Proizvođač igračaka Mattel predstavio je prvu Barbie s Downovim sindromom u pokušaju da svoj poznati asortiman lutaka učini inkluzivnijim.
Mattel je u utorak predstavio svoju prvu verziju Barbie lutke koja predstavlja osobu s Downovim sindromom.
Nova lutka dio je Mattel Barbie Fashionistas linije, koja ima za cilj ponuditi djeci raznolikije prikaze ljepote i boriti se protiv stigme oko fizičkih nedostataka. Prethodne Barbie Fashionistice su uključivale lutku s protezom, jednu sa slušnim pomagalima, drugu koja dolazi s invalidskim kolicima i lutku s kožnim oboljenjem vitiligom, koje uzrokuje gubitak pigmenta na dijelovima kože.
Zašto je dobro da se dječaci igraju s lutkama?
Za najnoviju Barbie Fashionisticu, Mattel (MAT) je rekao da je blisko surađivao s Nacionalnim društvom Down Syndrome na izradi lutke, koja ima kraće tijelo i dulji torzo od ostalih Barbika. Lice nove lutke također je okruglijeg oblika, ima bademaste oči, manje uši i ravan nosni hrbat.
"Dlanovi lutke čak uključuju jednu crtu, što je karakteristika koja se često povezuje s osobama s Downovim sindromom", rekao je Mattel.
Lutka je odjevena u haljinu s napuhnutim rukavima ukrašenu leptirima i cvjetovima u žutoj i plavoj boji - bojama koje asociraju na svijest o Downovom sindromu. Nosi ružičastu ogrlicu s tri ševrona okrenuta prema gore koji predstavljaju tri kopije 21. kromosoma, kao i ružičaste ortoze za gležnjeve i stopala, naveo je Mattel.
"Ovo puno znači za našu zajednicu, koja se po prvi put može igrati s lutkom Barbie koja izgleda poput njih", rekla je u izjavi Kandi Pickard, predsjednica i izvršna direktorica NDSS-a. “Ova Barbie služi kao podsjetnik da nikada ne smijemo podcijeniti moć predstavljanja. To je veliki korak naprijed za uključivanje i trenutak koji slavimo.”
"Naš cilj je omogućiti svoj djeci da vide sebe u Barbie, a istovremeno poticati djecu da se igraju s lutkama koje ne sliče njima samima", izjavila je Lisa McKnight, izvršna potpredsjednica i globalna voditeljica Barbie & Dolls, Mattel.
Britanska manekenka Ellie Goldstein (21), koja ima Downov sindrom i radila je s Vogueom, Guccijem i Adidasom, proslavila je dolazak nove lutke, priznavši da je bila oduševljena kada je vidjela novu igračku.
"Različitost mi je važna jer ljudi trebaju vidjeti više ljudi poput mene u svijetu, a ne da budemo skriveni", izjavila je.
Mattel je nedavno prihvatio inkluzivniji pristup svojoj 64-godišnjoj kultnoj marki Barbie. No tvrtka se već dugo suočava s kritikama jer djevojkama daje uzore ženskog tipa tijela s nerealnim proporcijama.
Što reći nego da podržavamo ovaj potez i nadamo se kako će zajednica Barbie lutaka u skoroj budućnosti postati još veća i različitija!