Vrtić Zdravlje u vrtićkoj dobi 3182 prikaza 14. lipnja 2019.

UV zračenje zabrinjavajuće: Roditelji o ovim stvarima morate voditi računa

Foto: Guliver/Shutterstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Kako bi sigurno provela vruće ljetne dane s mališanima, važno je zaštititi dijete od sunca, koristiti kremu sa zaštitnim faktorom, obući mu laganu odjeću, osigurati mu dovoljno tekućine i prehranu bogatu voćem i povrćem te nikad ne ispuštati dijete iz vida kad je u bazenu ili moru

Iako kalendarski ljeto još nije počelo, temperature zraka su već prave ljetne pa je neophodno zaštititi djecu od vrućine i djelovanja sunčevih zraka. Iako sunce ima i blagotvorni učinak, jer potiče produkciju vitamina D u organizmu, treba se čuvati negativnog utjecaja UVA i UVB zračenja na kožu i oči, koje je opasno za sve, a posebno za djecu. Djeca su puno sklonija i dehidraciji jer se njihova tijela ne rashlađuju efikasno kao tijela odraslih. Prije nego li dijete izađe iz doma pobrini se da je dobro zaštićeno od sunca, što znači koristiti kremu sa zaštitnim faktorom, staviti mu pokrivalo na glavu i obući laganu odjeću, omogućiti mu prehranu bogatu voćem i povrćem i dovoljno tekućine. A kad s djetetom ideš na plažu ili kupalište, nikad ga ne ispuštaj iz vida. Kako bi sigurno provela vruće dane s mališanima, važno je poduzeti sve neophodne mjere zaštite, posebno vodeći računa o ovih 5 stvari.

1. Zaštiti dijete od sunca kremom

Izbjegavaj izlazak na sunce u vremenu između 11 i 16 sati. Ne treba zaboraviti da tijelo počinje proizvoditi vitamin D nakon 10 minuta boravka na suncu (ne izravnom!). Ovaj vitamin potiče apsorpciju kalcija, što je dobro za jačanje kostiju i zuba. Djecu mlađu od tri godine ne bi trebalo izlagati izravnim sunčevim zrakama. Međutim, budući da je malene teško zadržati u hladovini, kožu djeteta namaži kremom s visokim zaštitnim faktorom (SPF 50 i više). Što je dijete mlađe, zaštitni faktor treba biti veći. Namaži dijete najmanje sat vremena prije nego što ćete izaći na sunce. Tako ćeš biti sigurna da je koža upila preparat i da je zaštićena. Djecu mlađu od tri godine treba mazati svakih sat vremena, a stariju djecu na svaka dva sata boravka na otvorenom. Dobar izbor za boravak na plaži su šatori koji mogu zaštititi djecu od izravnog utjecaja sunca, ali zabluda je da kožu djeteta koje boravi u hladovini ne treba mazati. Čak i kada je oblačno, 80 posto UV-zračenja dopire do kože djeteta. 

2. Lagana odjeća i kape

Dijete ne smije izlaziti na sunce bez zaštite za glavu. Poželjno je da kapa ima dugačak šilt koji će zaštititi djetetove oči od jake sunčeve svjetlosti, a stručnjaci savjetuju i sunčane naočale s UVA i UVB zaštitom. U ljetnim mjesecima najbolje su tanke pamučne kapice ili lagani šeširići od prirodnih materijala, kako se dijete ne bi znojilo. Za odmor, odnosno ljetovanje najbolje je kupiti kapice od materijala koji se brzo suši, kao i one koji imaju šilt, odnosno dio koji štiti lice od sunca.

Djetetu obuci tanku odjeću svijetlih boja jer tamne boje privlače toplinu i prirodnih materijala koji su ugodniji za kožu i od kojih dijete neće dobiti ljetni osip od znoja. Obuci dijete u laganu, prozračnu odjeću koja joj može prekrivati ruke i noge. Kako bi vidjela štiti li odjeća dobro od sunca, lagano ju nategni iznad svjetla. Što manje svjetla prolazi kroz tkaninu, bolja je zaštita. U novoj ljetnoj kolekciji Lupilu možeš pronaći pamučne majice za djevojčice i dječake, kratke hlačice, kombinezone, šeširiće, kompletiće koja te očekuje u Lidlu od 13. lipnja.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

3. Osiguraj djetetu dovoljno tekućine

Dok dijete boravi na suncu, daj mu tekućine svakih pola sata. Na taj način spriječit ćeš dehidraciju, koja je vrlo opasna za dijete. Hidracija je izuzetno važna, osobito kad je riječ o igranju ili sportskoj aktivnosti, a djeca pritom često postanu žedna. Osim toga, kroz igru, osobito za toplijeg vremena djeca gube i puno više tekućine pa je zato bočica s vodom stvar na koju nikako ne smijemo zaboraviti. Voda bi trebala biti dominantno piće za hidraciju u odnosu na sokove i druga pića koja sadrže šećer. Uz vodu znamo da smo napravili pravi izbor za osvježenje malog organizma. Ne voli li dijete piti vodu, zamrzni mu sok od jabuke u čašama za vrijeme ljetnih vrućina.

4. Prehrana bogata voćem i povrćem

Da bi prehranu nazvali zdravom, ona mora biti raznolika i uravnotežena. Ljeto nam pruža bogatstvo namirnica, a dozrijevanja sočnog voća i raznolikog povrća olakšava nam kreiranje jelovnika, pod uvjetom da je tanjur pun boja. Teško je izdvojiti najbolje među njima, jer svaka vrsta voća i povrća ima određeni sastav fitonutrijenata, vitamina i minerala, ali ljeto je vrijeme lubenice, smokve, breskve, rajčica, tikvica i paprike. Također, voće i povrće sadrži od 70 do 95 posto vode, posebno zelena salata, krastavci, jagode i lubenica.

5. Nikad ne ispuštaj dijete iz vida u bazenu ili moru

Vrući ljetni dani stvoreni su za provođenje slobodnih vikenda i godišnjih odmora na kupalištima i na plažama. Mališani uživaju igrajući se u vodi, no kad se radi o dječjoj igri, opreza nikad dosta. Bilo da si s djecom na poznatoj plaži ili imaš kod kuće bazen, ili si na plaži ili na javnim bazenima gdje postoje spasioci, nikad ne ispuštaj dijete iz vida kad je u bazenu ili u moru. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.