Beba Sve što beba treba 19. studenoga 2020.

Priredite svojoj bebi pravu vitaminsku bombu i ojačajte joj zdravlje i imunitet

Foto: Guliver/Shutterstock

Powered by:

klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Za pravilan rast djeteta ključna je prehrana obogaćena svim potrebnim nutrijentima. Saznajte zašto je toliko važno jesti ribu i citruse, boraviti na zraku, sunčati se i piti sok od mrkve

Pravo je zadovoljstvo gledati svoju bebu dok poseže za hranom. Rado ćeš uloviti fotografiju mališana zamusanog od povrtne juhe ili mesnog ragua i pritom ćeš biti ponosna što je tvoj mališan pojeo cijeli obrok. Preduvjet za bebin rast upravo je prehrana, koja treba sadržavati sve što je potrebno za funkcioniranje organizma, a važni nutrijenti u namirnicama djetetu osiguravaju fizički napredak, razvoj stanica, opskrbljuju ga energijom i štite od bolesti. 

Što su gradivni elementi i zašto su važni?

Nutritivno gledano, unos hrane ne smije zadovoljiti samo potrebu za određenom količinom energije nego je važno da sadrži balans bjelančevina, masti, ugljikohidrata i vlakana te vitamina i minerala, koji su ključni za rast i razvoj. Zato prilikom slaganja jelovnika trebaš voditi računa o tome da obrok bude cjelovit, a to ćeš najbolje postići ako za spremanje jela odabereš  sezonsko svježe voće i povrće. Svakako trebaš nastojati da beba dobiva i dovoljno mesa i ugljikohidrata, a kad kuhanje nije izvedivo, svakako osiguraj dovoljnu količinu gotovih kašica koje su bogate gradivnim tvarima kako bi bila sigurna da beba dobiva hranjiv i ukusan obrok.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock  

Vitaminska bomba 'A, C & E' jamči bebi zdravlje

Kombinacija ova tri vitamina čini vrijednu skupinu koja podržava imunološki sustav i tvojoj bebi osigurava pravilan rast. Vitamin A koristan je u očuvanju zdravlja očiju, kože i sluznice i neophodan je za pravilan rad crijeva. Nalazi se u namirnicama životinjskog podrijetla, no tijelo ga dobiva i pretvaranjem beta-karotena, kojeg najviše ima u mrkvi, bundevi, kelju, špinatu i marelicama. Pribrojimo li u ovaj trio i vitamin C, koji slovi kao „najsveobuhvatniji“ među vitaminima, dobit ćemo pravu bombu zdravlja za organizam. Vitamin C vrlo je važan za jačanje dječjeg imuniteta, a najviše ga sadrže limun i naranče, pa uživajte sa svojim djetetom u zajedničkom cijeđenju soka ovih vrijednih citrusa.  

Sjemenke i cjelovite žitarice neka budu obavezni dio bebina menija 

Za razvoj bebe vrlo je važna skupina vitamina B, koja je neophodna za dobar rad živčanog sustava, koji će tvom djetetu osigurati koncentraciju za učenje. Veće količine vitamina B1 mogu se naći u cjelozrnatim žitaricama, zobi i mesu, a važno je znati da je B1 topivi vitamin i ne može se skladištiti u tijelu na dugo, zbog čega treba redovito jesti hranu koja ga sadrži. A manjak vitamina B2 može uzrokovati simptome poput poremećaja rasta ili upale sluznice, pa valja posebno pripaziti na unos ovog čuvara zdravlja, koji se u velikim količinama može pronaći u klicama žitnih pahuljica, ribi i mliječnim proizvodima, brokuli, avokadu i mesu. A da bi tvoja beba bila otpornija na upalne procese, važan je unos vitamina E, kojeg najviše ima u biljnom ulju, orašastim plodovima, sjemenkama i maslacu.  

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Osigurajte djetetu zdrave zube i kosti 

Da bi se tvoja beba razvila u snažnu i fizički zdravu osobu, neophodan je vitamin D kao ključni faktor uz kalcij za pravilan rast kosti i zubi. Taj snažni vitamin pomaže i u opskrbi kostiju kalcijem, utječe na mišićnu snagu i regulira metabolizam. Tijelo ga samo proizvodi putem izlaganja suncu, a do druge godine života za djecu se vitamin D(3) preporučuje kao dodatak prehrani u kapima. Važno ga je održavati cijelog života kroz prehranu namirnica bogatih vitaminom D, poput lososa, haringe i skuše, a sa svojim mališanom boravi što više na zraku kako bi uhvatio sunca i nataložio vitamina D. 

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Minerali koji čine temelj života

Osim vitamina, za zdrav organizam važni su i minerali - kalcij održava kosti i zube zdravima, zato djeca trebaju konzumirati mlijeko i mliječne proizvode, ali i voće i povrće poput banana, brokule, kelja i rukole. Tu je i cink, koji utječe na zdravlje kože, kose i noktiju te na očuvanje vida, a najviše ga ima u mesu, ribi, siru i jajima. A da je ribu višestruko važno konzumirati što češće, dokazano je u mnogim medicinskim studijama – bogata je jodom, koji je ključan za pravilno funkcioniranje štitnjače, te omega-3 kiselinama, koje su osobito važne za djecu i adolescente. Posebno tijekom rasta i u prvim godinama života, kad imaju presudnu ulogu u razvoju mozga i živčanih stanica. Pedijatar će bebi u prvim mjesecima provjeravati i razinu željeza, čiji nedostatak može smanjiti tjelesnu učinkovitost, pa je važno bebi davati namirnice poput mesa i borovnica. Gradivni elementi čine piramidu zdravlja tvoje bebe. Zato je važno da joj spremaš cjelovite i uravnotežene obroke. Kad zapneš s receptima, pronađi inspiraciju na stranicama poput Bebivite.

Bebivita kašice sadrže sve gradivne tvari koje su tvojoj bebi nužne za pravilan razvoj. Dnevni unos hrane treba biti nutritivno bogat, a savjete o bebinoj prehrani možeš pronaći na stranicama Bebivite gdje te očekuju i brojni gotovi proizvodi za bebinu prehranu koji su spravljeni od svih vitamina i minerala potrebnih za period dohrane i intenzivnog rasta.  

Sretne dobitnice 2. kruga Bebivita nagradnog natječaja su: 

  • Matea Ferboković
  • Stefany Tota
  • Sanja Kovačević

Čestitamo!

Pravila nagradnog natječaja

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.