju.
@littlelandy Gen Alpha both intrigues and terrifies me #genalpha #teachersoftiktok #elementaryteacher #emotionalintelligence ♬ Out Of The Woods (Taylor's Version) - Taylor Swift
Učiteljica se poprilično iznenadila brzinom kojom je dijete kontroliralo svoje emocije i ublažilo situaciju, te posebno činjenicom da dijete nije shvaćalo osobno ono što je dijete koje je izazvalo sukob napravilo – to je nešto što mnogi odrasli još uvijek ne znaju kako napraviti i ne razumiju da je to tako.
Iako, to smo već usvojili, uistinu postoje negativne posljedice vremena provedenog ispred ekrana i to definitivno ne pridonosi ispravnom razvoju pripadnika generacije Alpha, čini se da uz ravnotežu, može biti određenih pozitivnih učinaka kod ove djece. Uz odrastanje u digitalnom dobu nije lako pronaći i postaviti granicu. No, kad pronađemo tu granicu, korištenje tehnologije u životima male djece može biti korisno.
Biti rođen u digitalnom svijetu ne znači nužno pripadati generaciji djece koja su predodređena za ostvarivanje lošijih rezultata. Djetetov razvoj, na kraju krajeva, uvelike o roditeljskoj svijesti o učincima koje tehnologija ima na njihovu djecu.
Učiteljica Landy objasnila je kako bi se ona u toj dobi vjerojatno rasplakala i rekla učiteljici da se posvađala s drugim učenikom. Ona i mnogi drugi izrazili su svoje divljenje emocionalnoj inteligenciji neke od ove djece.