20. siječnja 2014.

Svake tri godine obavezno na Papa test

Dan Mimoza
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Nacionalni dan borbe protiv raka vrata maternice obilježen je diljem Hrvatske prodajom grančica mimoze, dijeljenjem edukativnih materijala i savjetima o sprečavanju raka vrata maternice

Zahvaljujući inicijativi Hrvatske lige za borbu protiv raka i udruge Zdravka, Hrvatski sabor proglasio je treću subotu u siječnju Danom mimoza - nacionalnim danom borbe protiv raka vrata maternice kako bi se upozorilo da su edukacija, cijepljenje i probir temelj dobre prevencije raka vrata maternice. U 2014. godini, točnije 18. siječnja 2014. organiziran je 7. hrvatski Dan mimoza kojim je istodobno najavljen Međunarodni tjedan borbe protiv raka vrata maternice. Obilježen je diljem Hrvatske prodajom grančica mimoze, dijeljenjem edukativnih materijala i savjetima o sprečavanju raka vrata maternice.

Od 1. prosinca 2012. provodi se hvale vrijedan Nacionalni program ranog otkrivanja raka vrata maternice kojeg je pokrenulo Ministarstvo zdravlja RH. Tim programom obuhvaćene su sve žene u dobi od 25 do 64 godine koje se pozivaju na Papa test svake tri godine. Ovaj test je jednostavna pretraga kojom se uzima obrisak rodnice, vrata maternice i kanala vrata maternice. Naša je želja veći odaziv žena na ovu hvale vrijednu akciju.

U Zagrebu je i ove godine Dan mimoza obilježen na Cvjetnom trgu (Trg Petra Preradovića) na kojem su aktivisti Lige skupa s brojnim volonterima dijelili edukativne materijale i simbolično prodavali grančice mimoza – krhke, ali snažne cvjetove koji simboliziraju žensko zdravlje želeći time ukazati na važnost sprečavanja nastanka raka vrata maternice.

Na taj način nastoji se senzibilizirati pučanstvo o nužnosti primarne i sekundarne prevencije raka vrata maternice u Hrvatskoj kako bi se učinkovitije provodila zaštita od spolno prenosivih bolesti, sveobuhvatnije provodilo cijepljenje te da odaziv na ginekološke preglede za organizirani probir ("screening") bude čim veći. Sudeći po sve većem odazivu Zagrepčanki i Zagrepčana za sudjelovanje u Danu mimoza uspjeh u realizaciji temeljnih ciljeva ove edukativne kampanje: edukacija, cijepljenje i probir (redoviti odlazak na Papa test) neće izostati.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.