Najviše kršeno pravo djece u Hrvatskoj pravo je na obrazovanje, istaknuto je na Međunarodnoj konferenciji 'Škola kao mjesto učenja aktivnog građanstva za roditelje i djecu'
Drugo najviše kršeno pravo djece u Hrvatskoj pravo je na obrazovanje, istaknuto je na Međunarodnoj konferenciji "Škola kao mjesto učenja aktivnog građanstva za roditelje i djecu“, održanoj od 29. do 30. travnja u Dubrovniku u zajedničkoj organizaciji Udruge roditelja "Korak po korak“ i Europskog udruženja roditelja (European Parents' Association – EPA).
Konferencija je okupila pedesetak predstavnika različitih udruženja roditelja iz čitave Europe u cilju razmatranja postojećih načina i primjera dobre prakse suradnje roditelja i odgojno-obrazovnih ustanova, kao i izrade preporuka za mogućnost povećanja sudjelovanja roditelja u radu škole. Istaknuto je kako se ta participacija treba temeljiti na zajedničkoj suradnji svih uključenih dionika, na razinama od roditelja do predstavnika javne vlasti, a izravno može poslužiti i djeci kao primjer učenja o aktivnom građanstvu.
'Roditelji imaju pravo odlučivati o obrazovanju svoje djece'
Da je pravo djece za obrazovanje na području države drugo najviše kršeno dječje pravo, ustvrdila je na temelju praćenja stanja za Hrvatsku dr. sc. Ivana Milas Klarić, pravobraniteljica za djecu Republike Hrvatske i jedna od izlagačica. Istaknuto je i da takva situacija izravno utječe i na kvalitetu i prilike za uključivanje roditelja u obrazovanje djece jer roditelji imaju pravo odlučivati i brinuti o obrazovanju svoje djece. Ako im je to pravo uskraćeno, zapravo ne mogu u potpunosti odgovorno vršiti svoje roditeljske dužnosti.
"Naša udruga kontinuirano provodi različite aktivnosti u Hrvatskoj kojima potičemo i razvijamo suradnju i povjerenje između roditelja i obrazovnog sustava, čime nastojimo ostvariti i veće povjerenje djece u obrazovni sustav, veću kvalitetu odgoja te, u konačnici, bolje obrazovanje naših budućih naraštaja“, izjavila je Silvija Stanić, izvršna direktorica Udruge roditelja "Korak po korak“.
Edukacijski stručnjak Christopher Clouder, poznat s područja rada i razvoja waldorfskih škola, naglasio je da učenici imaju pravo na obrazovanje koje će doprinositi njihovoj dobrobiti i da nijedno dijete na pitanje o tome kako mu je bilo u školi ne bi smjelo izreći da je nesretno ili da mrzi školu. "To pokazuje da mi kao odrasli ne radimo dobro svoj posao, a uloga je roditelja u kvaliteti rada škole nezamjenjiva.“
Na jednoj od radionica Irena Bohač, predstavnica Udruge roditelja "Korak po korak“ predstavila je rezultate fokusnih grupa provedenih s roditeljima i ravnateljima škola o trenutnom stanju u suradnji škola i roditelja. Rezultati su ukazali na to da prava suradnja i partnerstvo najčešće izostaju ili su fragmentirani, što na kraju šteti samo djeci, njihovom uspjehu i osjećaju prihvaćenosti u školi. Sama suradnja nije formalizirana u dovoljnoj mjeri na sustavnoj razini već ovisi o osobnoj motivaciji roditelja te posebno ravnatelja škole, a takav pristup dugoročno ne doprinosi poželjnoj kvaliteti obrazovanja na razini države.