Školarci 03. travnja 2023.

U Portugalu će te pozvati da zajedno gledate najljepše zalaske sunca uz čašu vina

Foto: Privatni album
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Bez obzira na to jesmo li od onih koji putuju ili ne baš, bez obzira na to možemo li si priuštiti daleka putovanja ili tek ona kraća, a možda ne možemo uopće, bez obzira na to hoćemo li ikada vidjeti ta daleka mjesta… Volimo pročitati o tome kako je netko putovao i što je sve tamo doživio! Posebno ako nam o tom pričaju oni koji su putovali s djecom, jer to je posebna kategorija odvažnih. Pred nama je još jedan putopis iz FB grupe Putoklinci, a napisala ga je Petra Čivljak.

„Drži Lunu za ruku“ – kaže moj muž dok se avion priprema za polijetanje. Luni je ovo prvi let avionom i možda bi se mogla prestrašiti jer zna biti malo plašljiva. Ali umjesto plakanja dobijemo: „Mama, mama letimo!“

I tako poletimo mi, ovaj put na zapad, u Portugal. Kiara od 4 i pol godine, Luna od 2 i pol godine i muž i ja od nije važno koliko godina.

| Author: Privatni album Foto: Privatni album

Kotačići aviona su kasno dotaknuli portugalsko tlo. Kad smo ulazili u avion, djecu smo jedva uspijevali držati mirnima, kad smo sletjeli, nosili smo ih na rukama jer su spavale. Tako je u 2 sata ujutro, na vrhu zgrade, na terasi naše drage prijateljice Maje, krenula naša portugalska avantura. Plan je bio četiri dana na sjeveru u Portu i tri dana na jugu u Lisabonu.

Portugal – zemlja pomoraca

Iz ove zemlje potječu mnogobrojni hrabri istraživači. U potrazi za novim trgovačkim putevima, nakon blokiranja sredozemnih, Portugalci kreću morskim putem u Indiju što dovodi do mnogih otkrića do tada nepoznatih zemalja. A sve na ovom kutku Pirinejskog poluotoka bilo je novo za nas i bila sam uzbuđena početi otkrivati za mene nepoznate ulice.

Azueleje

Svidio nam se Porto na prvu. Gradić smješten na rijeci Douro (zlato) koja se spaja s Atlantskim oceanom. Čar mu daju azuleje po skoro svim građevinama i barokna arhitektura po cijelom starom dijelu grada. Jedna od specifičnosti ove zemlje je upravo ukrašavanje fasada zgrada ovim pločicama. U 15. stoljeću, kad su se već ove pločice masovno proizvodile, popločavaju se privatne kuće, crkve, javne ustanove, podovi, vrtovi… Željeznička stanica Sao Bento izgleda kao umjetničko djelo zbog njih. Meni su one bile fantastične za promatrati, cijeli Porto je plav zbog njih, lijepa modra boja odiše starinskim ulicama.

Dok prolazim Riberiom, srednjovjekovnom četvrti , gledam sve te prekrasne kućice zbijene jednu do druge i zamišljam kako i danas svaka pripada nekom ribaru. Vidim ih kako vuku svoje mreže dok ih žene ispraćaju u ljetnim večerima. A mi smo vukli našu djecu uzbrdo na spavanje. Porto je jako,  jako brdovit, ali nije teško putovati s djecom...

Zalazak sunca

„Tu kod njih je navika da se isprati dan, odnosno nije neobično da te netko pozove: „Jel idemo večeras gledati zalazak sunca?“, kaže nam Maja, koja nas je i pozvala da idemo vidjeti kako zalazak izgleda s Jardim de Moro.

„Još se ne mogu odlučiti je li mi lipši odavde ili s oceana“. Stvarno, koja lijepa navika. Promatrali smo kako sunce zalazi nad Portom s mjesta na travici gdje se okupila hrpa ljudi da učini isto.

| Author: Privatni album Foto: Privatni album

Djeca su jela šećernu vunu, mi smo slušali pjesmice hipija na gitarici. Osobno mi je ovaj zalazak s pogledom na Porto ljepši nego na oceanu.

Na putu do Lisabona, stali smo u Fatimu, obišli katedralu, kupili mojoj teti Gospu Fatimsku jer znam da moli tih dana malo više dok smo na putu.

Pomorci

Vasco Da Gama - pripada mu otkriće puta u Indiji, gdje je s četiri broda u 15. stoljeću oplovio afričku obalu, prešao Indijski ocean i ušao u luku Calicut.  U njegovom parku smo se odmorili nakon što smo jedva djecu natjerali potkupivši ih sladoledima da prošećemo do Belema. Tu smo uspjeli vidjeti Torre de Belem - impresivnu kulu na obali rijeke Tagus koja je praktički postala simbol grada, i Spomenik otkrića – masivni spomenik mnogobrojnim portugalskim otkrićima visok 52 metra. Tu se nalazi i golemi kompas na mramoru ispred spomenika te mozaik karta svijeta ukrašena sirenama i galijama te datumima kada je svaka nova zemlja bila otkrivena. Pričamo djeci o hrabrim pomorcima koji su s drvenim brodovima išli istraživati svijet i otkrivati nove zemlje za koje nitko do tada nije znao da postoje. Zanimljivo im je to i od tada je svaki brod koji su vidjeli bio brod koji baš sada ide istraživati svijet… Bilo bi lijepo da zaista još i postoje takva mjesta pa da ih mi prvi nađemo…

| Author: Privatni album Foto: Privatni album

Možda koje pleme na Novoj Gvineji ili u brazilskim prašumama, ali vjerujem da je i njih sve Tibor Sekelj još davno posjetio.

Istok na zapadu

Lisabon – grad fada, mi ipak nećemo pamtiti po tome. Jer za uživanje u fadu treba jedan lijepi večernji izlazak uz času vina koji si mi ne možemo priuštiti s djecom.  Ali pamtit ćemo ga po super hrani koju smo jeli u Sol e Pesca u Pink streetu. Jako nam je dobro „sjelo“ u vrućini dana predahnuti u jako slatkom restoranu koji poslužuje ribu u konzervi. Ne zvuči primamljivo, ali jako, jako ukusnu tunu i sardinu smo upravo tu jeli. Pamtit ćemo ga i po Time Trade marketu. Oni koji znaju za ovakav koncept restorana zasigurno se pitaju tko bi tamo išao s djecom jer za djecu tamo ništa. Ali, eto, mi.

| Author: Privatni album Foto: Privatni album

Nekadašnji pazar su pretvorili u mjesto specijaliteta. Fantastični restorani jedan do drugog poslužuju raznovrsnu hranu u kućicama, a onda se mjesto za sjesti i pojesti, kojeg i nema baš, traži po klupicama i stolovima posloženima po cijelom kompleksu. To traženje stola među gomilom ljudi djeci smo kompenzirali s malo dužim parkom. Toliko nam se svidjelo na Time Tradeu, da smo se tamo vratili i sljedeći dan ručati. Što je opet zaslužilo malo duži stop u parku. Iako se nalazimo jako blizu najzapadnije točke Europe, mene privlači Istok pa tako curry s piletinom jedem oba dana. Dok uživamo u delicijama, iz zvučnika počne svirati Pure Shores iz The Beach. O, Istoče, opet me zoveš, I'm moving, I'm coming…

Uroni u ocean

I u Lisabonu smo išli pozdraviti Atlantski ocean. Mlađa kćer i ja s obale, a muž i starija su uronili u njega unatoč tome što je ocean bio 19 stupnjeva. Puni pijeska, umorni i sretni vraćamo se u apartman gdje uz zvukove polijetanja i slijetanja aviona, tonemo u san. To nam uopće nije smetalo. Tako malo ti na putu smeta. Inače je u Lisabonu aerodrom najbliže centru grada i procjenjujem svakih par minuta polijeće ili slijeće avion. Putnici, i oni koje je drugačiji motiv doveo na ovaj poluotok,  sigurno neće ostati razočarani.

| Author: Privatni album Foto: Privatni album

Vraćamo se kod naše Majice u Porto na još jednu večer i tako završavamo s Portugalom.

Kiara što se tebi najviše svidjelo u Portugalu: „Sea life“.

Luna, a tebi: „Aaa meni se najviše svidia Portugal“.

Smješkam se mužu i pitam: „Di sljedeće? Jer putovati se mora!“

| Author: Privatni album Foto: Privatni album

Možda te zanima... Na Sejšelima su stvarno najljepše plaže i najveći kokosi na svijetu Školarci