Pozdrav svima, zanimaju me realna iskustva realnih mama, bez preuvelicavanja!
Imam dječaka od 3godine i 3 mjeseca.
U dobi izmedju 1. i 2.godine imao je dosta upala usiju koje su uzrokovale da slabije cuje jedno vrijeme. U tom periodu nije usvajao govor i nije nista pricao. Par dana nakon 2.rodjendana je operiran, sluh je normaliziran i poslan je na logopedsku terapiju -2x tjedno. U to vrijeme je imao posljedicno tome sto nije cuo imao i dosta senzornih problema i nije cak ni prstom pokazivao. U prvih pola godine terapije usvojio je oko 200 rijeci, rijesio sve senzorne tegobe i poceo pokazivat prsticem. U par mjeseci nakon toga je poceo spajat jednostavne izraze tipa “riba pliva” , “mama jede” i slicno. U zadnjih pola godine je produzio recenicu, vecinom na 3-4 rijeci, ali ponekad iznenadi i dugom recenicom kao prije par dana kad je spontano rekao “mama i ujko, dodjite da se igramo u sobi”. Poceo je i postavljat pitanja “gdje” i “sta je to”. Jos uvijek ne postavlja pitanje “zasto” niti zna odgovorit na njega. Ja ga razumijem nekih 80% vremena, ostali manje.
Ide u vrtic i tete kazu da je ok ali da kasni u funkcionalnom govoru tj.da rijeci i recenice koje bi znao izgovorit jednostavno ne koristi nego on prica “ono sto njemu padne na pamet u tom trenutku”
Cesto pjeva pjesmice i vrlo lako nauci cak i duge pjesmice napamet. Takodjer cesto citira recenice iz bajki koje citamo svaki dan.
Logopedica kaze da po njoj kasni godinu dana za vrsnjacima i da presporo usvaja “pragmaticni” govor te smatra da ce imati problema jos godinama.
On zaista ponekad odgovori na pitanje, ponekad samo suti, ali meni se cinilo da je napravio ogroman skok u zadnjih godinu dana i da ce se izravnat s vrsnjacima u narednih godinu-dvije.
Moze vas misljenje i iskustva?
Pozdrav! Ja imam mlađe dijete s teškoćama i u ovom dijelu nemamo velikih problema (nadam se da će tako i ostati) te bih samo htjela naglasiti da ne uspoređujete svoje s drugom djecom, nego samo njegov napredak u odnosu na prijašnje stanje. U svakom slučaju već radite sve što možete i djetetov razvoj se prati. Osim toga, djeca imaju faze i različit karakter što treba poštovati. Normalno je da ipak brinete i razumijem da je tako: mama je mama. Sretno!
Znam u teoriji da ga ne trebam usporedjivati, ali dosla sam u jednu slijepu ulicu jer pricam s njim, citam mu i ide kod logopeda. Mi ga mozemo nauciti nove rijeci i vjestine, ali on neke stvari mora sam shvatit.
Npr. Kolegica ima sina iste dobi koji je u vrticu cesto u kazni. Kad ga je pitala zasto je u bio u kazni rekao joj je “nisam slusao tetu”.
To nije teska recenica, i moj sin bi je znao izgovoriti da mu kazemo, sad reci to i to.
Problem je sto ja imam dojam da on uopce ne shvaca sta je kazna, zasto je u njoj niti sta ga ja pitam da ga upitam tako nesto. Preapstraktno mu je to.
Odgovori na pitanje tipa: sta si jeo? Koji crtic si gledao? I slicne “opipljive” stvari.
Sami ste si odgovorili na pitanje: on treba sam shvatiti. Kad to bude, ovisi o kognitivnim procesima u njegovom mozgu. Prema svemu što ste naveli, dobro radite, a u nekom trenutku će doći klik, ako je sve u redu. Ako već ne idete, zatražite uputnicu i za psihologa. Nadam se i da će vam se ovdje javiti netko sa sličnim iskustvom.
Znam u teoriji da ga ne trebam usporedjivati, ali dosla sam u jednu slijepu ulicu jer pricam s njim, citam mu i ide kod logopeda. Mi ga mozemo nauciti nove rijeci i vjestine, ali on neke stvari mora sam shvatit.
Npr. Kolegica ima sina iste dobi koji je u vrticu cesto u kazni. Kad ga je pitala zasto je u bio u kazni rekao joj je “nisam slusao tetu”.
To nije teska recenica, i moj sin bi je znao izgovoriti da mu kazemo, sad reci to i to.
Problem je sto ja imam dojam da on uopce ne shvaca sta je kazna, zasto je u njoj niti sta ga ja pitam da ga upitam tako nesto. Preapstraktno mu je to.
Odgovori na pitanje tipa: sta si jeo? Koji crtic si gledao? I slicne “opipljive” stvari.
Vama treba i rad sa defektologom malo da se ta logika i logicko razmisljanje pokrene, vizuelna percepcija. Da bi dijete funkcionalno koristilo govor, ono mora prvo razviti razumijevanje. Bez razumijevanja govora ( npr. Naredba : otidji u sobu i donesi medu) to se sve svodi na naucene fraze, eholaliju, repetativni stereotipni govor i razumijevanje situacije u smislu kad vi kazete podigni ruke, on ih podigne ne zato sto je razumjelo naredbu nego je recimo vidjelo vama majicu u rukama pa dijete povezalo kad je majica onda se dizu ruke i sl. Naravno, potrebna je kompletna opservacija, kako se dijete socijalizuje, rjesava problema, kako izrazava potrebe i sl. Govor je vjerovali ili ne zadnja stvar, svi predhodni koraci i vjestine ako se razviju do govora ce doci sasvim sigurno. Nece se izravnati nista za godinu dvije, trebati ce malo vise od toga. Kakva je senzorika? Ima li dijete peoblem sa stereotipijama, zvukovima, i slicnim stvarima?
💃36 🏋️♀️ 44
👦8
👶1
08/20 spontani 8tj
08/22 biohemijska
10/22 biohemijska 🤷♀️
15.11.2022➕👶
Fuck that little mouse, I’m an albatros 😁
Znam u teoriji da ga ne trebam usporedjivati, ali dosla sam u jednu slijepu ulicu jer pricam s njim, citam mu i ide kod logopeda. Mi ga mozemo nauciti nove rijeci i vjestine, ali on neke stvari mora sam shvatit.
Npr. Kolegica ima sina iste dobi koji je u vrticu cesto u kazni. Kad ga je pitala zasto je u bio u kazni rekao joj je “nisam slusao tetu”.
To nije teska recenica, i moj sin bi je znao izgovoriti da mu kazemo, sad reci to i to.
Problem je sto ja imam dojam da on uopce ne shvaca sta je kazna, zasto je u njoj niti sta ga ja pitam da ga upitam tako nesto. Preapstraktno mu je to.
Odgovori na pitanje tipa: sta si jeo? Koji crtic si gledao? I slicne “opipljive” stvari.Vama treba i rad sa defektologom malo da se ta logika i logicko razmisljanje pokrene, vizuelna percepcija. Da bi dijete funkcionalno koristilo govor, ono mora prvo razviti razumijevanje. Bez razumijevanja govora ( npr. Naredba : otidji u sobu i donesi medu) to se sve svodi na naucene fraze, eholaliju, repetativni stereotipni govor i razumijevanje situacije u smislu kad vi kazete podigni ruke, on ih podigne ne zato sto je razumjelo naredbu nego je recimo vidjelo vama majicu u rukama pa dijete povezalo kad je majica onda se dizu ruke i sl. Naravno, potrebna je kompletna opservacija, kako se dijete socijalizuje, rjesava problema, kako izrazava potrebe i sl. Govor je vjerovali ili ne zadnja stvar, svi predhodni koraci i vjestine ako se razviju do govora ce doci sasvim sigurno. Nece se izravnati nista za godinu dvije, trebati ce malo vise od toga. Kakva je senzorika? Ima li dijete peoblem sa stereotipijama, zvukovima, i slicnim stvarima?
On razumije i izvrsava takve naredbe kao sto su otidji u sobu i donesi medu. Cak i neke slozenije od toga. Vise je problem kad je rijec o nekim apstraktnim pojmovima, tipa je li nesto dobro/lose, lijepo/ruzno i sl. To ne razumije i imam osjecaj da nekad uopce ne kuzi da ja ocekujem odgovor kad postavim pitanje. A nekad odmah odgovori. Senzorika je sada uredna, stereotipnih ponasanja nema, a nema ni problema sa zvukovima. Ide u vrtic, stalno prilazi djeci i zeli se igrati, samo ga nekad koci to sto se ne zna izraziti kao oni.
Prati li Vam se i dalje dijete kod drugih specijalista osim logopeda?
Imam osjećaj da je najveći problem Vaša frustracija, tako da je moj savjet prihvatiti situaciju, truditi se i dalje, prepustiti stručnjacima njihov dio posla i biti najveća moguća podrška svom djetetu. I ne razmišljati koliki je još put pred vama. Zapravo, to sve i sebe stalno moram podsjećati.
Prati li Vam se i dalje dijete kod drugih specijalista osim logopeda?
Imam osjećaj da je najveći problem Vaša frustracija, tako da je moj savjet prihvatiti situaciju, truditi se i dalje, prepustiti stručnjacima njihov dio posla i biti najveća moguća podrška svom djetetu. I ne razmišljati koliki je još put pred vama. Zapravo, to sve i sebe stalno moram podsjećati.
Prati ga logopedica i defektologinja. Ona kaze da po njoj nema nikakvog razvojnog poremecaja, ali da on sazrijeva sporije od vrsnjaka.
Mislim sto je ok, u nekim stvarima je napredniji, tipa motorike, ali mene najvise brine sto imam dojam da on ne razumije pitanje. To se iz mjeseca u mjesec popravlja, ali jos nije na urednoj razini. Npr prije par mjeseci je odgovarao samo ako mu se ponudi izbor izmedju 2 opcije. Sad vec odgovori na pitanja tipa: tko ti je kupio tu igracku? Gdje zelis da sada idemo?
Ali ne kuzi pitanja tipa: Zasto si bacio tu igracku? Ili “sta radimo prije odlaska na spavanja?” (Iako svaku vecer imamo istu rutinu).
Mozda on samo ima svoj tempo i sve ce doci, ali eto nekako mi malo cudno sto on stalno pjeva pjesmice i citira bajke, umjesto da prica o realnim stvarima koje se dogadjaju oko njega.
Ako sam dobro shvatila, dobili ste odgovor na svoje pitanje od logopeda i/ ili defektologa. Ako vas i dalje kopka, uvijek možete tražiti i drugo mišljenje (bolje i to nego da kao neki roditelji ignorirate potencijalni problem). Na kraju krajeva, svaka osoba je individua u svim aspektima, pa tako i vaše dijete i imat će i dalje svoj tempo bez obzira koliko se vi brinuli.
Sortiraj odgovore
Najstariji