Dječji vrtići sve posvećeniji ranoj poduci djece matematičkim vještinama
U dječjim se vrtićima sve veća pozornost pridaje ranoj poduci djece matematici. Neuroznanstvenici ističu da je predškolska dob kod djece ključno razdoblje za razvoj kognitivnih vještina, a Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje matematičku kompetenciju svrstava među osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.
"Diljem svijeta nacionalne akademije znanosti revidiraju kurikule ranog i predškolskog obrazovanja u prvom redu uvodeći strukturiranu poduku ranih matematičkih vještina. Pritom u obzir uzimaju istraživanja koja su pokazala što djeca te dobi mogu, te što im je nužno za daljnje obrazovanje. Matematiku mnogi doživljavaju kao jedan od težih predmeta u školi, pa je izuzetno važno vrtićarce sustavno upoznavati s osnovama matematike na njima blizak i zanimljiv način. Mentalna aritmetika ALOHA međunarodni je program mentalnog i intelektualnog razvoja djece. Temelji se na znanstvenim istraživanjima o mozgu, a cilj mu je jačati mozak pomoću abakusa i mentalnog računanja. Taj trening za mozak djeci omogućuje razvoj ranih matematičkih vještina, da budu bolja u računanju i STEAM područjima, no mališanima razvija i koncentraciju te pamćenje što je neophodno za kvalitetno učenje“, kazala je stručnjakinja za neuroedukaciju dr. sc. Branka Novosel, stručna voditeljica programa ALOHA za Hrvatsku, predstavljajući Alohu u Zagrebu ravnateljima dječjih vrtića.
Zašto abak?
Djeca nakon četvrte godine sve vještije koriste riječi, brojeve i simbole. Pomoću abakusa sliku lako mogu interpretirati u numeričkom obliku te time razvijaju koncept broja, veličine i količine.
"Predškolska je dob razdoblje intenzivne sinaptogeneze - stvaranja neuronskih veza, tj. umrežavanja živčanih stanica. Poticajnim aktivnostima osiguravamo učvršćivanje tih neuronskih veza. U slučaju da se ne koriste, one propadaju. Program ALOHA raznolikim, razvojno primjerenim aktivnostima potiče cjeloviti dječji razvoj, a posebice razvoj početnih znanstvenih i logičko-matematičkih vještina te vještina koje tome doprinose: pažnje, koncentracije, analitičkih vještina, prostorne orijentacije, opažanja, pamćenja, kreativnosti, imaginacije i vizualizacije“, pojasnila je pedagoginja Milana Crevar, voditeljica edukacije Alohe za odgajatelje i ravnateljica Dječjeg vrtića Vesela kućica u zagrebačkom Čučerju u kojem djeca pohađaju Alohu već nekoliko godina.
U Dječjem vrtiću Čigra u Cvjetnom naselju trenutačno se održavaju pokazne radionice programa Aloha. Taj program pohađaju mnogobrojni školarci diljem zemlje, no dr. sc. Branka Novosel, koja ga je donijela u Hrvatsku, nada se da će program postati dio kurikuluma dječjih vrtića. Zahvaljujući pohađanju Alohe u vrtiću, djeca u školu kreću s odličnim matematičkim vještinama.