Djeca viskopozicioniranih zaposlenika u najnaprednjiim tech tvrtkama poput Googlea, pohađaju škole u kojima nema ni jednog računala, a preporučuju da ih djeca ne koriste ni doma
Većina zaposlenika u Silikonskoj dolini svoju djecu šalje u školu koja ni na koji način ne koristi tehnologiju, ni računala, ni tablete. Riječ je o Waldorfskoj školi, kojoj je misija kroz igru i korištenje mašte naučiti djecu svakodnevnom životu i i životnim lekcijama.
Osim toga, waldorfska pedagogija usmjerava se na svakog pojedinca, uzimajući u obzir sve što oni doživljavaju i proživljavaju te nastoji razviti slobodna ljudska bića koja su sposobna sama sebi dati smisao i smjer u vlastitim životima.
Vrlo su posvećeni razvoju mašte djeteta jer smatraju da ona ima veliku ulogu u učenju i razvoju svih osjetila djeteta. Upravo to je vrlo teško postići ako djeca koriste tehnologiju. Ona im olakšava proces i ubrzava rad, a pri tom ograničava dječju sposobnost da sami stvaraju svoje slike, scenarije i oslobađaju kreativnost stvorenu tim načinom.
Globalno izvješće Organizacije za ekonomski suradnju i razvoj (OEDC) je zaključio da škole koje su uvele tehnologiju u razrede nisu postigle bolje rezultate na svjetskim testiranjima iz jezika, matematike i znanosti. U pitanju su PISA testovi, izvještava The Guardian.
"Ako pogledate najbolje školske sisteme, kao one u Aziji, primijetit ćete da su oni bili jako oprezni kod uvođenja tehnologije u škole. Učenici koji stalno koriste tablete i stolna računala imaju slabije rezultate od onih koji ih koriste povremeno", izjavio je Andreas Schleicher, direktor edukacija u OECD-u.
Utjecaja tehnologije na djecu najsvjesniji su oni koji rade upravo u industriji. Među njima je i Alan Eagle, direktor komunikacija u Googleu. "Fundamentalno odbijam ideju da je djeci potrebna tehnologija u osnovnoj školi. Ideja da će nekakva aplikacija na iPad-u bolje naučiti mog sina matematiku ili čitati je smiješna", izjavio je Eagle za New York Times.
Njegova djeca Andie i William pohađaju Waldorfsku školu, u kojoj skoro tri četvrtine roditelja učenika radi u tehnološkom sektoru. Nedavno su Andie i njegovi kolege iz petog razreda osvježili vještine pletenja, križajući drvene igle oko kuglica pređe i tako stvarali nove uzorke. Krajnji cilj je bio - isplesti čarape.
Njegova profesorica Cathy Waheed, koja je bivši računalni inženjer, pokušava učenje učiniti neodoljivim i taktilnim. Razlomke ih je učila tako što im je dala da režu hranu - jabuke i tortu. "Tri tjedna smo jedenjem učili razlomke. Kad bih izrezala dovoljno komada torte za sve, što mislite - jesam li imala njihovu pozornost?", kaže Waheed.
Dok se većina škola danas natječe koja će bolje tehnološki opremiti učionice, Waldorfska škola je prigrlila jednostavniji retro izgled - profesori pišu kredom na crne ploče, na policama stoje enciklopedije, a djeca pišu olovkom na radnim stolovima od drveta.
Voditelji Waldorfske škole smatraju da će ovakvim aktivnostima pomoći djeci u razvoju logike, rješavanju problema, stvaranju obrazaca učenja, koordinaciji i matematičkim sposobnostima. Na drugu stranu, voditelji Waldorfske škole sami priznaju da djeca u nižim razredima u njihovoj školi imaju niže rezultate na standardiziranim testovima od djece u "uobičajenim" školama.
Razlog tome je što učitelji s malom djecom drugačije rade. Oni nastoje razviti njihovu logiku i učiti ih osnovnim životnim dok je u standardnoj školi naglasak na vježbanju matematičkih zadataka i iščitavanju gradiva iz jezika.
"U Waldorfskoj školi lekcije drži osoba, ljudsko biće, kojem ne samo da je stalo do djece kojoj predaje, nego do svakog posebno. Na primjer, čega se vi sjećate iz vašeg vremena u školi? Obično su to izleti, pokusi i sve aktivnosti gdje ste i sami sudjelovali", objašnjava Beverly Amico, voditelj programa razvoja i komunikacije u Udruzi Waldorfskih škola Sjeverne Amerike.
"Školovanje je putovanje kroz učenje i želite da bude kompleksno, bogato sadržajem i zanimljivo što je više moguće. Problem s instant informacijama je taj da ne prikazuje realan put do znanja. Nitko nije došao od pitanja do odgovora ravnom putanjom", izjavila je Sarah Thorne, voditelj Londonske Acorn škole.