Svjetski prepoznata i nagrađivana kampanja #Pinkypromiss, u organizaciji portala missZdrava, miss7 i missMama nastavlja se i ove godine u suradnji s Klinikom za tumore KBC-a Sestre milosrdnice i uz podršku udruga EUROPA DONNA, NISMO SAME i SVE ZA NJU s istim ciljem: podizanjem svijesti javnosti o prevenciji i važnosti ranog otkrivanja raka dojke.
Na konferenciji održanoj u Klinici za tumore KBC-a Sestre milosrdnice, o kampanji, ali i dijagnostici i liječenju raka dojke govorili su dr.sc Ana Tečić Vuger, dr.med, spec. internističke onkologije, Ivica Belina, prof. edukac. reh. – predsjednik Koalicije udruga u zdravstvu, dr. Vedrana Raguž, Oncology Lead Adriatic u Pfizeru, Marjana Filipović-Grčić, glavna urednica miss7, Andrea Andrassy, ambasadorica kampanje i kolumnistica miss7 te Josipa Pavičić, spisateljica.
Konferenciju je otvorila glavna urednica miss7 Marjana Filipović-Grčić s porukom o važnosti samopregleda i prevencije raka dojke te riječ predala dr.sc Ani Tečić Vuger. “Kada govorimo o raku dojke bilo bi dobro da razumijemo kako se radi o najčešćem tumoru na svijetu”, ispričala je dr.sc Ana Tečić Vuger, dr.med, spec. internističke onkologije te dodala kako se približavamo brojci od 2,5 milijuna slučajeva, a te brojke se u Hrvatskoj kreću između 2800 i 3000 slučajeva te se nažalost povećavaju. “Karcinom dojke je u velikom postotku izlječiv ako se rano dijagnosticira. Što ga ranije dijagnosticiramo, veća je šansa ozdravljenja”, ispričala je doktorica Tečić Vuger te zaključila kako je važno na vrijeme pristupiti adekvatnom liječenju, posebno kod mlađih žena kod kojih je rak dojke još rizičnija bolest. Objašnjava i kako Hrvatska prati nove trendove u dijagnostici i liječenju, no da je i dalje važno da sami aktivno sudjelujemo u brizi za svoje zdravlje. “Vidimo negativan trend u broju slučajeva raka dojke kod mlađih žena te zato potičem mlade žene, radno aktivne žene, majke male djece da se odazovu pregledu”, poručila je doktorica Tečić Vuger.
Predsjednik Koalicije udruga u zdravstvu Ivica Belina, prof. edukac. reh., osvrnuo se na utjecaj covida na svijest građana o raku dojke: “U posljednjih deset godina udruge su bile jako aktivne u podizanju svijesti o raku dojke te su ju podigli na zavidnu razinu, no dvije godine pandemije su gotovo anulirale uloženi rad”. Objasnio je kako će biti potrebno mnogo rada i truda kako bismo se vratili na stanje prije pandemije. Dodao je kako postoje velike regionalne razlike u zemlji te da je to jedan od razloga visoke smrtnosti od raka dojke. To su prema profesoru Belini samo neki od problema na kojima bi zdravstvo trebalo poraditi.
Riječ je zatim preuzela dr. Vedrana Raguž, Oncology Lead Adriatic u Pfizeru: “Pfizer je već više od 20 godina posvećen problemu raka dojke te istraživanju i razvijanju lijekova”. Objasnila je i kako neprestano ulažu napore da poboljšaju terapijske mogućnosti za osobe kojima je dijagnosticiran rak dojke te kako trenutno u portfelju imaju pet različitih lijekova za rak dojke. Istraživanje i unaprjeđivanje lijekova nastavit će i dalje, te se posebno fokusiraju na nasljedni rak.
Spisateljica Josipa Pavičić pričala je o svom iskustvu borbe s rakom dojke koje je opisala i u knjizi “Šest milimetara - ispovijest o boli i pobjedi”. “Šest milimetara je toliko malo, a toliko promijeni život, okrene sve naglavačke”, ispričala je Josipa i dodala kako je kroz 170 promocija knjige upoznala mnogo žena koje se nose s rakom dojke. “Jednom godišnje otići na pregled, voditi brigu o zdravlju i biti odgovorna prema sebi po meni znači spasiti život”, zaključila je. Objasnila je i kako joj često žene govore da su u velikom strahu koji ih sprječava da odu na pregled na što dodaje: “Želim reći iz iskustva, kao žena koja je kroz sve to prošla - strah je normalan! Ja ga i danas imam kada idem na kontrolni pregled, ali to je prirodno”.
Kolumnistica miss7 Andrea Andrassy svake godine kampanju podržava kroz kolumne, no ove je godine postala ambasadorica i lice kampanje. Prepričala je i svoje prvo iskustvo s mamografijom: “Prvi put me majka odvela na ultrazvuk dojke s 13 godina, a kada sam se vratila u školu svi su mi se rugali i pitali se zašto bi to itko radio. Sada imam 37 godina, a zbog majke imam i 24 godine ‘radnog staža’ s ultrazvukom dojke i ugrađenu percepciju koliko je važno ići na pregled”. Andrea se osvrnula i na česte argumente žena zbog kojih ne idu na preglede: “Susretnem se s ljudima koji govore da se dugo čeka na takve preglede i da su privatni pregledi skupi. Ja potrošim 300 kuna na pregled, a često tolike iznose potrošimo i na odjeću koju ćemo jednom obući. Važno je shvatiti koliko je dobar odnos uloženog i onoga što dobijemo”, objasnila je i dodala kako je važno osvijestiti da se rak dojke ne događa samo nečijoj baki, nego i mladim ženama. “Odlazak na ultrazvuk dojki trebao bi biti osnovna higijena kao odlazak kod zubara”, zaključila je. Andrea sa svojim prijateljicama već dugo ima #pinkypromiss da će se međusobno podsjećati na preventivne preglede, a dodaje i kako o raku dojke trebamo pričati cijele godine, ne samo tijekom listopada.
Nakon održane konferencije partneri kampanje izjavili su:
Nikola Grđan, Centar manager Designer Outlet Croatia, složio se kako je važno podržavati kampanje poput ovih i zaključio: “Pozivamo sve žene, ali i muškarce da nam se pridruže u edukaciji o prevenciji i izlječenju bolesti”.
Ivona Hudan Vdović, Head of regional marketing za brendove Catrice i Essence zahvalila se na prilici da bude dio pozitivne promjene i dodaje: “Make up nije tu samo da nas čini lijepima izvana, make up nas čini sretnijima i zadovoljnijima te samopouzdanijima”. Ispričala je i kako Catrice i Essence brendovi brinu o okolini, o ljudima, životinjama te sastojcima i da zato podržavaju ovako važne kampanje.
Tea Matoš, član uprave za marketing Magdis grupe, pojasnila je kako već četiri godine za redom Magdis grupa podržava ružičasti listopad kolekcijom posebnih, visokokvalitetnih proizvoda Biobaze i dodaje: “Smatramo da je prvi korak u brizi za zdravlje odabir kvalitetne prirodne kozmetike”. Ovogodišnja kolekcija Red Poppy posvećena je kolegici Simoni koja je prerano izgubila bitku s rakom dojke.
Tamara Aye, direktorica službe marketinga Merkur osiguranja, objašnjava kako već godinama podržavaju ovakve i slične inicijative te prepoznaju važnost preventive koju su uključili u svoju policu dodatnog zdravstvenog osiguranja. “Inicijative poput ove su hvalevrijedne i važno je svakodnevno naglašavati zdravi životni stil i brigu o zdravlju, a jednom godišnje i napraviti pregled koji život znači”, zaključila je.
Zahvaljujući kampanji čak je osam žena otkrilo rak dojke u ranoj fazi i dobilo priliku za potpuno izlječenje. Cilj je ove edukativne kampanje podizanje svijesti o nužnosti redovitog samopregleda dojki – jednostavne i brze metode koja može spasiti život te omogućava rano otkrivanje raka dojke.
#Pinkypromiss je nagrađivana javno-zdravstvena kampanja koju su pokrenuli miss7 portali uz podršku Klinike za tumore KBC-a Sestre milosrdnice, udruga EUROPA DONNA, NISMO SAME i SVE ZA NJU te uz pokroviteljstvo Pfizera i partnerstvo Designer Outleta Croatia i Merkur osiguranja, Magdis grupe i Catrice kozmetike. Cilj je ove edukativne kampanje podizanje svijesti o nužnosti redovitog samopregleda dojki – jednostavne i brze metode koja može spasiti život te omogućava rano otkrivanje raka dojke.