Školarci Slobodne aktivnosti 09. veljače 2020.

Oscar 2020: Recenzija nominiranih animiranih dječjih filmova

klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Iva Brčić certificirana je edukatorica programa 'The Happiest Baby' i predsjednica udruge Najsretnija beba Hrvatska koja kroz svoj rad piše Kids Friendly filmske osvrte, a uoči dodjele filmske nagrade Oscar donosi recenzije nominiranih filmova

Djeca obožavaju gledati animirane filmove. A razlog tog obožavanja se nalazi u činjenici da žive u dva svijeta. Odnosno, u svijetu odraslih i svom svijetu - svijetu mašte. I dok im je naš poprilično nejasan, čudan i pomalo dosadan sa svim silnim pravilima i zabranama, u njihovom je sve moguće.

Djeca pomoću mašte stvaraju nove planete, najneobičnija bića, postaju super junaci i vrijede neka sasvim drukčija pravila. Animirani filmovi su zapravo neka vrsta spoja tih dvaju svjetova koji zahvaljujući tehnološkim dostignućima oživljavaju njihovu maštu. Baš zbog toga imaju veliki utjecaj na djecu.

Možda te zanima... Oscarovke za koje nisi znala da su trudne snimale filmove Roditelji

Oni oblikuju njihovo ponašanje i razmišljanje, utječu na njihove postupke i odluke. Uzori i prijatelji postaju imaginarni likovi poput Woodya, Štucka ili pak Lloyda. Baš zbog toga je važno koje poruke animirani filmovi nose jer služe djeci kao najinteresantniji vid učenja o međuljudskim odnosima i socioemotivnim vještinama. A animirani filmovi nominirani za ovogodišnjeg Oscara to su savršeno odradili. Evo i popisa nominiranih animiranih dječjih filmova i kratki osvrt na njih.

Toy Story 4

U četvrtom filmu megapopularne serije”Priča o igračkama”, studio Pixar ponovno nas je počastio odličnim obiteljskim filmom. Ovog puta priča nas vodi iz oživljenog svijeta igračaka, gdje su igračke voljene i zbrinute, u svijet odbačenih igračaka bez dječjih vlasnika. To daje mjesta za povremeno malo ozbiljniji ton, te propitivanje o razlozima svrhe života iz perspektive igračaka. S djecom možete popričati o tome što ti komadi plastike za njih znače i što s njima kad postanu odbačene – darovati ih, prenamijeniti ili reciklirati, a ne samo baciti u “smeće“ (što u filmu izluđuje Forkyja).

Kako izdresirati zmaja 3

U trećem nastavku serije “Kako izdresirati zmaja” dječak Štucko preuzima ogromnu ulogu na sebe. Postaje vladar Berka i bori se protiv lovaca na Zmajeve. Sve to je prikazano kroz zabavne i smiješne situacije koje će nasmijati djecu i njihove roditelje. Scena gdje se Bezubica igra sa Štuckovom umjetnom nogom jedna je od smješnijih. Kroz nju se na duhovit način progovara o prihvaćanju osobama s invaliditetom, te ukazuje da su ravnopravni članovi društva i sposobni za velike stvari. Osim toga, film na zabavan način priča dirljivu priču o prijateljstvu, empatiji, samopouzdanju i vjeri u sebe.

Klaus

Ovo je film koji na zabavan način objašnjava sve ono što znamo o Djedu Mrazu. Film nas vodi u selo koje nastanjuju ogorčeni, ljutiti i osvetoljubivi ljudi koji su zaboravili na male stvari koje su ih nekada uveseljavale. Zahvaljujući samo jednom dobrom djelu, cijela zajednica se počinje mijenjati i selom se ponovo širi veselje. Kroz cijelu priču se ukazuje da trebamo pronaći dijete u sebi i uživati u svakom danu. Da je potrebno malo da bi bili istinski sretni. Samo se treba malo osvrnuti oko sebe i pogledati - prijateljstvo, dječji smijeh, druženja, zajednički objed… sve to uzimamo zdravo za gotovo, a zaboravljamo da nisu stvari te koje nas usrećuju nego svakodnevne male sitnice koje nam izmame osmjeh.

Gospodin Link

U ovom filmu je prikazana avantura istraživača Sir Lionela Frosta koji je silno želio pripadati klubu koji ga je odbacivao. Odnosno, mislio je da to želi jer mu je društvo to nametnulo kao normu da bi bio priznati istraživač. Pronašavši Bigfoota kojeg je tražio, shvatio je da je pronašao i samog sebe. Upravo je ovaj film ukazao da trebamo biti svoji, da ne trebamo srljati i slijepo željeti ono što nam se nameće. Trebamo slijediti svoje želje i težnje, te ne odustajati kada drugi ne vjeruju u nas. Također je prikazano i da je strah od novoga najgori strah jer koči razvoj kako pojedinca tako i cijele zajednice. Promjena se ne treba bojati već ih treba prigrliti i samouvjereno kročiti kroz pustolovinu zvanu život.