Školarci Slobodne aktivnosti 25. travnja 2016.

Dijete želi odustati od glazbene škole

glazbena škola
Foto: Thinkstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Djevojčica u 4. razredu glazbene škole više nema volje i želje za nastavak, a mama ne zna treba li njoj prepustiti odluku o odustanjaju. Pročitajte savjet defektologinje Ane Rajić

Moja kći ide u 4. razred glazbene škole. Ove godine baš nema volje ni želje za nastavak. Ne uspijevam na pravi način objasniti da je šteta da prekine, a da to ne shvati kao moj pritisak da nastavi nešto što ne želi. Mislim da je moja odgovornost da to završi do kraja. Nekako sam mišljenja da bi to moglo biti važno za neke njene buduće aktivnosti, da ubuduće kad nema volje odustane. Trebam li takvu odluku prepustiti njoj, molim vas da me barem usmjerite koji bi način bio najbolji.

Kada dijete izjavi da želi prestati odlaziti na određenu slobodnu aktivnost, kod roditelja se javlja cijeli niz pitanja: što napraviti, da li mu/joj dopustiti  da odustane, odnosno da li ga/ju u tome podržati i ispisati čim izrazi prvo nezadovoljstvo ili pak ustrajati u provođenju date aktivnosti. Mnoga djeca prolaze periode kada se njihova predanost nalazi na kušnji, a zadatak roditelja tada jest utvrditi je li riječ o prolaznoj fazi ili pak većem problemu.

klavir djevojčica | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Prije nego li donesete odluku porazgovarajte s djevojčicom, poslušajte ju, pokušajte saznati zašto želi prestati i što je dovelo do te odluke, te uvažite, odnosno shvatite ozbiljno izrečeno. Ponekad je dijete preopterećeno i frustrirano školskim obvezama i dodatnim aktivnostima, a tada je odustanak od određene aktivnosti koristan. No s druge strane, olako odustajanje može poslati poruku da je u redu odustati čim stvari postanu teže, a isto se onda može prenositi i na druga područja života. Zato je vrlo važno naglasiti i pokazati djetetu kako adekvatno ulaganje truda i napora dovodi do dugotrajnijeg zadovoljstva i osjećaja uspjeha.

Dakle, prije nego li se odlučite, potaknite vašu kćer da da novu šansu ovoj aktivnosti, dogovorite se da određeni vremenski period uloži dodatni trud, a zatim joj dajte priliku da donese odluku želi li i dalje prestati ili ipak nastaviti s aktivnošću. Omogućavanje ovog međuprostora daje priliku vašem djetetu da otkrije može li opet pronaći zadovoljstvo i uživanje u aktivnosti ili pak istu potvrditi, i vama olakšati odluku o prestanku.

Slobodne aktivnosti trebaju biti zabavne i zanimljive

Svakako nikada nemojte nuditi nagrade ili prijetiti kaznom kako bi vaša kćer nastavila s odlascima u glazbenu školu, jer isto potkopava jačanje unutarnje motivacije i kratkoročnog je djelovanja. Zbog nagrade vaša curica može nastaviti s glazbenom školom, ali frustracija tako neće nestati i vrlo brzo će opet pojaviti.

Na kraju, ako ste pokušali sve i vaše dijete još uvijek negoduje prilikom svakog odlaska u glazbenu školu, vrijeme je da prekine s aktivnosti kako trenutna frustracija ne bi prerasla u generaliziranu mržnju za svu glazbu ili kako ne bi dovelo do preopterećenosti. I na kraju uvijek imajte na umu da slobodne aktivnosti prije svega trebaju vašem djetetu biti zabavne i zanimljive, ali i poučne i razvojno poticajne

  • Avatar LuKi5
    LuKi5

    Meni je tlaka bila ic u glazbenu skolu. Moji me nisu htjeli ispisat iz razloga koliko god nisam vjezbala I doslovno sam mrzila ici prolazila sam razrede bez problema I s visokim ocjenama. Sad mi je drago sto sam zavrsila osnovnu glazbenu I sto mi nisu dali roditelji da odustanem od nje. Cijelo vrijeme su mi govorili kako cu jednog dana shvatiti I biti im zahvalna sto me nisu ispisali koliko god je to meni tad bilo nocna mora. Profesorica iz violoncella me nagovarala da upisem I srednju ali nisam htjela, sad kad mislim o tome, mozda sam I trebala. Dan danas mi dode zelja da opet zasviram.

  • Mel

    Imam takav isti problem sa svojom djevojčicom,ona je treći razred muzičke škole.Ove godine smo promjenili školu, zbog mjesta stanovanja.Ona ima periode kada je super, i periode kad je loša.Mi više neznamo da li je dobro na bilo koji način prisiljavati djete da odradi ono što se traži ili ne.Mislim da tu nema prisile, vježbati se mora svaki dan, ako se to radi preko volje nema ni rezultata..Bilo bi nam jako žao da prekine jer je uložila i do sada dosta truda.Činjenica je da dolaze u doba puberteta, kada je sve interesantnije nego klavir.Treba biti dosljedan u odluci al isto tako ne pustiti na volju djetetu da ono samo odlučuje..Jer ona nije dovoljno svjesna što to znači za nju.

  • Avatar rhaea
    rhaea

    Ja sam kao dijete bila u ovoj situaciji, pohađala sam glazbenu školu i htjela prekinuti. Razlog mojeg gubitka interesa bila je profesorica koja je bila izrazito gruba a ja izuzetno nježna i meni je svaki taj sat bio tortura i strah. Kad sam rekla roditeljima da ne želim više ići podržali su me jer su vidjeli da mi je to traumatično i zamjerilo mi se do te mjere da nisam htjela ići niti pod uvjetom da mijenjam profesoricu, jednostavno mi je stvorila odbojnost i strah i ispisali su me. Danas mi je žao što nisam završila ali i drago da su me roditelji poslušali jer mi je dan danas nelagoda na spomen te profe. 2 godine nakon što sam se ispisala sam tek ponovno sjela za klavir, dotad nisam mogla. s druge strane moj brat je također išao u glazbenu školu i gubi je interes povremeno i htio se ispisati no njegov razlog je bila čista ljenost kako i danas sam kaže ali su ga roditelji svaki put kad je došao u tu fazu malo "pogurali" i nekako je pregrmio te faze te na kraju završio i srednju glazbenu i bavi se glazbom. Hoću reči da trebate ustanoviti razloge koji vaše dijete dovode do razmišljanja o prekidu te na temelju toga donijeti konačnu odluku jer djeca ne znaju točno što žele i dobro je dugoročno za njih ali znaju ako imje nešto mučno i traumatično a to se ne smije zanemariti.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.