Beba Zdravlje i njega bebe 14. prosinca 2020.

Konačno otkriveno: Nasljeđuje li dijete imunitet od roditelja?

Foto: Guliver/Shutterstock

Powered by:

klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Jesi li znala da je otpornost tvog imunološkog sustava i sustava tvog djeteta genetski povezana? Unatoč tomu imunitet se može osnažiti kroz nekoliko jednostavnih zdravih navika, a u nastavku saznaj više

Imunološki sustav složena je mreža stanica, tkiva i organa koji zajedno pomažu tvom tijelu u borbi protiv infekcija i drugih bolesti. Kad klice virusa dospiju u organizam, napadaju ga i razmnožavaju se.

Novija istraživanja otkrila su kako je genetika ključ snažnog imunološkog odgovora na viruse, a ne okolina, kako se prije vjerovalo. No važno je znati da postoje dvije značajke imunološkog sustava. Prva je urođena i pomaže pri prepoznavanju općih znakova infekcije i reakcije na njih. Druga značajka je promjenjiva i gradiš je kroz život, a ovisi o raznim štetnim tvarima koje dospijevaju u tvoj organizam.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Utjecaj genetike na imunološki sustav

Geni koje su ti prenijeli roditelji i koje ti prenosiš na svoje dijete imaju veću ulogu u sposobnosti tijela da se bori protiv bolesti nego što su znanstvenici prije mislili. Imunološki sustav mora biti očuvan i jak kako bi proizvodio što više antitijela i tako zaštitio tijelo od bakterija i virusa, ali količina i vrsta protutijela koja nosiš u sebi dijelom ovise o imunitetu tvoje majke. Pojedine stavke imunološkog sustava nasljeđuju se, pa ako roditelj ima određeni genetski nedostatak u svom sustavu, također ga može prenijeti na dijete u vidu nekakve imunološke osjetljivosti.

Tijekom posljednja tri mjeseca trudnoće majčina se antitijela prenose na njezino nerođeno dijete putem posteljice. Ova vrsta imuniteta naziva se pasivni imunitet jer je beba dobila antitijela umjesto da ih je sama stvorila. Studije su otkrile kako dojenje može poboljšati imunološki sustav djeteta i zaštititi ga od bolesti.

Prema jednom istraživanju, dojenje može prepoloviti rizik od postporođajne depresije. Kad uzmeš u obzir da su studije dokazale kako depresija može naštetiti tvom imunološkom sustavu i učiniti te osjetljivijom na bolesti, vidjet ćeš da su dojenje i majčin zdrav imunološki sustav povezani.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Nekoliko koraka do jakog imuniteta

Iako je otpornost imunološkog sustava nasljedna, ne znači da ga ne možeš sama osnažiti. Sve hladniji dani su pred tobom i važno je zaštititi organizam od neželjenih bolesti i infekcija. Općenito je tvoj imunološki sustav tijekom zime oslabljen zbog manjeg utroška energije i smanjene rezerve vitamina zbog jednolične prehrane. U nastavku ti donosimo nekoliko savjeta za jačanje imuniteta:

  • Uravnotežena prehrana

Sve što unosiš putem hrane u organizam utječe na njega i poboljšava ili ugrožava njegovu funkcionalnost. Kod uravnotežene prehrane ključna je raznolikost unesenih namirnica, što bi značilo da bi kroz tjedan trebala unositi po malo tjestenine, mesa i ribe te voća i povrća. Isto tako, preporuka je da konzumiraš što više kuhane a što manje pržene hrane.

  • Unos vitamina D i C 

Voće poput limuna i naranče, ali i povrće poput krumpira i kupusa, odličan su izvor vitamina C, koji djeluje kao antioksidans, pojačava imunitet i čuva tvoj organizam u ovim zimskim mjesecima. Također je preporučljivo unositi vitamin D, koji se nalazi u lososu, tuni, gljivama i mliječnim proizvodima. Vitamin D pripomaže tvom imunološkom sustavu tako da sudjeluje u održavanju njegovog pravilnog statusa u tijelu. Tako potencijalno može pridonijeti obrani od infekcija respiratornog sustava. 

  • Jačanje probavnog sustava

Za jak imunološki sustav važno je uspostaviti balans u crijevnoj flori. Uz pravilnu prehranu, poželjno je koristiti i jogurte s dodatkom probiotika. 'zbregov Fortia jogurt sadrži dobre bakterije, koje u probavnom sustavu čovjeka proizvode mliječnu kiselinu i blagotvorno djeluju na tvoj probavni sustav te mu tako olakšavaju izbacivanje štetnih tvari iz organizma koje mogu oslabiti imunitet.

  • Eliminacija negativnih životnih navika

Nepravilan san, neuravnotežena prehrana i manjak boravka u prirodi također utječu na pad imunološkog sustava. Premda su zimski mjeseci hladniji i možda neugodniji za boravak izvan doma, ipak bi trebala izdvojiti barem pola sata na dan za šetnju s prijateljicama ili kakvu fizičku aktivnost.

Uravnotežena i raznovrsna prehrana te zdrav način života iznimno su važni. 'z bregov Fortia pun je vlakana, dobrih bakterija L. casei i vitamina D i A, koji pomažu održati normalnu funkciju imuniteta. Osnažite imunitet uz novi okus Fortia žitarice!

  • financijske

    PLURALNO - FINANCIJE - USLUGA Uprava za financijsku pomoc Nudimo osobne zajmove, zajmove za konsolidaciju duga, rizicni kapital, komercijalni zajmovi, studentski zajmovi, stambeni zajmovi ili „zajmovi iz bilo kojeg razloga“.   E-adresa: 1: infos.kredit700@gmail.com   E-adresa2: financial.service.group01@gmail.com Whatsapp: +33 7 55 17 86 25

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.