'Dječji vrtić nije čuvalište, a odgojiteljice nisu tete'
Bilo da se vraćate u svoj vrtić ili krećete s procesom prilagodbe na vrtić, htjela bih da znate što to vrtić zapravo je. Vrlo često roditelji smatraju vrtić samo mjestom gdje dijete boravi i igra se sve dok ne dođete po njega. Vrtić je sve ono što roditelji misle da jest, ali i mnogo više.
1. Vrtić je odgojno-obrazovna ustanova koja osigurava uvjete za ostvarivanje odgojno-obrazovnih procesa omogućavajući prilagodljivost potrebama, mogućnostima i interesima djece i odraslih koji u tom procesu sudjeluju. Ovaj odgojno-obrazovni proces omogućava izražavanje inicijative i fleksibilnosti djece i odraslih te osigurava rast i razvoj djece u sigurnim uvjetima. U ovakvom procesu se na dijete gleda kao na cjelovitu jedinku i u tom procesu je dijete aktivni sudionik, a ne objekt ili instrument rada.
Biramo najbolju ekipu iz vrtića! Prijavite naj odgojitelje i pokažite nam zašto su najbolji!
Učenje je fleksibilan i aktivan proces konstruiranja znanja djeteta u kojem se ono pokreće, njime se ne upravlja jer svako dijete ima različit redoslijed razvoja, a taj se proces ne događa kod svakoga jednakom brzinom. Vrtići omogućavaju cjeloviti razvoj djece polazeći od omogućavanja poštivanja prava svakog djeteta i pojedinca u tom procesu te osigurava zadovoljavanje specifičnih potreba i različite načine učenja.
2. Vrtić je zajednica djece i odraslih u kojoj se uči i raste, razvijaju se potencijali, socijalna i emocionalna inteligencija, zadovoljavaju se osnovne potrebe, stječu nove spoznaje i vještine potrebne za život. Dječji vrtić je kompleksan sustav povezan sa više karika koje osim djece, roditelja i odgojitelja čine stručni suradnici (pedagog, psiholog, logoped, rehabilitator), ravnatelj i ostalo tehničko osoblje s ciljem unaprjeđenja življenja i razvoja djece te kao podrška i pomoć roditeljima.
3. Dječji vrtić nije čuvalište. To je odgojno-obrazovna ustanova s vlastitim kurikulumom, planom i programom koji doprinosi razvoju djeteta i potporu roditeljima. Vrtići su nastali krajem 19. st. kao čuvališta za djecu radi emancipacije žena u društvu koje su krenule raditi i zarađivati. Od čuvališta su se razvila u ustanove s razvijenim planom i programom odgoja i obrazovanja djece usmjerenim na dijete kao aktivnog sudionika vlastitog odgoja.
4. Odgojiteljice nisu tetke. „Tete“ kako ih volim zvati od milja su odgojiteljice višeg ili visokog stupnja obrazovanja koje su jednako kao liječnici, ekonomisti, inženjeri i ostali studirale(i), na koncu diplomirale(i) te položile državni stručni ispit, samim time kvalificirale se za rad s djecom.
Biti odgojitelj nije samo posao. To je profesija koja zahtijeva sustavno i kontinuirano educiranje i usavršavanje u radu. Nakon roditelja odgojitelji (tete i stričeki) su prvi koje djetetu pružaju utjehu, zabavu i odgoj, pri čemu ih educiraju i u velikoj mjeri doprinose njihovom ranom obrazovanju vrlo često više i duže od roditelja jer ne zaboravimo da današnji život roditelja je doveo djecu u situaciju da borave češće i više u ustanovi nego u obiteljskom domu. U redu je da djeca svoje odgojitelje zovu „tete“ i „stričeki“, ali je u redu da ih roditelji poštuju kao profesionalce.
5. Vrtić je kazalište, pozornica, muzej, koloseum, građevinsko zemljište, radiona, restoran, dom. Već pri prvom koraku u vrtić uočite ćete mnoštvo dječjih radova izrađenih različitim tehnikama, u raznim veličinama i oblicima. Odgojitelji s djecom obilježavaju važne datume u godine, datume vezane za eko kalendar, obilježavaju godišnja doba, recikliraju, kuhaju, grade, glume, pjevaju, razgovaraju, smiju se i plaču.
Prošećite ponekad kroz vaš vrtić. Pogledajte što rade druge skupine, sudjelujte u aktivnostima na koje vas odgojitelji zovu. Jedino na taj način moći ćete shvatiti što se u vrtić zaista događa i upoznat ćete kulturu te kuće koja je dobro promišljena i svaka aktivnost rađena je sa određenim ciljem. Osim likovnih aktivnosti u vrtiću se priređuju kazališne predstave nekih vanjskih suradnika, a često možemo vidjeti odgojitelje u kostimima i s posebnom scenografijom. U kazališne predstave često se uključuju i roditelji kako bi razveselili dječicu svojim glumačkim sposobnostima. Svakodnevno se u vrtiću održavaju male predstave koje osmišljavaju djeca i odgojitelji u svojim skupinama, a pri tome koriste razne pedagoški neoblikovani materijal kojima daju nove uloge pa uz malo mašte i poticaja kuhača postaje Crvenkapica. Sobe u kojima borave djeca svakodnevno postaju građevinske zone u kojima se grade visoki tornjevi, autoceste i garaže. Tu se otvaraju restorani, škole, frizerski saloni, liječničke ordinacije, trgovine, nema fiskalne blagajne, PDV-a. Sve se plaća smijehom i zagrljajem.
Dječji vrtić je mjesto zabave, smijeha i pjesme. Rani i predškolski odgoj vrlo je važan za daljnji djetetov razvoj i život. Sve što dijete nauči i stekne u prvim godinama života ostat će zauvijek u njemu. Vrtić je djetetov drugi dom. Odrasli, i odgojitelji i roditelji imaju vrlo važan zadatak u tom procesu, a to je zajedničkim snagama upotpuniti tu radost i ljubav koja raste u djecu.
Lidlova robna marka Lupilu nudi bogat i kvalitetan asortiman za mališane: hranu, pelene, kozmetiku, odjeću, omekšivače i deterdžente. Na Lidlovoj web stranici lupilu.hr, namijenjenoj prvenstveno mladim obiteljima, možete pronaći mnoštvo edukativnih i zanimljivih informacija. Za portal pišu etablirani stručnjaci – liječnici specijalisti i nutricionisti, kao i mame blogerice koje dijele svoja svakodnevna iskustva i daju vrijedne savjete. Lidl Hrvatska nedavno je pokrenuo suradnju svog brenda Lupilu s istaknutim hrvatskim pedijatrom, prof. dr. sc. Milivojem Jovančevićem, novim zaštitnim licem kampanje naziva „Sve što beba treba“. Kroz 12 epizoda serijala na Lidlovu Youtube kanalu, obrađuju se edukativne teme vezane uz majčinstvo – od prenatalne dobi djeteta do polaska u školu.